İLETİŞİM FAKÜLTESİ
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
GEAR 206 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Müzikte Dönemler Besteciler
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
GEAR 206
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
6
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Servis Dersi
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Klasik müzikte dönemler,besteciler ve eserleri örneklenerek incelenecek, enstrümanlar ve yazı teknikleri hakkında genel bilgi verilecektir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste, dönemler, besteciler ve eser örnekleriyle klasik müzik tarihi hakkında temel bilgiler verilecektir.Öğrenciler müzikte dönemler arası farkları besteciler, eserleri ve tarihsel olaylar aracılığıyla öğrenecekler ve orkestranın tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olacaklardır. Başlıca eserlerin bestelenme öyküleri ve bestecilerin dönem içindeki önemi hakkında bilgi edinirlerken, klasik müzik konserlerine katılmaları teşvik edilecek ve güncel klasik müzik dünyası hakkında da bilgi sahibi olacaklardır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Müzikten ne anlıyoruz? Müzik bir sanat mı? | |
2 | Müziğin Temel Kavramları: Ritim, Melodi, Armoni, Tempo | |
3 | Batı Müziğinde Kullanılan Enstrümanlar -1 | |
4 | Batı Müziğinde Kullanılan Enstrümanlar -2 | |
5 | Sanat Müziği Kavramı ve Batı-dışı Sanat Müziği Gelenekleri | |
6 | Barok Öncesi Avrupa Müziği’nin Evrimi | Wright, C.; Listening To Western Music Yuill, C.; Duchen, J., Composers: Their Lives and Works |
7 | Erken Barok Dönem, Barok Çalgılar | Wright, C.; Listening To Western Music Yuill, C.; Duchen, J., Composers: Their Lives and Works |
8 | Olgun Barok Dönem, Operanın Çıkışı | Wright, C.; Listening To Western Music Yuill, C.; Duchen, J., Composers: Their Lives and Works |
9 | Barok’un sonraki Dönemlere Etkisi, ARA SINAV | Wright, C.; Listening To Western Music Yuill, C.; Duchen, J., Composers: Their Lives and Works |
10 | Klasik Dönem ve Müzikte Formlar | Wright, C.; Listening To Western Music Yuill, C.; Duchen, J., Composers: Their Lives and Works |
11 | Klasik Dönemde Opera | Wright, C.; Listening To Western Music Yuill, C.; Duchen, J., Composers: Their Lives and Works |
12 | Erken Romantik Dönem | Wright, C.; Listening To Western Music Yuill, C.; Duchen, J., Composers: Their Lives and Works |
13 | Romantik Dönem ve Diğer Sanatlarla İlişkisi | Wright, C.; Listening To Western Music Yuill, C.; Duchen, J., Composers: Their Lives and Works |
14 | 20.yy ve Çağdaş Dönem | Wright, C.; Listening To Western Music Yuill, C.; Duchen, J., Composers: Their Lives and Works |
15 | Dersin Gözden Geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Dorling KINDERSLEY, The Complete Classical Music Guide. DK Publishing (Dorling Kindersley), 2012. - ISBN: 9781409383161 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Stanley SADIE, Grove Dictionary of Music and Musicians. Oxford University Press, 2001. - ISBN: 9780195170672 Willi APEL, Harvard Music Dictionary. Harvard University Press, 1969. - ISBN: 9780674375017 Ed. W. FRISCH, Brahms and His World Princeton University Press. 1990. - ISBN: 9781400833627 Jan SWAFFORD, Johannes Brahms: A Biography. Random House USA Inc., 2003. - ISBN: 9780679422617 E.L. VOYNICH, Chopin’s Letters. Dover Publications, 1988. - ISBN: 9780486255644 Jim SAMSON, Music of Chopin. Clarendon Press, 1994. - ISBN: 9780198164029 Brian NEWBOULD, Schubert: The Music and The Man. University of California Press, 1999. - ISBN: 9780520219571 Wilhelm Joseph von WASIELEWSKI, The Life of Schumann. Blumenfeld Press,2011. - ISBN: 9781446057056 Evin İLYASOGLU, 71 Turkish Composers. Pan, 2007. - ISBN: 9789944396257
|
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
40
|
Final Sınavı |
1
|
50
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
