
İLETİŞİM FAKÜLTESİ
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
PRA 486 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
İletişim Ajansı II
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
PRA 486
|
Güz/Bahar
|
0
|
12
|
6
|
9
|
Ön-Koşul(lar) |
|
|||||||||||||||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||||||||||||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||||||||||||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||||||||||||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||||||||||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıProblem çözmeOlgu / Vaka çalışmasıSoru & CevapKritik vermeSimülasyonDeney / Laboratuvar / Atölye uygulama | |||||||||||||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||||||||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||||||||||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık 4. sınıf (ve ek olarak Görsel iletişim 3 veya 4) öğrencilerinin, bölüm altında uygulamalı ders işleyişi halinde yürütülecek, on-site, real-time ‘simülasyon’ ajansında -daha okuldayken- çalışarak, ‘1 yıllık gerçek ajans deneyimine sahip, iş portfolyosu oluşturmuş gençler’ olarak mezun olmalarını sağlamak. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Öğrencilerin, bölümlerinin son sınıfında, ‘akçalı iş yapmaması’ dışında her bakımdan gerçek [real-time) yerleşim, işleyiş ve yönetimdeki bir reklam ajansında fiilen ve ön saflarda [gerçek hayattaki aşamalardan geçerek] çalışması:\n-İş başvurusu ve mülakat, çalışmak istediği pozisyona / bölüme göre görev tanımları ve sorumlulukların belirlenmesi ardından, ajansın iç işleyişinin ajansta çalışmaya başlama oryantasyonu süresinde öğrenilmesi; iç işleyiş sisteminin ve formlarının kullanımının kavranması. -Yeni bir ajans müşterisi (reklamveren) ile işbirliğinin ilk gününden itibaren yapılacaklar [tanışma, genel bilgilenme, ilgili account/marka grubunun atanması-tanıştırılması, müşteriden yazılı brif alma ve bilgileri derinleştirme, çalışma takviminin oluşturulması ve kesinleştirilmesi\n-İletişim stratejisinin, ilgili account/marka grubunun iç çalışmalarıyla geliştirilmesi ve kesinleştirilmesi; ajans yönetimiyle değerlendirilmesi, sunuma hazırlanması\n-Müşteriye strateji sunumu. Görüş ve önerilerinin alınması; gereken düzeltme ve değişikliklerin yapılması\n-Onaylanan stratejiye uygun yaratıcı çalışmanın grupça yapılması ve gerekli iletişim materyalinin (ilan, film, afiş, radyo, açıkhava reklamları, basılı malzeme, dijital alanda kullanılacaklar, PR önerileri, pazarlama etkinlikleri vb) gerekli yazı ve grafik tasarım çalışmalarının yapılarak üretilmesi. bitmiş taslaklar halinde üretilmesi, ajans yönetiminin onayın alındıktan sonra müşteriye sunulması.\n-Yürütülmesi önerilen pazarlama iletişimi kampanyasının medya stratejisini geliştirmek ve onaydan sonra medya planlamasını yapmak.\n-Bütün bu süreç sırasında, gereken müşteri ilişkilerinin, fiilen görüşme ve e-posta, telefon, sms vb. iletişim yöntemleriyle sürdürülmesi, ajansın işleyişi için raporlanması.\n-Üstlenilen pozisyondaki performansın, ajans yönetimince düzenli aralıklarla değerlendirildiği görüşmeler yapmak: Her çalışana yüz yüze görüşmede sunulacak performans değerlendirme formunu inceleyerek bilgi almak, kariyer planlamasına adım atmak. \n-Giderek oluşacak kişisel mesleki portfolyosunu, ajans yönetiminin desteğiyle geliştirmek ve finalize etmek. \n-Yıl sonunda ajans çalışmalarının sergileneceği bir etkinlikte, reklamcılık sektöründen önde gelen ajans temsilcileriyle tanışma fırsatından yararlanma. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dönem Projelerinin Belirlenmesi | |
2 | Reklam fikirleri düşünme ve geliştirmede sistem | Rossiter, J.; Langner, T.; Ang, L. (2003): “Visual creativity in advertising: a functional tipology”. ANZMAC 2003 Conference Proceedings. Adelaide 1-3 December 2003, 105-113. Kilgour, M., & Koslow, S. (2009). Why and how do creative thinking techniques work?: Trading off originality and appropriateness to make more creative advertising. Journal of the Academy of Marketing Science, 37(3), 298-309. |
3 | Reklam fikirleri düşünme ve geliştirmede sistem | Koslow, S., Sasser, S. L., & Riordan, E. A. (2006). Do marketers get the advertising they need or the advertising they deserve? Agency views of how clients influence creativity. Journal of Advertising, 35(3), 81-101. |
4 | ‘New Business’ işlevi ve işleyişi | |
5 | Grupların yeni müşterileriyle tanışması, brif alması | |
6 | Brief üzerinde çalışmalar | Arden, P. (2006). Whatever you think think the opposite. London: Penguin. Pp. 1-47. |
7 | Brief üzerinde çalışmalar | Arden, P. (2006). Whatever you think think the opposite. London: Penguin. pp. 48-101. |
8 | Brief üzerinde çalışmalar | Arden, P. (2006). Whatever you think think the opposite. London: Penguin. pp.103-140. |
9 | Müşteriye sunum | Johar, G. V., Holbrook, M. B., & Stern, B. B. (2001). The role of myth in creative advertising design: Theory, process and outcome. Journal of Advertising, 30(2), 1-25. |
10 | Müşteriye sunum devam | |
11 | Müşteriye sunum devam | |
12 | Portfolyo çalışmaları | |
13 | Performans değerlendirmesi | |
14 | Dönem sonu sergisi | |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Dersin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı |
|
|
Önerilen Okumalar/Materyaller |
|
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama |
1
|
50
|
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
2
|
30
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
5
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
0
|
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
12
|
192
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
9
|
2
|
18
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
10
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
2
|
25
|
50
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
270
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem, araç ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar. |
X | ||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında içerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplar ve kullanır. |
|||||
3 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanır. |
X | ||||
4 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanına ilişkin sorunlar karşısında analitik düşünme becerilerini kullanır. |
X | ||||
5 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili konularda ürettiği yaratıcı fikirleri ve bilimsel verilerle desteklenmiş çözüm önerilerini ilgili paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
X | ||||
6 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır. |
X | ||||
7 | Bölgesel, ulusal, küresel konular ve sorunlar hakkında bilgi sahibi olarak; bu sorunlara yönelik kamu yararı gözeten ve farkındalık yaratan çözüm önerileri geliştirir. |
X | ||||
8 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel bilgileri uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
|||||
9 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanındaki mevzuatı, yenilikleri, değişimleri ve güncel gelişmeleri ve iş sağlığı ve güvenliği uygulamalarını yakından takip ederek edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda yaşam boyu kullanır. |
|||||
10 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında toplumsal, bilimsel ve profesyonel etik değerleri gözeterek veri toplar, yorumlar ve paylaşır. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1). |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER

