
İLETİŞİM FAKÜLTESİ
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
GENEL EĞİTİM DERSLERİ
İzmir Ekonomi Üniversitesi öğrencilerinin, insanlığın bilgi birikiminin derinliğini kavramaları ve hayatlarına sorumlu dünya yurttaşları olarak devam edebilmeleri için belirli entelektüel beceriler kazanmaları gerektiğine inanıyoruz. Bu inancın bir sonucu olarak ortaya çıkan Genel Eğitim Dersleri (GED), öğrencileri değişen dünyada kamusal tartışmalara katılmaya ve anlamlı bir hayat kurmaya teşvik eden yapılarıyla İEU’nun sahiplendiği yenilikçi ve dönüştürücü misyon için merkezi bir öneme sahip. Bu dersler bir yandan öğrencilerin bölümlerinde aldıkları eğitimi tamamlarken, diğer yandan gündelik hayata ilişkin bir farkındalık yaratmayı amaçlıyor. GED aracılığıyla öğrencilerimizi bilim ve sanat alanlarında aldıkları eğitimi insanlığa hizmet etmek için nasıl kullanabileceklerini düşünmeye davet ediyoruz.
GED bilim ve sanat disiplinleri arasındaki keskin olduğu düşünülen sınırları aşmayı ve öğrencilerin çeşitli uzmanlık alanları arasında bağlar kurarak eleştirel düşünmelerini sağlamayı amaçlıyor; etik, toplumsal, bilimsel, kültürel ve tarihsel meseleleri bütüncül olarak kavramalarına ve tartışmalarına zemin hazırlıyor.
Öğrencilerimizin program gereklilikleri doğrultusunda aşağıdaki alanlardan GED seçimi yapmalarını bekliyoruz:
- Matematik ve Bilgisayar Bilimleri (POOL 1)
- Doğa ve Yaşam Bilimleri (POOL 2)
- İktisat (POOL 3)
- İnsan ve Toplum Bilimleri (POOL 4)
- Sanat ve İletişim (POOL 5)
- Etik ve Toplumsal Farkındalık (POOL 6)
- İnovasyon ve Girişimcilik (POOL 7)
POOL 003 - GED - Sosyal Bilimler A: İktisadi Bilimler | ||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Teori | Uyg/Lab | Yerel Kredi | AKTS |
GEEC 201 | İşletmeciliğe Giriş | 3 | 0 | 3 | 4 | |
GEEC 203 | Ekonominin ilkeleri | 3 | 0 | 3 | 6 | |
GEEC 204 | Modern Dünya Ekonomisi | 3 | 0 | 3 | 6 | |
GEEC 207 | Ekonomi Tarihi | 3 | 0 | 3 | 6 | |
GEEC 301 | Moda Endüstrisinin Dinamikleri | 2 | 2 | 3 | 4 | |
POOL 004 - GED - Sosyal Bilimler B: İnsan ve Toplum | ||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Teori | Uyg/Lab | Yerel Kredi | AKTS |
GEHU 203 | Çağdaş Dünya Tarihi | 3 | 0 | 3 | 5 | |
GEHU 204 | Temel Felsefe | 3 | 0 | 3 | 6 | |
GEHU 205 | Toplumsal Sorunlar | 3 | 0 | 3 | 6 | |
GEHU 206 | İtalyan Kültürü | 3 | 0 | 3 | 4 | |
GEHU 207 | Türk Mutfak Kültürü | 3 | 0 | 3 | 6 | |
GEHU 209 | Uygarlık Tarihi I | 3 | 0 | 3 | 6 | |
GEHU 210 | Sosyal Bilimin İlkeleri I | 3 | 0 | 3 | 6 | |
GEHU 215 | Siyaset Bilimine Giriş | 3 | 0 | 3 | 6 | |
GEHU 218 | Sosyal Bilimin İlkeleri II | 3 | 0 | 3 | 6 | |
GEHU 301 | Marka İletişiminde Hikayeleştirme | 3 | 0 | 3 | 5 | |
GEHU 302 | Popüler Kültür | 3 | 0 | 3 | 6 | |
GEHU 303 | Ekoloji, Politika, Gezegensel Düşünce | 3 | 0 | 3 | 4 | |
GEHU 307 | Gündelik Yaşam ve Sosyoloji | 3 | 0 | 3 | 6 | |
POOL 007 - GED - İnovasyon ve Girişimcilik | ||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Teori | Uyg/Lab | Yerel Kredi | AKTS |
GEIN 304 | İnovasyon ve Girişimcilik | 4 | 0 | 4 | 6 | |
GEIN 310 | Teknolojide Yenilikçilik | 3 | 0 | 3 | 5 | |
GEIN 314 | Servis Tasarımı Projesi | 2 | 2 | 3 | 4 | |
GEIN 316 | Yenilikçi Tasarım Stratejileri | 2 | 2 | 3 | 4 |
HABER |TÜM HABERLER

Afet İletişimine ‘İzmir’ Modeli
İzmir Ekonomi Üniversitesi’nde (İEÜ) görevli 4 akademisyen, küresel iklim değişikliğinin de etkisiyle sel, yangın, hortum ve deprem gibi doğal felaketlerin artması üzerine

Kariyer yolunda 3 günde 7 ziyaret
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü, öğrencilerini mezun olmadan önce iş dünyasıyla tanıştırarak kariyer yolculuklarında onlara yeni fırsatlar sunmak

MIRA Creative Women in Labor Market" Erasmus+ Projesi'nin 2. Ulusötesi Toplantısı, İngiltere'nin Hull kentinde gerçekleşti.
İzmir Ekonomi Üniversitesi'ni temsilen ise Dekanımız Prof. Dr. Ebru Uzunoğlu ve Bölüm Başkanımız Doç. Dr. Selin Türkel toplantıda yer aldı.

‘İyilik’ projeleriyle fark yarattılar
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü öğrencileri, dünyaca ünlü bir lastik markası (Continental) için ‘iyilik iletişimi’ temasıyla yaratıcı fikirler

‘İyilik’ projeleriyle fark yarattılar
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü öğrencileri, dünyaca ünlü bir lastik markası (Continental) için ‘iyilik iletişimi’ temasıyla yaratıcı fikirler

‘MIRA-İşgücü Piyasasında Yaratıcı Kadınlar’ adlı Erasmus+ Projesi
‘MIRA-İşgücü Piyasasında Yaratıcı Kadınlar’ adlı Erasmus+ Projesi'nin Nisan ayı toplantısı proje koordinatörü ve ortakların katılımıyla gerçekleşti. Proje sürecine ilişkin gelişmeler paylaşılırken, Mayıs

İletişim Araştırmaları Derneği (İLAD) tarafından 2020 yılında akredite edilmiş olan bölümümüz, ara değerlendirme sürecini başarıyla tamamlayarak toplam beş yıllık akreditasyona hak kazandı.
İletişim eğitimi konusunda Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından yetkilendirilen ulusal kalite güvence kuruluşu İLAD, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Programımızı beş yıl süreliğine

Amerika’da ‘İzmir’ gururu
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) mezunu Lena Çavuşoğlu, ailesinin sahibi olduğu firmada çalışmak yerine ‘Yurt dışında akademik kariyer yapacağım’ diyerek hayallerinin peşinden gitti,