100
|
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
3
|
42
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
10
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
10
|
10
|
Final Sınavı |
1
|
10
|
10
|
Toplam |
120
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem, araç ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar. |
|||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında içerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplar ve kullanır. |
|||||
3 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanır. |
|||||
4 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanına ilişkin sorunlar karşısında analitik düşünme becerilerini kullanır. |
|||||
5 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili konularda ürettiği yaratıcı fikirleri ve bilimsel verilerle desteklenmiş çözüm önerilerini ilgili paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
|||||
6 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır. |
|||||
7 | Bölgesel, ulusal, küresel konular ve sorunlar hakkında bilgi sahibi olarak; bu sorunlara yönelik kamu yararı gözeten ve farkındalık yaratan çözüm önerileri geliştirir. |
|||||
8 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel bilgileri uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
|||||
9 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanındaki mevzuatı, yenilikleri, değişimleri ve güncel gelişmeleri ve iş sağlığı ve güvenliği uygulamalarını yakından takip ederek edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda yaşam boyu kullanır. |
|||||
10 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında toplumsal, bilimsel ve profesyonel etik değerleri gözeterek veri toplar, yorumlar ve paylaşır. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1). |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Afet İletişimine ‘İzmir’ Modeli
İzmir Ekonomi Üniversitesi’nde (İEÜ) görevli 4 akademisyen, küresel iklim değişikliğinin de etkisiyle sel, yangın, hortum ve deprem gibi doğal felaketlerin artması üzerine
Kariyer yolunda 3 günde 7 ziyaret
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü, öğrencilerini mezun olmadan önce iş dünyasıyla tanıştırarak kariyer yolculuklarında onlara yeni fırsatlar sunmak
MIRA Creative Women in Labor Market" Erasmus+ Projesi'nin 2. Ulusötesi Toplantısı, İngiltere'nin Hull kentinde gerçekleşti.
İzmir Ekonomi Üniversitesi'ni temsilen ise Dekanımız Prof. Dr. Ebru Uzunoğlu ve Bölüm Başkanımız Doç. Dr. Selin Türkel toplantıda yer aldı.
‘İyilik’ projeleriyle fark yarattılar
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü öğrencileri, dünyaca ünlü bir lastik markası (Continental) için ‘iyilik iletişimi’ temasıyla yaratıcı fikirler
‘İyilik’ projeleriyle fark yarattılar
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü öğrencileri, dünyaca ünlü bir lastik markası (Continental) için ‘iyilik iletişimi’ temasıyla yaratıcı fikirler
‘MIRA-İşgücü Piyasasında Yaratıcı Kadınlar’ adlı Erasmus+ Projesi
‘MIRA-İşgücü Piyasasında Yaratıcı Kadınlar’ adlı Erasmus+ Projesi'nin Nisan ayı toplantısı proje koordinatörü ve ortakların katılımıyla gerçekleşti. Proje sürecine ilişkin gelişmeler paylaşılırken, Mayıs
İletişim Araştırmaları Derneği (İLAD) tarafından 2020 yılında akredite edilmiş olan bölümümüz, ara değerlendirme sürecini başarıyla tamamlayarak toplam beş yıllık akreditasyona hak kazandı.
İletişim eğitimi konusunda Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından yetkilendirilen ulusal kalite güvence kuruluşu İLAD, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Programımızı beş yıl süreliğine
Amerika’da ‘İzmir’ gururu
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) mezunu Lena Çavuşoğlu, ailesinin sahibi olduğu firmada çalışmak yerine ‘Yurt dışında akademik kariyer yapacağım’ diyerek hayallerinin peşinden gitti,