
İLETİŞİM FAKÜLTESİ
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
PRA 427 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
İletişim Kampanyası Tasarımı
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
PRA 427
|
Güz
|
5
|
2
|
6
|
9
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıSoru & CevapKritik vermeJüriSimülasyonAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | İletişimi kampanyası geliştirmek ve yürütmek için gereken stratejik planlama ve yönetim sürecini aktarmak. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu dersin içeriği iletişim kampanyası geliştirmek ve yürütmek için gerekli olan stratejik planlama ve yönetim sürecine genel bir bakış ve anlayış sağlamak üzere tasarlanmıştır. Kampanya planlama, geliştirme ve uygulama sürecinde dikkate alınması gereken pazarlama, tüketici davranışları, kurum kültürü, medya, pazarlama iletişimi karması gibi kavramlara değinilirken; süreç içerisinde geçen durum ve paydaş analizi, amaç belirleme, hedef kitle tespiti, strateji ve taktiklerin geliştirilmesi, uygulama, ölçme ve değerlendirme şeklindeki tüm kampanya basamakları detaylı olarak incelenmektedir. Dersi alan öğrenci oluşturacağı grup içinde aldığı görev kapsamında bir ‘iletişim kampanyası’nı hazırlayacak ve sunacaktır. Öğrencinin kampanya hazırlama yetkinliğini kazanması temel kampanya beklentileri esasına bağlı olarak oluşturulacak performans kriterlerine göre ölçümlenecektir. |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş. Dersin içeriği hakkında bilgilendirme ‘Büyük fikir’e doğru: Fikir bulma egzersizi. Vaka analizi (olumlu, olumsuz ve eksik yönlerin irdelenmesi) | |
2 | Bütünleşik Kampanya Planlaması Adımları: BPİ güncel başlıkların belirlenmesi ve gruplarca paylaşılması Adım 1: Durum Analizi Adım 2: Paydaş ve hedef kitlelerin tanımlanması Adım 3. Amaçların/Hedeflerin belirlenmesi | |
3 | Bütünleşik Kampanya Planlaması Adımları: BPİ güncel başlıkların belirlenmesi ve gruplarca paylaşılması Adım 4: Kampanya Stratejisinin belirlenmesi 5. Kampanya taktiklerinin tasarımı Adım 6: Bütçenin oluşturulması Adım 7: Uygulama. Adım 8: Kampanya değerlendirmesi | |
4 | Küçük Sınav - Dönem projesinin kampanya briefinin paylaşılması & debriefing | De-brief hazırlanması |
5 | Ajans sunumları yapma ve geribildirim alma Debrief (devam) İkincil araştırma içeriğinin belirlenmesi | Ajans sunumlarına hazırlık |
6 | İkincil araştırma sonuçlarının sunumu Birincil araştırma içeriğinin belirlenmesi | İkincil araştırma sonuçlarının analizi |
7 | Kampanya Stratejisinin belirlenmesi ARA SINAV | |
8 | Birincil araştırma sonuçlarının sunumu ve içgörünün belirlenmesi | Birincil araştırma bulgularının analizi ve içgörünün belirlenmesi |
9 | ‘Büyük Fikir’ ve stratejinin sunumu | Stratejinin ve ‘büyük fikrin’ belirlenmesi. |
10 | Büyük fikrin görselleştirilmesi | Büyük fikir üzerine kreatif çalışmaların başlaması |
11 | Kampanya taktiklerinin tasarımı | Taktiklerin yazılması. Kreatif çalışmaların devamı |
12 | Revizyon sonrası taktiklerin sunumları | Kreatif çalışmalara devam edilmesi ve çalışmaların değerlendirilmesi |
13 | Medya planı, bütçe ve değerlendirmeyi içerir şekilde kampanya sunumu | Medya seçimi ve medya planlarının detaylandırılması, bütçenin hazırlanması |
14 | Sunum provaları ve Final Sunumu | Jüri sunumlarına hazırlık |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Ogden J.: Developing a Creative and Innovative Integrated Marketing Communication Plan (1st Ed. Prentice Hall,1998) ISBN: 978-0137783335.
Belch M. A. and Belch, G. E.: Advertising and Promotion IMC Perspective, 9th Ed. McGraw Hill, 2011) ISBN: 978-0073404868
Parente D. E.: Advertising Campaign Strategy: A Guide to Marketing Communication Plans (5th Edition, Cengage Learning, 2014) ISBN: 978-1133434801.
Duncan Tom.: Principles of Advertising and IMC (2nd ed.Boston: McGrawHill/Irwin, 2008) ISBN: 978-0071274623.
A.Gregory, Planning and Managing Public Relations Campaigns, 5th edition, (London: Kogan Page, 2020) ISBN: 978-1789663235
M. G. Parkinson and D. Ekachai, International and Intercultural Public Relations: A Campaign Case Approach, (Pearson, 2005). 978-0205375202
Bu kaynaklar dışında ders içinde dağıtılacak örnek olay uygulamaları, kampanya çözümlemeleri, powerpoint sunumlar yer almaktadır. |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
20
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
10
|
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
10
|
Proje |
1
|
40
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
20
|
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
5
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
5
|
80
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
4
|
56
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
4
|
4
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
18
|
18
|
Proje |
1
|
50
|
50
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
30
|
30
|
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
270
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem, araç ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar. |
X | ||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında içerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplar ve kullanır. |
X | ||||
3 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanır. |
X | ||||
4 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanına ilişkin sorunlar karşısında analitik düşünme becerilerini kullanır. |
X | ||||
5 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili konularda ürettiği yaratıcı fikirleri ve bilimsel verilerle desteklenmiş çözüm önerilerini ilgili paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
|||||
6 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır. |
X | ||||
7 | Bölgesel, ulusal, küresel konular ve sorunlar hakkında bilgi sahibi olarak; bu sorunlara yönelik kamu yararı gözeten ve farkındalık yaratan çözüm önerileri geliştirir. |
X | ||||
8 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel bilgileri uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
X | ||||
9 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanındaki mevzuatı, yenilikleri, değişimleri ve güncel gelişmeleri ve iş sağlığı ve güvenliği uygulamalarını yakından takip ederek edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda yaşam boyu kullanır. |
|||||
10 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında toplumsal, bilimsel ve profesyonel etik değerleri gözeterek veri toplar, yorumlar ve paylaşır. |
X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1). |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER

