İLETİŞİM FAKÜLTESİ

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık

GEIN 316 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Yenilikçi Tasarım Stratejileri
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
GEIN 316
Güz/Bahar
2
2
3
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders, yenilikçi ürün geliştirme için öğrencilere tasarım süreç ve yöntemlerini tanıtmayı amaçlar. Öğrenciler yeni ürün, servis veya sistemlerin politik, ekonomik, sosyal ve teknolojik bağlamları gibi stratejik düşünme ve araştırma alanlarında çalışırlar. Bu dersin sonunda öğrenciler ileriye dönük olarak geliştirilmesi hedeflenen ürün konseptleri ve özellikleri önerirler.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; • Ürün geliştirme problemine dayalı bilgileri yorumlayabileceklerdir. • Ürün geliştirme problemine uygun saha araştırmasını yönetebileceklerdir. • Ürün geliştirme araştırmalarını ve bunlarda önerilen ürün konseptlerini sözel ve görsel olarak etkili bir şekilde sunabileceklerdir. • Grup çalışmasında fikir paylaşımı için teknikler geliştirebileceklerdir. • Ekonomik, sosyal ve teknolojik gelişmeler doğrultusunda yenilikçi ürün konseptleri için pazardaki eğilimleri sentezleyebileceklerdir.
Ders Tanımı Bu ders özellikle yeni ürün geliştirmenin ilk aşamalarına odaklanan tasarım problemlerini içerir. Öğrenciler grup ya da bireysel olarak çalışacaklar ve yeni ürün geliştirme sürecinde kademeli olarak ilerleyeceklerdir. Planlama, yaratıcı düşünme, masabaşı ve saha araştırması, ürün konsept tasarımı, tasarım konsept geliştirme, sunum hazırlama ve yapma ile iş fikirleri üretmeyi kapsayan aşamaları tamamlayacaklardır. Dersin sonunda öğrenciler yenilikçi bir ürün konsepti oluşturacaklardır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 GİRİŞ - Derse Giriş ve Genel Bakış - “Design Ladder” Syllabus
2 YARATICI EKONOMİ VE TASARIM DÜŞÜNCESİ - Yaratıcı Ekonomi ve Günümüz - Tasarım Düşüncesine Giriş - İnsan Yaratıcılığı Üzerine - Hizmet Tasarımının Genel İlkeleri Okuma: Tim Brown (2008). Design thinking. Harvard Business Review, 86(6), 84-92.
3 YARATICI EKONOMİ VE TASARIM DÜŞÜNCESİ - Yaratıcı Ekonomi ve Günümüz - Tasarım Düşüncesine Giriş - İnsan Yaratıcılığı Üzerine - Hizmet Tasarımının Genel İlkeleri Ödev: Video & Kısa Yazı
4 TASARIM STRATEJİLERİ Tasarım Stratejileri Örnek Olay İnceleme - Strateji Nedir? - Stratejik Tasarım Nedir? Stratejik Tasarım Pratiği - Strateji Nasıl Tasarıma Çevrilir - Tasarımcının Değişen Rolü Okuma: Rohan Doherty, Cara Wrigley, Judy Matthews, and Sam Bucolo (2014). Climbing the design ladder: Step by step. In Proceedings of the 19th DMI Academic Design Management Conference, London, pp. 2578-2600.
5 TASARIM STRATEJİLERİ Tasarım Stratejileri Örnek Olay İnceleme - Strateji Nedir? - Stratejik Tasarım Nedir? Stratejik Tasarım Pratiği - Strateji Nasıl Tasarıma Çevrilir - Tasarımcının Değişen Rolü - tartışma: Tasarım Stratejileri Örnek Olay İnceleme Hizmet odaklı firma araştırması: Sunum 1 Brief
6 TASARIM STRATEJİLERİ Sunum 1: Tasarım Stratejileri Örnek Olay İnceleme TESLİM İÇİN İSTENENLER & SUNUM
7 TASARIM STRATEJİLERİ Sunum 1: Tasarım Stratejileri Örnek Olay İnceleme (devam) SUNUM
8 TASARIM STRATEJİLERİ Sunum 1: Tasarım Stratejileri Örnek Olay İnceleme (devam) SUNUM
9 YAŞA YA DA ÖL: YENİLİKÇİ FİKİR BAŞARISIZLIKLARI - Fikir Başarısızlıkları Örnek Olay İnceleme - Sunum 2 Konularının Dağıtımı ve Öğrenci Grupları: Yaratıcı/Yenilikçi İletişimler - “Marka Kimliği Okuma” Analizi Örneği (Video Gösterimi) Okuma: Michael B. Beverland and Francis J. Farrelly (2010). What does it mean to be design-led? Design Management Review, 18(4), 10-17.
10 KÜRESEL SORUNLAR - Firma iletişim stratejileri üzerine örnekler ve tartışma Sunum 2 Brief
11 KÜRESEL SORUNLAR İÇİN YARATICI / YENİLİKÇİ İLETİŞİMLER - Proje konularının belirlenmesi, tartışılması ve grupların oluşturulması Sunum 2 için ön araştırma: Ekosistem Haritası ve Kullanıcı Yol Haritası
12 KÜRESEL SORUNLAR İÇİN YARATICI / YENİLİKÇİ İLETİŞİMLER - Sunum 2: Küresel sorunlar için tasarım stratejileri TESLİM İÇİN İSTENENLER & SUNUM
13 KÜRESEL SORUNLAR İÇİN YARATICI / YENİLİKÇİ İLETİŞİMLER - Sunum 2: Küresel sorunlar için tasarım stratejileri SUNUM
14 KÜRESEL SORUNLAR İÇİN YARATICI / YENİLİKÇİ İLETİŞİMLER - Sunum 2: Küresel sorunlar için tasarım stratejileri SUNUM
15 Dönemin gözden geçirilmesi Yok
16 Dönemin gözden geçirilmesi Yok

