
İLETİŞİM FAKÜLTESİ
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
PRA 485 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
İletişim Ajansı I
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
PRA 485
|
Güz/Bahar
|
4
|
8
|
6
|
9
|
Ön-Koşul(lar) |
|
|||||||||||||||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||||||||||||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||||||||||||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||||||||||||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||||||||||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıProblem çözmeOlgu / Vaka çalışmasıSoru & CevapKritik vermeSimülasyonDeney / Laboratuvar / Atölye uygulama | |||||||||||||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||||||||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||||||||||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık, Görsel İletişim Tasarımı ve Sinema ve Dijital Medya bölümlerinden öğrencilerin edindikleri teorik bilgileri, pratikte uygulayabilmeleri; uygulayan şirket ve kurumlardaki işleyişi, oralarda iş aramaya başlamadan tanımaları; iş başvurularında referans olarak kullanabilecekleri uygulama portfolyoları oluşturabilmeleridir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Yaratıcı pazarlama iletişimi stratejileri, reklam yaklaşım ve fikirleri, medya stratejileri üretme; ajans işleyişi ve müşteri ilişkileri yönetme metodlarını, 1 yıl fiilen çalışmış düzeyde öğretecek; pazarlama iletişimi firmalarında çalışabilme becerisi ve işe çabuk girebilme avantajı kazandıracak bir ‘simülasyon’ [Dünyada bilinenlerden ayrı, özgün 4. model.] |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Tanıtım ve işleyişin genel anlatımı, Ajansın Misyon ve Vizyonunun kavranması; işleyiş ve çalışma düzeni oryantasyonu | |
2 | Marka – Müşteri Gruplarının belirlenmesi | Kelley, L. D., & Jugenheimer, D. W. (2006). Advertising account planning: a practical guide. New York, NY: ME Sharpe. Chapter 1, page 3-12 |
3 | Müşterilerle tanışma, briflerin alınması | Kelley, L. D., & Jugenheimer, D. W. (2006). Advertising account planning: a practical guide. New York, NY: ME Sharpe. Chapter 3, page 25-36 |
4 | De-brifing çalışmalarının başlaması | Kelley, L. D., & Jugenheimer, D. W. (2006). Advertising account planning: a practical guide. New York, NY: ME Sharpe. Chapter 8, pp 90-100 |
5 | Ajans iç çalışmalar: Strateji planlama, toplu ve grupla yaratıcı çalışmalar, Yaratıcı Yönetmen, Müş. İl. Direktörü, Sr. Sanat Yönetmeni ile çalışmalar | Butterfield, Leslie. Excellence in advertising. Routledge, 2009 chapter 4, pp 63-82 |
6 | Yönetmenlerle çalışmalar - devam | Butterfield, Leslie. Excellence in advertising. Routledge, 2009 chapter 8, pp 161-177 |
7 | Sunumların hazırlanması, provalar | David Ogilvy, Ogilvy on Advertising, Vintage, NY, 1985 Chapter 2, pp 9-31 |
8 | Müşterilere sunumlar | |
9 | Onaylar veya revizyon gereklerinin yerine getirilmesi; varsa yapım/yayın | Sınıf içi çalışma |
10 | Yeni kampanya briflerinin alınması | David Ogilvy, Ogilvy on Advertising, Vintage, NY, 1985 CH 4 PAGE 45-57 |
11 | De-brifing | Sınıf içi çalışma |
12 | Ajans iç çalışmalar: Strateji planlama, toplu ve grupla yaratıcı çalışmalar, Yaratıcı Yönetmenle çalışma | Pete Barry, The Advertising Concept Book – A Complete Guide to Creative Ideas, Strategies |
13 | Sunumların hazırlanması, provalar | Butterfield, Leslie. Excellence in advertising. Routledge, 2009 chapter 11, 215-230 |
14 | Final sunumları | |
15 | Dönemin ve dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin ve dersin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Alan Krieff, How to start and run your own advertising agency, McGraw-Hill, NY, 1993. ISBN-13 : 978-0070352193. Mahon, N. (2010). Basics Advertising 02: Art Direction (Vol. 2). Bloomsbury Publishing. ISBN 978-2-940411-21-4 Herbert S Gardner, The Advertising Agency Business, Crain, Chicago, 1976. ISBN-13 : 978-0844231679 Nancy Vonk, Janet Kestin, Pick Me – Breaking into Advertising and Staying There, Wiley, Hoboken NJ, 2001. ISBN-13 : 978-0471715573. Alaistair Crompton, The Copywriter’s Bible – How 32 of the World’s Best Copywriters Write their Copy, D&AD, Howe UK, 2000 ISBN-13: 978-2880465933 Jon Steel, Perfect Pitch – The Art of Selling Ideas and Winning New Business, Wiley, NY, 2007. ISBN-13 : 978-0471789765. Pete Barry, The Advertising Concept Book – A Complete Guide to Creative Ideas, Strategies, Thames & Hudson, London UK, 2008. ISBN-13 : 978-0500290316. David Ogilvy, Ogilvy on Advertising, Vintage, NY, 1985. ISBN-13 : 978-0394729039. David Rutherford, Excellence in Brand Communication - ICA Guide to Best Practice, Toronto, 2003 ISBN 13: 9780969788195 Young, M. (2018). Ogilvy on advertising in the digital age. Bloomsbury Publishing USA.ISBN: 9781635571479 |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
20
|
Proje |
2
|
50
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
65
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
35
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
4
|
64
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
8
|
128
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
8
|
1
|
8
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
2
|
8
|
16
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
8
|
16
|
Proje |
2
|
19
|
38
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
270
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem, araç ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar. |
X | ||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında içerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplar ve kullanır. |
|||||
3 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanır. |
X | ||||
4 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanına ilişkin sorunlar karşısında analitik düşünme becerilerini kullanır. |
X | ||||
5 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili konularda ürettiği yaratıcı fikirleri ve bilimsel verilerle desteklenmiş çözüm önerilerini ilgili paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
X | ||||
6 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır. |
X | ||||
7 | Bölgesel, ulusal, küresel konular ve sorunlar hakkında bilgi sahibi olarak; bu sorunlara yönelik kamu yararı gözeten ve farkındalık yaratan çözüm önerileri geliştirir. |
X | ||||
8 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel bilgileri uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
|||||
9 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanındaki mevzuatı, yenilikleri, değişimleri ve güncel gelişmeleri ve iş sağlığı ve güvenliği uygulamalarını yakından takip ederek edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda yaşam boyu kullanır. |
|||||
10 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında toplumsal, bilimsel ve profesyonel etik değerleri gözeterek veri toplar, yorumlar ve paylaşır. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1). |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER

