Bizi takip edin
|
EN

İLETİŞİM FAKÜLTESİ

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık

PRA 405 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
İletişim Kampanyası Tasarımı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
PRA 405
Güz/Bahar
5
2
6
10

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bütünleşik pazarlama iletişimi kampanyası geliştirmek ve yürütmek için gereken stratejik planlama ve yönetim sürecini aktarmak.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bütünleşik pazarlama iletişimi (BPİ)’ nin pazarlama programı içerisindeki rolünü tanımlayabilir.
  • BPİ projesine zemin oluşturacak araştırmayı yapma becerisini kazanır.
  • Belirlenen iletişim amaçlarına en uygun pazarlama iletişimi karmasını (reklam, halkla ilişkiler, satış tutundurma, doğrudan pazarlama, kişisel satış) belirleyebilir; bunlara ilişkin taktikler geliştirebilir.
  • Bir BPİ kampanyası sürecindeki tüm basamakları (durum analizi, amaç belirleme, hedef kitle belirleme, strateji ve taktiği oluşturma, medya planı, bütçeleme ve ölçme-değerlendirme) planlayabilir ve uygulayabilir.
  • Tüketici davranışları ile iletişim teorilerinin BPİ projesine nasıl kılavuzluk ettiğini tartışabilir.
Ders Tanımı Bu dersin içeriği bütünleşik pazarlama iletişimi kampanyası geliştirmek ve yürütmek için gerekli olan stratejik planlama ve yönetim sürecine genel bir bakış ve anlayış sağlamak üzere tasarlanmıştır. Kampanya planlama, geliştirme ve uygulama sürecinde dikkate alınması gereken pazarlama, tüketici davranışları, medya, pazarlama iletişimi karması gibi kavramlara değinilirken; süreç içerisinde geçen durum analizi, amaç belirleme, hedef kitle tespiti, strateji ve taktiklerin geliştirilmesi, uygulama, ölçme ve değerlendirme şeklindeki tüm kampanya basamakları detaylı olarak incelenmektedir. Dersi alan öğrenci oluşturacağı grup içinde aldığı görev kapsamında bir Bütünleşik İletişim Kampanyası’nı hazırlayacak ve sunacaktır. Öğrencinin kampanya hazırlama yetkinliğini kazanması kampanyaya bağlı olarak oluşturulacak performans kriterlerine göre ölçümlenecektir. \nAkademik dürüstlük: İntihalde bulunmak, kopya çekmek, para karşılığı ödev/proje yaptırmak, başkasının yapmış olduğu bir çalışmayı kendinin olarak sunmak ve her türlü aşırma eylemi akademik dolandırıcılığa girer. İzmir Ekonomi Üniversitesi İletişim Fakültesi kapsamında her türlü akademik dolandırıcılık suç olarak kabul edilir ve disiplin soruşturması ile sonuçlanır. Yüksek Öğretim Kurulu’nun (YÖK) Öğrenci Disiplin Yönetmeliği 9. maddesi m bendi uyarınca, kopya çekmenin veya kopya çekmeye teşebbüste bulunmanın cezası altı aydan bir yıla kadar uzaklaştırma olarak belirlenmiştir. Bilinçli bir şekilde veya yanlışlıkla yapılmış olması, akademik dolandırıcılığın cezai sonuçlarını değiştirmez. Akademik dürüstlük her öğrencinin kendi sorumluluğudur. \\nİntihal günümüzde en yaygın akademik dolandırıcılık türüdür. İntihal yapmak, MerriamWebster Çevirimiçi Sözlük’te, başkasının çalışmalarını veya fikirlerini çalmak ve kendininmiş gibi sunmak olarak tanımlanmaktadır. İntihalden sakınmanın en kolay ve etkili yolu, gerek çevrimiçi ortamda gerek matbu halde bulunan başkasına ait fikirleri kullanırken referans vermek, başkasının kelimelerini bire bir kullanırken tırnak işaretleri içerisinde kullamaktır.\\nİntihal ve intihalden korunmak ile ilgili detaylı bilgiye http://iletisim.ieu.edu.tr/ai adresinden ulaşabilirsiniz