Afet İletişimine ‘İzmir’ Modeli
İzmir Ekonomi Üniversitesi’nde (İEÜ) görevli 4 akademisyen, küresel iklim değişikliğinin de etkisiyle sel, yangın, hortum ve deprem gibi doğal felaketlerin artması üzerine

Kariyer yolunda 3 günde 7 ziyaret
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü, öğrencilerini mezun olmadan önce iş dünyasıyla tanıştırarak kariyer yolculuklarında onlara yeni fırsatlar sunmak

MIRA Creative Women in Labor Market" Erasmus+ Projesi'nin 2. Ulusötesi Toplantısı, İngiltere'nin Hull kentinde gerçekleşti.
İzmir Ekonomi Üniversitesi'ni temsilen ise Dekanımız Prof. Dr. Ebru Uzunoğlu ve Bölüm Başkanımız Doç. Dr. Selin Türkel toplantıda yer aldı.

‘İyilik’ projeleriyle fark yarattılar
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü öğrencileri, dünyaca ünlü bir lastik markası (Continental) için ‘iyilik iletişimi’ temasıyla yaratıcı fikirler

‘İyilik’ projeleriyle fark yarattılar
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü öğrencileri, dünyaca ünlü bir lastik markası (Continental) için ‘iyilik iletişimi’ temasıyla yaratıcı fikirler

‘MIRA-İşgücü Piyasasında Yaratıcı Kadınlar’ adlı Erasmus+ Projesi
‘MIRA-İşgücü Piyasasında Yaratıcı Kadınlar’ adlı Erasmus+ Projesi'nin Nisan ayı toplantısı proje koordinatörü ve ortakların katılımıyla gerçekleşti. Proje sürecine ilişkin gelişmeler paylaşılırken, Mayıs

İletişim Araştırmaları Derneği (İLAD) tarafından 2020 yılında akredite edilmiş olan bölümümüz, ara değerlendirme sürecini başarıyla tamamlayarak toplam beş yıllık akreditasyona hak kazandı.
İletişim eğitimi konusunda Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından yetkilendirilen ulusal kalite güvence kuruluşu İLAD, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Programımızı beş yıl süreliğine

Amerika’da ‘İzmir’ gururu
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) mezunu Lena Çavuşoğlu, ailesinin sahibi olduğu firmada çalışmak yerine ‘Yurt dışında akademik kariyer yapacağım’ diyerek hayallerinin peşinden gitti,