Afet İletişimine ‘İzmir’ Modeli
İzmir Ekonomi Üniversitesi’nde (İEÜ) görevli 4 akademisyen, küresel iklim değişikliğinin de etkisiyle sel, yangın, hortum ve deprem gibi doğal felaketlerin artması üzerine

Kariyer yolunda 3 günde 7 ziyaret
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü, öğrencilerini mezun olmadan önce iş dünyasıyla tanıştırarak kariyer yolculuklarında onlara yeni fırsatlar sunmak

MIRA Creative Women in Labor Market" Erasmus+ Projesi'nin 2. Ulusötesi Toplantısı, İngiltere'nin Hull kentinde gerçekleşti.
İzmir Ekonomi Üniversitesi'ni temsilen ise Dekanımız Prof. Dr. Ebru Uzunoğlu ve Bölüm Başkanımız Doç. Dr. Selin Türkel toplantıda yer aldı.

‘İyilik’ projeleriyle fark yarattılar
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü öğrencileri, dünyaca ünlü bir lastik markası (Continental) için ‘iyilik iletişimi’ temasıyla yaratıcı fikirler

‘İyilik’ projeleriyle fark yarattılar
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü öğrencileri, dünyaca ünlü bir lastik markası (Continental) için ‘iyilik iletişimi’ temasıyla yaratıcı fikirler

‘MIRA-İşgücü Piyasasında Yaratıcı Kadınlar’ adlı Erasmus+ Projesi
‘MIRA-İşgücü Piyasasında Yaratıcı Kadınlar’ adlı Erasmus+ Projesi'nin Nisan ayı toplantısı proje koordinatörü ve ortakların katılımıyla gerçekleşti. Proje sürecine ilişkin gelişmeler paylaşılırken, Mayıs

İletişim Araştırmaları Derneği (İLAD) tarafından 2020 yılında akredite edilmiş olan bölümümüz, ara değerlendirme sürecini başarıyla tamamlayarak toplam beş yıllık akreditasyona hak kazandı.
İletişim eğitimi konusunda Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından yetkilendirilen ulusal kalite güvence kuruluşu İLAD, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Programımızı beş yıl süreliğine

Amerika’da ‘İzmir’ gururu
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) mezunu Lena Çavuşoğlu, ailesinin sahibi olduğu firmada çalışmak yerine ‘Yurt dışında akademik kariyer yapacağım’ diyerek hayallerinin peşinden gitti,