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin Genel Tanıtımı
2 Bütünleşik Pazarlama İletişiminin Pazarlamadaki Rolü Brief Hand Outs
3 BPİ Durum Analizi (Müşteri ve Alıcıları Anlamak; Pazar, Ürün ve Rekabet) Integrated Marketing Communications by David Pickton, Amanda Broderick (Second edition, Prentice Hall, 2005) Chapter2 Focus Group simulation Consulting on the first step of projects
4 Resmi Tatil
5 Hedef Kitle Belirlemek BPİ Hedeflerini Belirlemek, Chapter 17 Consulting on the second step of projects
6 Bütçeleme Chapter 18 – Chapter 19
7 Bütçeleme ve BPİ Stratejilerini Oluşturmak Belch M. A. and Belch, G. E.: Advertising and Promotion IMC Perspective, 6th Ed. McGraw Hill, 2007) Chapter 8 9
8 Konumlandırma ve Büyük Fikir – Örnek Olay İncelemesi Chapter 26 Örnek Olay İncelemesi / Case Study
9 Ara Sınav / Midterm Chapter 24 Örnek Olay İncelemesi / Case Study
10 BPİ Taktikleri Örnek Olay İncelemesi Örnek Olay İncelemesi / Case Study
11 BPİ Taktikleri Örnek Olay İncelemesi Örnek Olay İncelemesi / Case Study
12 BPİ Taktikleri Örnek Olay İncelemesi Örnek Olay İncelemesi / Case Study
13 BPİ Taktikleri Örnek Olay İncelemesi Integrated Marketing Communications by David Pickton, Amanda Broderick (Second edition, Prentice Hall, 2005) Chapter 23
14 Ölçme ve Değerlendirme Integrated Marketing Communications by David Pickton, Amanda Broderick (Second edition, Prentice Hall, 2005) Chapter 23
15 Proje Sunumları - Dönemin gözden geçirilmesi
16 Proje Sunumları - Dönemin gözden geçirilmesi

 

Ders Kitabı Integrated Marketing Communications by David Pickton, Amanda Broderick (Second edition, Prentice Hall, 2005)
Önerilen Okumalar/Materyaller Ogden J.: Developing a Creative and Innovative Integrated Marketing Communication Plan (1st Ed. Prentice Hall, 1998) Belch M. A. and Belch, G. E.: Advertising and Promotion IMC Perspective, 6th Ed. McGraw Hill, 2007) Parente D. E.: Advertising Campaign Strategy: A Guide to Marketing Communication Plans (Third Edition, SouthWestern College Pub., 2004) Duncan Tom.: Principles of Advertising and IMC (2nd ed.Boston: McGrawHill/Irwin, 2005) Bu kaynaklar dışında ders içinde dağıtılacak örnek olay uygulamaları, kampanya çözümlemeleri, powerpoint sunumlar yer almaktadır.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
20
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
15
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
10
Proje
1
35
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
20
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
7
112
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
6
96
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
1
20
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
15
15
Proje
1
87
87
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
20
20
Final Sınavı
0
    Toplam
350

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem, araç ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar.

X
2

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında içerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplar ve kullanır.

X
3

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanır.

X
4

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanına ilişkin sorunlar karşısında analitik düşünme becerilerini kullanır.

X
5

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili konularda ürettiği yaratıcı fikirleri ve bilimsel verilerle desteklenmiş çözüm önerilerini ilgili paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarır.

X
6

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır.

X
7

Bölgesel, ulusal, küresel konular ve sorunlar hakkında bilgi sahibi olarak; bu sorunlara yönelik kamu yararı gözeten ve farkındalık yaratan çözüm önerileri geliştirir.

X
8

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel bilgileri uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

X
9

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanındaki mevzuatı, yenilikleri, değişimleri ve güncel gelişmeleri ve iş sağlığı ve güvenliği uygulamalarını yakından takip ederek edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda yaşam boyu kullanır.

X
10

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında toplumsal, bilimsel ve profesyonel etik değerleri gözeterek veri toplar, yorumlar ve paylaşır.

X
11

Bir yabancı dili kullanarak Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1).

X
12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.