İLETİŞİM FAKÜLTESİ

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık

GEHU 215 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Siyaset Bilimine Giriş
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
GEHU 215
Güz/Bahar
3
0
3
6

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları)
Dersin Amacı Bu dersin en önemli amacı öğrencileri siyaset bilimi disiplininin temel kavramları ve sorularıyla tanıştırmaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Siyaset bilimi disiplininin ve dolayısıyla uluslararası ilişkiler alanının temel kavramlarını açıklayabilecekler. Uluslararası ilişkilerin temel aktörlerinden devletin oluşum sürecini ve farklı devlet türlerini açıklar. Çağdaş siyasal ideolojilerinden liberalizm, muhafazakarlık, sosyalizm ve faşizmin temel prensiplerini, önde gelen düşünürlerini ve bunların birbiri ile olan benzerliklerini farklılıklarını tanımlayabilecekler. Demokrasi kavramını açıklayabilecekler ve demokrasi modellerini karşılaştırabilecekler. Farklı siyasal parti çeşitlerini ve siyasal parti sistemlerini karşılaştırabilecekler. Farklı seçim sistemlerini karşılaştırabilecekler. Parlamenter sistem ve başkanlık sistemini karşılaştırabilecekler.
Ders Tanımı Derste ele alınacak temel konular; siyaset, iktidar, meşruiyet ve otorite gibi kavramların anlamı; modern devletin doğuşu; milliyetçilik; çağdaş siyasal ideolojiler ve akımlar; demokrasi ve otoriteryanizm gibi farklı yönetim biçimleri; siyasal kültür; yasama ve yürütme organlarının örgütlenme ve işleyiş biçimleri; siyasal partiler; çıkar gruplarıdır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş, dersin tanıtımı
2 Siyaset Biliminin temel kavramları: Siyaset, iktidar, otorite, meşruiyet, egemenlik A. Heywood, Politics, New York: Palgrave, 2013. Bölüm 1.
3 Modern devletin oluşum süreci ve devlet türleri Heywood, Bölüm 3
4 Çağdaş Siyasal ideolojiler: Liberalizm Heywood, Bölüm 2
5 Çağdaş Siyasal İdeolojiler:Muhafazakarlık, Sosyalizm Heywood,Bölüm 2
6 1. Arasınav
7 Çağdaş Siyasal İdeolojiler: Faşizm Heywood, Bölüm 2
8 Demokrasi ve Demokrasi Modelleri Heywood, Bölüm 4
9 Seçim Sistemleri Heywood, Bölüm 9
10 Siyasi Partiler ve Parti Sistemleri Heywood, Bölüm 10
11 2.ARA SINAV
12 Hükümet Mekanizması:Yasama Heywood, Bölüm 14
13 Hükümet Mekanizması: Yasama ve Yürütme Heywood, Bölüm 13
14 Dönemin Özetlenmesi
15 Dönemin gözden geçirilmesi  
16 Dönemin gözden geçirilmesi  

 

Ders Kitabı
Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
15
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
15
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
2
40
Final Sınavı
1
20
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
5
80
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
20
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
2
32
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
0
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
2
50
100
Final Sınavı
1
35
35
    Toplam
215

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem, araç ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar.

2

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında içerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplar ve kullanır.

3

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanır.

4

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanına ilişkin sorunlar karşısında analitik düşünme becerilerini kullanır.

5

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili konularda ürettiği yaratıcı fikirleri ve bilimsel verilerle desteklenmiş çözüm önerilerini ilgili paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarır.

6

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır.

7

Bölgesel, ulusal, küresel konular ve sorunlar hakkında bilgi sahibi olarak; bu sorunlara yönelik kamu yararı gözeten ve farkındalık yaratan çözüm önerileri geliştirir.

8

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel bilgileri uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

9

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanındaki mevzuatı, yenilikleri, değişimleri ve güncel gelişmeleri ve iş sağlığı ve güvenliği uygulamalarını yakından takip ederek edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda yaşam boyu kullanır.

10

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında toplumsal, bilimsel ve profesyonel etik değerleri gözeterek veri toplar, yorumlar ve paylaşır.

11

Bir yabancı dili kullanarak Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1).

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.