Afet İletişimine ‘İzmir’ Modeli
İzmir Ekonomi Üniversitesi’nde (İEÜ) görevli 4 akademisyen, küresel iklim değişikliğinin de etkisiyle sel, yangın, hortum ve deprem gibi doğal felaketlerin artması üzerine

Kariyer yolunda 3 günde 7 ziyaret
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü, öğrencilerini mezun olmadan önce iş dünyasıyla tanıştırarak kariyer yolculuklarında onlara yeni fırsatlar sunmak

MIRA Creative Women in Labor Market" Erasmus+ Projesi'nin 2. Ulusötesi Toplantısı, İngiltere'nin Hull kentinde gerçekleşti.
İzmir Ekonomi Üniversitesi'ni temsilen ise Dekanımız Prof. Dr. Ebru Uzunoğlu ve Bölüm Başkanımız Doç. Dr. Selin Türkel toplantıda yer aldı.

‘İyilik’ projeleriyle fark yarattılar
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü öğrencileri, dünyaca ünlü bir lastik markası (Continental) için ‘iyilik iletişimi’ temasıyla yaratıcı fikirler

‘İyilik’ projeleriyle fark yarattılar
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü öğrencileri, dünyaca ünlü bir lastik markası (Continental) için ‘iyilik iletişimi’ temasıyla yaratıcı fikirler

‘MIRA-İşgücü Piyasasında Yaratıcı Kadınlar’ adlı Erasmus+ Projesi
‘MIRA-İşgücü Piyasasında Yaratıcı Kadınlar’ adlı Erasmus+ Projesi'nin Nisan ayı toplantısı proje koordinatörü ve ortakların katılımıyla gerçekleşti. Proje sürecine ilişkin gelişmeler paylaşılırken, Mayıs

İletişim Araştırmaları Derneği (İLAD) tarafından 2020 yılında akredite edilmiş olan bölümümüz, ara değerlendirme sürecini başarıyla tamamlayarak toplam beş yıllık akreditasyona hak kazandı.
İletişim eğitimi konusunda Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından yetkilendirilen ulusal kalite güvence kuruluşu İLAD, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Programımızı beş yıl süreliğine

Amerika’da ‘İzmir’ gururu
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) mezunu Lena Çavuşoğlu, ailesinin sahibi olduğu firmada çalışmak yerine ‘Yurt dışında akademik kariyer yapacağım’ diyerek hayallerinin peşinden gitti,