İLETİŞİM FAKÜLTESİ
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
PRA 487 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Dijital Medya Planlama
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
PRA 487
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Çevrim içi | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders kapsamında, belirli pazarlama hedeflerine göre optimum medya planlama stratejisi elde etmek için bütün yeni dijital medya kanallarını ve geleceği şekillendirecek en son online reklam teknolojileri aktarılacaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste öncelikle dijital medya planlamaya ilişkin terimler aktarılmakta. Dijital medya planının başarıya ulaşması için öncelikle reklamcılıktaki en son teknolojileri, mecraları ve oyuncuları iyi tanımak gerekir. Dersin amacı bu mecraları iyi tanıyıp bir pazarlama hedefine ulaşmak için optimum medya planlama stratejisini hangi oyuncuları kullanarak tasarlamak gerektiğini öğrenmektir. Derste özellikle Google’ın reklam teknoloji ürünlerinden yararlanılacaktır. Derste ayrıca örnek olay analizleriyle markaların dijital medya stratejilerini nasıl oluşturduğu ve performans değerlendirdiği öğrencilerle paylaşılmaktadır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin Tanıtımı ve Ders Programına Genel Bakış - Dijital medya planlama nedir? (Earned, Paid media )Pazarlama bağlamında faydaları nelerdir? | Hemann, C & Burbary, K (2013) Digital Marketing Analytics: Making Sense of Consumer Data in a Digital World. Chapter 1,2 pp 1-30 |
2 | Temel Dijital Terimler Başlıca Dijital Medya Araçları: (Görsel, Video, Arama, Sosyal Medya, Mobil, Direkt Kampanyalar) | IAB Interactive Advertising Wiki: http://www.iab.net/wiki/index.php/Category:Glossary Hemann, C & Burbary, K (2013) Digital Marketing Analytics: Making Sense of Consumer Data in a Digital World. Chapter 4,5 pp 45-89 |
3 | Görsel Kampanyalar Dijital Hedefleme Teknikleri Temel Dijital Terimler | IAB Display Guideline: http://www.iab.net/guidelines/508676/508767/displayguidelines Google Support Center: https://support.google.com/adwords/answer/6056342?hl=en&rd=1 IAB Interactive Advertising Wiki: http://www.iab.net/wiki/index.php/Category:Glossary |
4 | Video Çözümleri | IAB Video Advertising Guidelines http://www.iab.net/guidelines/508676/digitalvideo Colligan,P (2014) YouTube Strategies 2014: Making And Marketing Digital Video |
5 | Arama (Ödemeli veya Doğal Arama ve Arama Motoru Optimizasyonu) Örnekler (Farklı iş hedefleri / Farklı Çözümler, Potansiyel müşteriler, Farklı mecralar) | Fox,V (2012) Marketing in the Age of Google, Revised and Updated: Your Digital Strategy IS Your Business Strategy Google Support Center: https://support.google.com/adwords/answer/3415605?hl=en&ref_topic=3415591 |
6 | Sosyal Medya Dijital Oyun Mobil Reklam | IAB Social Media Buyer’s Guide: http://www.iab.net/guidelines/508676/801817 PHD & Atkinson,C & Malcolm,D & Holden,M (2013) – Game Change IAB Mobile Buyer’s Guide: http://www.iab.net/media/file/Mobile_Buyer%27s_Guide_2012revision-final-a.pdf |
7 | Ara sınav | |
8 | Google Dijital Reklam Ürünleri | Google Support Center: https://support.google.com/adwords/topic/4580287?hl=en&ref_topic=3119106 |
9 | Programlı Reklamcılık | IAB Programmatic and RTB: http://www.iab.net/programmatic |
10 | Gerçek Zamanlı ve Veri Tabanlı Satın Alma | Google White Paper (2011)The Arrival of Real Time Bidding: https://docs.google.com/a/google.com/viewer?url=http%3A%2F%2Fwww.google.com%2Fdoubleclick%2Fpdfs%2FGoogle-White-Paper-The-Arrival-of-Real-Time-Bidding-July-2011.pdf |
11 | Google Adwords ve Anahtar Kelime Seçiminin Önemi | Google Support Center – How to Build the Best Keyword List: https://support.google.com/adwords/answer/2453981?hl=en |
12 | Performans Göstergelerini Belirleme ve Dijital Medya Planı Oluşturma | Utilizing Case Histories |
13 | Medya Hedefleri Doğrultusunda Kampanyanın Başarısını Ölçme. | Flores,L (2013) How to Measure Digital Marketing: Metrics for Assessing Impact and Designing Success |
14 | Proje Sunumu | |
15 | Proje Sunumu | |
16 | Proje Değerlendirme |
Ders Kitabı | Yazılı-Elektronik ders notları dönem boyunca dağıtılacaktır. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Diğer kaynaklar Web üzerinden erişilebilir dijital medya örnekleridir. |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
