İLETİŞİM FAKÜLTESİ

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık

GEHU 206 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
İtalyan Kültürü
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
GEHU 206
Güz/Bahar
3
0
3
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
İkinci Yabancı Dil
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders İtalyan kültürünü oluşturan öğelerin başlıca yönlerinin \ntanıtılmasını amaçlamaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • İtalyan kültürü ile alakalı kavramları betimleyebilir
  • İtalyan kültürü hakkındaki metinler aracılığıyla farkındalık kazanır
  • Düşüncelerini yazılı olarak açık ve etkin bir biçimde ifade edebilir
  • Öz kültürü ile hedef kültüre ilişkin bakış açısı geliştirir
  • İtalyan kültürü ile alakalı konuları kendi bakış açısıyla yorumlayabilir
Ders Tanımı Bu ders İtalyan kültürünün coğrafya, tarih, dil ve aidiyet açısından tarihsel ve toplumsal temellerinden başlayarak edebiyat, sanat, mimarlık, tasarım, müzik, moda ve mutfak sanatları alanında genel bilgi vermek için oluşturulmuştur.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin genel tanıtımı Kültür ve uygarlık kavramları, Kültürün öğeleri, Kültürlerarası iletişim
2 İtalyan kültürünün temelleri: coğrafyası, tarihi ve Whittaker A., Speak the Culture, Italy, Bölüm 1, (Thorogood, 2010), 5-48
3 İtalyan kültürünün temelleri: coğrafyası, tarihi ve dili Whittaker A., Speak the Culture, Italy, Bölüm 1, (Thorogood, 2010), 5-48
4 Edebiyat ve Felsefe Whittaker A., Speak the Culture, Italy, Bölüm 2, (Thorogood, 2010), 55-80
5 Sanat Whittaker A., Speak the Culture, Italy, Bölüm 3, (Thorogood, 2010), 89-131
6 Mimarlık Whittaker A., Speak the Culture, Italy, Bölüm 3, (Thorogood, 2010), 89-131
7 Müzik \ Arasınav Whittaker A., Speak the Culture, Italy, Bölüm 4, (Thorogood, 2010), 139-173
8 Tasarım Whittaker A., Speak the Culture, Italy, Bölüm 5, (Thorogood, 2010), 177-202
9 Moda Whittaker A., Speak the Culture, Italy, Bölüm 5, (Thorogood, 2010), 177-202
10 Sinema Whittaker A., Speak the Culture, Italy, Bölüm 5, (Thorogood, 2010), 177-202
11 İtalyan Mutfağı Whittaker A., Speak the Culture, Italy, Bölüm 7, (Thorogood, 2010), 235-268
12 Öğreci Sunumları
13 Öğreci Sunumları
14 Sunum
15 Dönemin Gözden Geçirilmesi
16 Final

 

Ders Kitabı
Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
40
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
20
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
2
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
1
14
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
20
20
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
15
15
Final Sınavı
1
25
25
    Toplam
122

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem, araç ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar.

2

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında içerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplar ve kullanır.

3

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanır.

4

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanına ilişkin sorunlar karşısında analitik düşünme becerilerini kullanır.

5

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili konularda ürettiği yaratıcı fikirleri ve bilimsel verilerle desteklenmiş çözüm önerilerini ilgili paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarır.

6

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır.

7

Bölgesel, ulusal, küresel konular ve sorunlar hakkında bilgi sahibi olarak; bu sorunlara yönelik kamu yararı gözeten ve farkındalık yaratan çözüm önerileri geliştirir.

8

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel bilgileri uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

9

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanındaki mevzuatı, yenilikleri, değişimleri ve güncel gelişmeleri ve iş sağlığı ve güvenliği uygulamalarını yakından takip ederek edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda yaşam boyu kullanır.

10

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında toplumsal, bilimsel ve profesyonel etik değerleri gözeterek veri toplar, yorumlar ve paylaşır.

11

Bir yabancı dili kullanarak Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1).

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.