Bizi takip edin
|
EN

İLETİŞİM FAKÜLTESİ

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık

MATH 102 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Genel Matematik II
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MATH 102
Güz/Bahar
3
0
3
6

Ön-Koşul(lar)
  MATH 101 En az FD notu almış olmak
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Problem çözme
Soru & Cevap
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları)
Dersin Amacı Bu ders, fonksiyonlar, maxima, minima, fonksiyonlar arasındaki alan, integraller ve bunların uygulamaları gibi matematiğin temel kavramlarını sağlamayı amaçlamaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Fonksiyonların grafiklerini çizebilecektir.
  • Optimizasyon problemlerini çözebilecektir.
  • Belirli ve belirsiz integralleri, kısmi integrasyon yöntemi ve yerine koyma metodu kullanarak hesaplayabilecektir.
  • Rasyonel fonksiyonları integre etme prosedürünü uygulayabilecektir.
  • Ayrılabilir diferansiyel denklemleri ve uygulamalarını çözebilecektir.
  • Genelleştirilmiş integrallleri hesaplayabilecektir.
Ders Tanımı Genel Matematik II, Genel Matematik I dersinin devamıdır. Fonksiyonların grafikleri, optimizasyon, integraller, integral alma teknikleri, kalkülüsün temel teoremi, eğriler arasındaki alan, diferansiyel denklemler, genelleştirilmiş integral konularını içerir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Yüksek mertebeden türevler, yerel ekstremum Haeussler E. F., Paul R. S., Wood R.J., "Introductory Mathematical Analysis for Business, Economics and the Life and Social Sciences", 14th Edition, (Pearson,2018). Bölüm: 12.7, 13.1
2 Kapalı aralıkta mutlak ekstremum , konkavlık Haeussler E. F., Paul R. S., Wood R.J., "Introductory Mathematical Analysis for Business, Economics and the Life and Social Sciences", 14th Edition, (Pearson,2018). Bölüm: 13.2,13.3
3 İkinci mertebeden türev testi, asimtotlar Haeussler E. F., Paul R. S., Wood R.J., "Introductory Mathematical Analysis for Business, Economics and the Life and Social Sciences", 14th Edition, (Pearson,2018). Bölüm: 13.4,13.5
4 Maksimum minimum uygulamaları Haeussler E. F., Paul R. S., Wood R.J., "Introductory Mathematical Analysis for Business, Economics and the Life and Social Sciences", 14th Edition, (Pearson,2018). Bölüm: 13.6
5 Diferansiyeller, belirsiz integral Haeussler E. F., Paul R. S., Wood R.J., "Introductory Mathematical Analysis for Business, Economics and the Life and Social Sciences", 14th Edition, (Pearson,2018). Bölüm: 14.1, 14.2
6 Başlangıç koşulları ile integral hesaplama, integral hesaplama yöntemleri Haeussler E. F., Paul R. S., Wood R.J., "Introductory Mathematical Analysis for Business, Economics and the Life and Social Sciences", 14th Edition, (Pearson,2018). Bölüm: 14.3, 14.4
7 İntegral hesaplama yöntemleri, kalkülüsün temel teoremi Haeussler E. F., Paul R. S., Wood R.J., "Introductory Mathematical Analysis for Business, Economics and the Life and Social Sciences", 14th Edition, (Pearson,2018). Bölüm: 14.5, 14.7
8 Tekrar, ara sınav
9 Kısmi integrasyon yöntemi Haeussler E. F., Paul R. S., Wood R.J., "Introductory Mathematical Analysis for Business, Economics and the Life and Social Sciences", 14th Edition, (Pearson,2018). Bölüm: 6.1
10 Basit kesirlere ayırma yöntemi "Calculus A Complete Course " by R.A. Adams, C. Essex, 10th Edition, Pearson. Bölüm: 6.2
11 Eğriler arasında kalan alan Haeussler E. F., Paul R. S., Wood R.J., "Introductory Mathematical Analysis for Business, Economics and the Life and Social Sciences", 14th Edition, (Pearson,2018). Bölüm: 15.3
12 Fonksiyonun ortalama değeri Haeussler E. F., Paul R. S., Wood R.J., "Introductory Mathematical Analysis for Business, Economics and the Life and Social Sciences", 14th Edition, (Pearson,2018). Bölüm: 15.5
13 Diferansiyel denklemler Haeussler E. F., Paul R. S., Wood R.J., "Introductory Mathematical Analysis for Business, Economics and the Life and Social Sciences", 14th Edition, (Pearson,2018). Bölüm: 15.6
14 Has olmayan integral Haeussler E. F., Paul R. S., Wood R.J., "Introductory Mathematical Analysis for Business, Economics and the Life and Social Sciences", 14th Edition, (Pearson,2018). Bölüm: 15.8
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Final sınavı

 

Ders Kitabı

Haeussler  E. F., Paul R. S., Wood R.J., "Introductory Mathematical Analysis for Business, Economics and the Life and Social Sciences", 14th Edition, (Pearson,2018).

ISBN-13: 013414110

 
Önerilen Okumalar/Materyaller

"Calculus A Complete Course " 10th Edition by by R.A. Adams, C. Essex, 10th  Edition, Pearson.

 

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
-
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
6
30
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
7
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
3
42
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
6
4
24
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
30
30
Final Sınavı
1
36
36
    Toplam
180

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem, araç ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar.

2

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında içerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplar ve kullanır.

3

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanır.

4

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanına ilişkin sorunlar karşısında analitik düşünme becerilerini kullanır.

5

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili konularda ürettiği yaratıcı fikirleri ve bilimsel verilerle desteklenmiş çözüm önerilerini ilgili paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarır.

6

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır.

7

Bölgesel, ulusal, küresel konular ve sorunlar hakkında bilgi sahibi olarak; bu sorunlara yönelik kamu yararı gözeten ve farkındalık yaratan çözüm önerileri geliştirir.

8

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel bilgileri uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

9

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanındaki mevzuatı, yenilikleri, değişimleri ve güncel gelişmeleri ve iş sağlığı ve güvenliği uygulamalarını yakından takip ederek edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda yaşam boyu kullanır.

10

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında toplumsal, bilimsel ve profesyonel etik değerleri gözeterek veri toplar, yorumlar ve paylaşır.

11

Bir yabancı dili kullanarak Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1).

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.