İLETİŞİM FAKÜLTESİ
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
Afet İletişimine ‘İzmir’ Modeli
İzmir Ekonomi Üniversitesi’nde (İEÜ) görevli 4 akademisyen, küresel iklim değişikliğinin de etkisiyle sel, yangın, hortum ve deprem gibi doğal felaketlerin artması üzerine harekete geçerek ‘afet iletişimini’ konu alan bir proje hazırladı. Afete müdahale sürecinde görev alan kurumların kendi aralarında kullanacağı, örnek bir ‘iletişim modeli’ hazırlamak hedefiyle geliştirilen proje, TÜBİTAK’tan 1.3 milyon lira destek almaya hak kazandı. İEÜ İletişim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Ebru Uzunoğlu, projenin kurumlar arasındaki iletişim sürecine yönelik olduğunu söyleyerek, “Ülkemizde, afetle mücadele alanında sürdürülen çalışmalara destek olmayı, yetkililerin yükünü hafifletmeyi amaçlıyoruz” dedi.
Türkiye’de, afet iletişimini konu alan en kapsamlı çalışmalar arasına adını yazdıracak proje; İEÜ İletişim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Ebru Uzunoğlu, Dekan Yardımcısı Dr. Öğretim Üyesi Pınar Umul, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölüm Başkanı Doç. Dr. Selin Türkel ve Yazılım Mühendisliği Bölüm Başkanı Doç. Dr. Senem Kumova Metin tarafından hazırlandı. 2 yılda tamamlanacak proje kapsamında İEÜ’lü ekip, öncelikle kurumlar arasında diyaloğun nasıl sağlandığını belirlemek amacıyla mevcut iletişim sistemlerini inceleyecek.
10 ŞEHRE ZİYARET
Bu hedef doğrultusunda ülkemizde yakın zamanda afet yaşamış, 7 bölgeden toplam 10 şehre ziyarette bulunulacak. AFAD ve belediyeler dahil olmak üzere ilgili tüm kurumların temsilcileriyle görüşülecek. Yerel basın temsilcilerinin de değerlendirmeleri alınacak. Bunlara ek olarak, son yıllarda hangi bölgede ne tür afetlerin yaşandığı, kapsamlı bir şekilde analiz edilecek.
YAPAY ZEKADAN DA YARARLANILACAK
İEÜ’lü ekip, kent ziyaretlerini tamamlanıp kurumlar arasındaki mevcut iletişim şeklini netleştirdikten sonra, yeni oluşturacağı iletişim modeline son şeklini verecek. Bu süreçte, yapay zeka desteğiyle çeşitli görseller ve veri çalışmaları yapılacak. Her bölgeye, kendi özelinde bir iletişim stratejisi kazandırılmış olacak. 6 Şubat’ta yaşanan Kahramanmaraş depreminden önce hazırlanarak TÜBİTAK’a sunulan proje, afet sonrası döneme ilişkin mevcut çalışmalara büyük katkı sağlayacak ve yetkililere zaman kazandıracak.
AFET SALGININA UĞRADIK
Dekan Prof. Dr. Ebru Uzunoğlu, Türkiye’de son yıllarda yaşanan doğal afet sayısındaki artışa dikkat çekti, hazırladıkları projenin büyük önem taşıdığını belirtti. Prof. Dr. Uzunoğlu, “Tüm dünyayı etkileyen iklim değişikliği, ülkemizde de acı yüzünü gösteriyor. Son dönemde yangınların, sellerin, hortumların arttığını görüyoruz. Yakın zamanda yaşadığımız Kahramanmaraş depremi de maalesef bu afet salgınının çok acı bir örneği oldu. İzmirli olarak bizler de yaklaşık 3 yıl önce deprem felaketini yaşamıştık. Tüm bunlar, olası afetlere çok iyi hazırlanmamız gerektiğini gösteriyor. İletişim, hayatın her alanında olduğu gibi afet döneminde de çok önemli. Biz de yakın zamanda afete maruz kalmış kişiler olarak, üzerimize düşeni yapıp yetkililere fikir desteği sağlamak, örnek bir model sunmak istedik” dedi.
TÜM KURUMLARDAN DESTEK ALACAĞIZ
Prof. Dr. Uzunoğlu, sözlerine şöyle devam etti: “Yeni bir iletişim modelini kurmak istiyorsak, öncelikle mevcut durumu analiz etmeliyiz. Örneğin; bir yangın olduğunda ilk olarak nasıl bir iletişim kanalı kurulduğuna, sürecin nasıl işlediğine, kimlerin hangi görevleri üstlendiğine bakacağız. Ardından da önerilerimizi paylaşacağız. Mevcut sistemi daha da iyiye götürmek için neler yapabileceğimizi belirleyeceğiz. Detaylı, her şeyiyle tam bir iletişim modelini oluşturup yetkililere sunacağız. Bu süreçte, afet konusunda görevli tüm kurumlarımızdan da destek alacağız. Kurumlar arası iletişime yönelik bir strateji, model hazırlayacağız. 2 yıl içinde projeyi bitirmeyi hedefliyoruz ve kısa süre içinde şehir ziyaretlerine başlayacağız.”
Gazete Kupürleri
HABER |TÜM HABERLER
Afet İletişimine ‘İzmir’ Modeli
İzmir Ekonomi Üniversitesi’nde (İEÜ) görevli 4 akademisyen, küresel iklim değişikliğinin de etkisiyle sel, yangın, hortum ve deprem gibi doğal felaketlerin artması üzerine
Kariyer yolunda 3 günde 7 ziyaret
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü, öğrencilerini mezun olmadan önce iş dünyasıyla tanıştırarak kariyer yolculuklarında onlara yeni fırsatlar sunmak
MIRA Creative Women in Labor Market" Erasmus+ Projesi'nin 2. Ulusötesi Toplantısı, İngiltere'nin Hull kentinde gerçekleşti.
İzmir Ekonomi Üniversitesi'ni temsilen ise Dekanımız Prof. Dr. Ebru Uzunoğlu ve Bölüm Başkanımız Doç. Dr. Selin Türkel toplantıda yer aldı.
‘İyilik’ projeleriyle fark yarattılar
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü öğrencileri, dünyaca ünlü bir lastik markası (Continental) için ‘iyilik iletişimi’ temasıyla yaratıcı fikirler
‘İyilik’ projeleriyle fark yarattılar
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü öğrencileri, dünyaca ünlü bir lastik markası (Continental) için ‘iyilik iletişimi’ temasıyla yaratıcı fikirler
‘MIRA-İşgücü Piyasasında Yaratıcı Kadınlar’ adlı Erasmus+ Projesi
‘MIRA-İşgücü Piyasasında Yaratıcı Kadınlar’ adlı Erasmus+ Projesi'nin Nisan ayı toplantısı proje koordinatörü ve ortakların katılımıyla gerçekleşti. Proje sürecine ilişkin gelişmeler paylaşılırken, Mayıs
İletişim Araştırmaları Derneği (İLAD) tarafından 2020 yılında akredite edilmiş olan bölümümüz, ara değerlendirme sürecini başarıyla tamamlayarak toplam beş yıllık akreditasyona hak kazandı.
İletişim eğitimi konusunda Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından yetkilendirilen ulusal kalite güvence kuruluşu İLAD, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Programımızı beş yıl süreliğine
Amerika’da ‘İzmir’ gururu
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) mezunu Lena Çavuşoğlu, ailesinin sahibi olduğu firmada çalışmak yerine ‘Yurt dışında akademik kariyer yapacağım’ diyerek hayallerinin peşinden gitti,