 

Ders Kitabı

-

Önerilen Okumalar/Materyaller

Bruce, Margaret and J R Bessant. 2002. Design in Business : Strategic Innovation Through Design. Harlow, England ; London ; New York: Financial Times/Prentice Hall.Keinonen, Turkka and Roope Takala. 2006. Product Concept Design : A Review of the Conceptual Design of Products in Industry. New York]: Springer.Kelley, Tom and Jonathan Littman. 2001. The Art of Innovation : Lessons in Creativity From IDEO, America's Leading Design Firm. New York: Currency/Doubleday.Riley, Patrick G. 2002. The OnePage Proposal : How to Get Your Business Pitch Onto One Persuasive Page. New York: ReganBooks.Schifferstein, H and Paul, Hekkert. 2008. Product Experience. San Diego, CA: Elsevier.Snyder, Carolyn. 2003. Paper Prototyping: The Fast and Easy Way to Design and Refine User Interfaces. San Francisco: Morgan Kaufmann Publishers.Squires, Susan and Bryan Byrne. 2002. Creating Breakthrough Ideas : The Collaboration of Anthropologists and Designers in the Product Development Industry. Westport, CT: Bergin & Garvey.Stanton, Neville. 2005. Handbook of Human Factors and Ergonomics Methods. Boca Raton: CRC Press.Suri, Jane Fulton and Matthew Marsh. 2000. “Scenario Building as an Ergonomics Method in Consumer Product Design.” Applied Ergonomics, vol. 31:151157. Elsevier Science Ltd.Van der Heijden, Kees. 2005. Scenarios : The Art of Strategic Conversation. Chichester, West Sussex ; Hoboken, N.J.: John Wiley & Sons.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
-
-
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
40
Proje
1
40
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
100
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
32
Sınıf Dışı Ders Çalışması
0
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
1
6
6
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
20
20
Proje
1
20
20
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
0
    Toplam
110

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem, araç ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar.

2

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında içerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplar ve kullanır.

3

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanır.

4

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanına ilişkin sorunlar karşısında analitik düşünme becerilerini kullanır.

5

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili konularda ürettiği yaratıcı fikirleri ve bilimsel verilerle desteklenmiş çözüm önerilerini ilgili paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarır.

6

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır.

7

Bölgesel, ulusal, küresel konular ve sorunlar hakkında bilgi sahibi olarak; bu sorunlara yönelik kamu yararı gözeten ve farkındalık yaratan çözüm önerileri geliştirir.

8

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel bilgileri uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

9

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanındaki mevzuatı, yenilikleri, değişimleri ve güncel gelişmeleri ve iş sağlığı ve güvenliği uygulamalarını yakından takip ederek edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda yaşam boyu kullanır.

10

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında toplumsal, bilimsel ve profesyonel etik değerleri gözeterek veri toplar, yorumlar ve paylaşır.

11

Bir yabancı dili kullanarak Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1).

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.