15
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
30
|
Proje |
1
|
15
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
55
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
45
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
1
|
14
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
15
|
15
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
30
|
30
|
Proje |
1
|
13
|
13
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
30
|
30
|
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
150
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem, araç ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar. |
|||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında içerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplar ve kullanır. |
X | ||||
3 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanır. |
X | ||||
4 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanına ilişkin sorunlar karşısında analitik düşünme becerilerini kullanır. |
X | ||||
5 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili konularda ürettiği yaratıcı fikirleri ve bilimsel verilerle desteklenmiş çözüm önerilerini ilgili paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
|||||
6 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır. |
|||||
7 | Bölgesel, ulusal, küresel konular ve sorunlar hakkında bilgi sahibi olarak; bu sorunlara yönelik kamu yararı gözeten ve farkındalık yaratan çözüm önerileri geliştirir. |
|||||
8 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel bilgileri uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
|||||
9 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanındaki mevzuatı, yenilikleri, değişimleri ve güncel gelişmeleri ve iş sağlığı ve güvenliği uygulamalarını yakından takip ederek edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda yaşam boyu kullanır. |
X | ||||
10 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında toplumsal, bilimsel ve profesyonel etik değerleri gözeterek veri toplar, yorumlar ve paylaşır. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1). |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Afet İletişimine ‘İzmir’ Modeli
İzmir Ekonomi Üniversitesi’nde (İEÜ) görevli 4 akademisyen, küresel iklim değişikliğinin de etkisiyle sel, yangın, hortum ve deprem gibi doğal felaketlerin artması üzerine
Kariyer yolunda 3 günde 7 ziyaret
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü, öğrencilerini mezun olmadan önce iş dünyasıyla tanıştırarak kariyer yolculuklarında onlara yeni fırsatlar sunmak
MIRA Creative Women in Labor Market" Erasmus+ Projesi'nin 2. Ulusötesi Toplantısı, İngiltere'nin Hull kentinde gerçekleşti.
İzmir Ekonomi Üniversitesi'ni temsilen ise Dekanımız Prof. Dr. Ebru Uzunoğlu ve Bölüm Başkanımız Doç. Dr. Selin Türkel toplantıda yer aldı.
‘İyilik’ projeleriyle fark yarattılar
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü öğrencileri, dünyaca ünlü bir lastik markası (Continental) için ‘iyilik iletişimi’ temasıyla yaratıcı fikirler
‘İyilik’ projeleriyle fark yarattılar
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü öğrencileri, dünyaca ünlü bir lastik markası (Continental) için ‘iyilik iletişimi’ temasıyla yaratıcı fikirler
‘MIRA-İşgücü Piyasasında Yaratıcı Kadınlar’ adlı Erasmus+ Projesi
‘MIRA-İşgücü Piyasasında Yaratıcı Kadınlar’ adlı Erasmus+ Projesi'nin Nisan ayı toplantısı proje koordinatörü ve ortakların katılımıyla gerçekleşti. Proje sürecine ilişkin gelişmeler paylaşılırken, Mayıs
İletişim Araştırmaları Derneği (İLAD) tarafından 2020 yılında akredite edilmiş olan bölümümüz, ara değerlendirme sürecini başarıyla tamamlayarak toplam beş yıllık akreditasyona hak kazandı.
İletişim eğitimi konusunda Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından yetkilendirilen ulusal kalite güvence kuruluşu İLAD, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Programımızı beş yıl süreliğine
Amerika’da ‘İzmir’ gururu
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) mezunu Lena Çavuşoğlu, ailesinin sahibi olduğu firmada çalışmak yerine ‘Yurt dışında akademik kariyer yapacağım’ diyerek hayallerinin peşinden gitti,