Bizi takip edin
|
EN

İLETİŞİM FAKÜLTESİ

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık

ECON 100 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Ekonominin İlkeleri
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
ECON 100
Güz/Bahar
3
0
3
6

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları)
Dersin Amacı Bu ders temel düzeyde mikro ve makroekonomi bilgisi vermektedir. Dersin amacı öğrencilere piyasa ekonomisini tanıtmak ve fiyat mekanizması altında kıt kaynakların nasıl dağıldığını incelemektir. Piyasa ekonomisine giriş, talep, arz, tüketici teorisi, firma teorisi, tam rekabet gibi temel mikroekonomi konuları ile ulusal gelir, istihdam, işsizlik, enflasyon ve ekonomik büyüme gibi temel makroekonomi konuları analiz edilmektedir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Temel mikroekonomik kavramları tanımlayabilecek ve bunları reel ekonomideki bir dizi uygulama ile ilişkilendirebilecektir.
  • Temel matematik tekniklerini kullanarak sayısal ve cebirsel ekonomik problemleri çözebilecektir.
  • Tarihten, deneysel sonuçlardan ve verilerden gelen gerçeklerle desteklenen ekonomik modelleri değerlendirebilecektir.
  • Gayrisafi yurtiçi hasıla, işsizlik ve enflasyon gibi temel makroekonomik değişkenleri ve bu değişkenlerin ölçümünü açıklayabilecektir.
  • Modern bir ekonomide kredi, banka ve paranın karşılıklı kazanımlara nasıl fayda sağladığını açıklayabilecektir.
  • Para politikası ve maliye politikasının makroekonomik sonuçları nasıl etkilediğini açıklayabilecektir.
Ders Tanımı Bu ders temel mikroekonomi ve makroekonomi modellerini ve kavramlarını tanıtır. Bu derste incelenen mikroekonomideki temel konular arasında piyasa ekonomilerine giriş, arz ve talep, tüketici teorisi, firmalar teorisi ve tam rekabet yer almaktadır. Bu derste analiz edilen temel makroekonomi konuları milli gelir, istihdam / işsizlik, enflasyon, para, bankacılık ve kredi sistemidir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş: Ekonomi nedir?
2 Kapitalist Devrim The Economy, The Core Project, Unit 1
3 Teknolojik Değişme, Nüfus Artışı ve Ekonomik Büyüme The Economy, The Core Project, Unit 2
4 Kıtlık, İş ve Tercih The Economy, The Core Project, Unit 3
5 Firma: Sahipler, İşletmeciler ve Çalışanlar The Economy, The Core Project, Unit 6
6 Firma ve Tüketiciler The Economy, The Core Project, Unit 7
7 Arz ve Talep: Fiyat ve Rekabetçi Piyasa The Economy, The Core Project, Unit 8
8 Arz ve Talep: Fiyat ve Rekabetçi Piyasa The Economy, The Core Project, Unit 8
9 Ara Sınav
10 Ekonomik Dalgalanmalar ve İşsizlik The Economy, The Core Project, Unit 13
11 İşsizlik ve Kamu Maliyesi The Economy, The Core Project, Unit 14
12 İşsizlik ve Kamu Maliyesi The Economy, The Core Project, Unit 14
13 Enflasyon ve Para Politikası The Economy, The Core Project, Unit 15
14 Uzun Dönemde Teknolojik Gelişme, İşsizlik ve Hayat Standardı The Economy, The Core Project, Unit 16
15 Dönemin gözden geçirilmesi  
16 Dönemin gözden geçirilmesi  

 

Ders Kitabı

http://www.core-econ.org/ebook/

Önerilen Okumalar/Materyaller Blackboard ders web sayfası

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
16
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
4
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
20
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
2
30
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
4
12
48
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
20
20
Final Sınavı
1
30
30
    Toplam
176

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem, araç ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar.

2

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında içerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplar ve kullanır.

X
3

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanır.

X
4

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanına ilişkin sorunlar karşısında analitik düşünme becerilerini kullanır.

X
5

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili konularda ürettiği yaratıcı fikirleri ve bilimsel verilerle desteklenmiş çözüm önerilerini ilgili paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarır.

X
6

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır.

X
7

Bölgesel, ulusal, küresel konular ve sorunlar hakkında bilgi sahibi olarak; bu sorunlara yönelik kamu yararı gözeten ve farkındalık yaratan çözüm önerileri geliştirir.

X
8

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel bilgileri uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

X
9

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanındaki mevzuatı, yenilikleri, değişimleri ve güncel gelişmeleri ve iş sağlığı ve güvenliği uygulamalarını yakından takip ederek edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda yaşam boyu kullanır.

X
10

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında toplumsal, bilimsel ve profesyonel etik değerleri gözeterek veri toplar, yorumlar ve paylaşır.

X
11

Bir yabancı dili kullanarak Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1).

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.