İLETİŞİM FAKÜLTESİ
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
PRA 380 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Reklamcılık Tarihi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
PRA 380
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders; başlangıcından bugüne reklamcılığın tarihi hakkında bilgi vermeyi amaçlar. Amerika, Avrupa ve Türkiye’de reklamcılık endüstrisinin gelişimine odaklanılacaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste öğrenciler; uluslararası bağlamda reklamcılığın nasıl ortaya çıktığını, nasıl bir dönüşüm yaşadığını ve bu süreçlerde ortaya çıkan farklı ekolleri öğrenirler, reklam endüstrisi konusunda derin bir kavrayış edinirler. Ders aynı zamanda öğrencilere Türkiye’de reklamcılığın doğuşu, gelişimi ve öncülerini hakkında bilgi sunar. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse Giriş | |
2 | Reklamcılık ve Reklamcılık Sektörü | |
3 | Endüstri Devrimi – Tüketim Toplumunun Yükselişi (İlk Reklam Örnekleri | Juliann Sivulka (2012), Soap, Sex and Cigarettes- A Cultural History of American Advertising, Second Edition, Wadsworth Cengage Learning. pp. 3-38 |
4 | ABD’de ve Avrupa’da Reklamcılığın Doğuşu ve Gelişimi | Juliann Sivulka (2012), Soap, Sex and Cigarettes- A Cultural History of American Advertising, Second Edition, Wadsworth Cengage Learning pp.42-116 |
5 | ABD’de ve Avrupa’da Reklamcılığın Doğuşu ve Gelişimi | Juliann Sivulka (2012), Soap, Sex and Cigarettes- A Cultural History of American Advertising, Second Edition, Wadsworth Cengage Learning pp.42-116 |
6 | Modern Amerikan Reklamcılığı Albert Lasker: Modern Reklamcılığın Kurucusu Claude C. Hopkins: Bilimsel Reklam | Juliann Sivulka (2012), Soap, Sex and Cigarettes- A Cultural History of American Advertising, Second Edition, Wadsworth Cengage Learning pp.69-108 |
7 | Rosser Reeves: Temel Satış Vaadi Raymond Rubicam: Araştırma, Araştırma, Araştırma | Juliann Sivulka (2012), Soap, Sex and Cigarettes- A Cultural History of American Advertising, Second Edition |
8 | Vance Packard: Çaktırmadan İkna Leo Burnett: Chicago Ekolü | Juliann Sivulka (2012), Soap,Sex and Cigarettes- A Cultural History of American Advertising, Second Edition, Wadsworth Cengage Learning. Pp. 227 & 233 - 236 |
9 | Bill Bernbach: Reklamda Yaratıcı Devrim – “Think Small” Howard Gossage: Reklamdan Nefret Eden Reklamcı | Juliann Sivulka (2012), Soap, Sex and Cigarettes- A Cultural History of American Advertising, Second Edition, Wadsworth Cengage Learning. Pp.236-242 & 264 - 269 |
10 | David Ogilvy: Marka İmajı Alex Bogusky: Dijital Çağın Reklamcısı | Juliann Sivulka (2012), Soap, Sex and Cigarettes- A Cultural History of American Advertising, Second Edition, Wadsworth Cengage Learning. Pp.235 &401-402 |
11 | Avrupa’da Reklamcılık Destanı: Jacques Seguela: Reklamcılıkta Fransız Ekolü John Hegarty: “İşin Kuralı Yaratıcılıktır” Oliviero Toscani: Kışkırtıcı Reklam | Mark Tungate, 2007, ADland-A Global History of Advertising, p:79-149 , Kogan Page, London |
12 | Türkiye’de Reklamcılığın Öncüleri: İlancılık, Faal and Manajans | Eli Aciman: Advertising: a word he dislikes, a profession he loves / Baransel, Nil ; translated by Angela Roome, İstanbul : Doğan Kitapçılık A.Ş., 2004 |
13 | Türkiye’de Reklamcılığın Öncüleri: İhap Hulusi Görey | Ihap Hulusi Görey and his Posters: The Famous Two that Shaped the Public in Republic Period in Turkey, Serra Doğan, 2012 Procedia - Social and Behavioral Sciences, Volume 51, 2012, Pages 43-47 https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2012.08. 116 |
14 | Dijital Dünyada Reklamcılığın Geleceği | Tartışma |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Juliann Sivulka (2012). Soap, Sex and Cigarettes- A Cultural History of American Advertising, Second Edition, Wadsworth Cengage Learning. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Mark Tungate (2013). Adland: A Global History of Advertising, Kogan Page Mary Wells Lawrence (2003). A Big Life in Advertising, Touchstone Juliann Sivulka (2001). Stronger Than Dirt: A Cultural History of Advertising Personal Hygiene in America, 1875-1940, Humanity Books Juliann Sivulka (2012). Ad Women: How They Impact What We Need, Want, and Buy, Prometheus Claude C. Hopkins (1927). My Life in Advertising, Harper & Brothers David Ogilvy(1997). An Autobiography, John Wiley&Sons Müge Elden ve Uğur Bakır (2014). Reklam Ustaları 1, Detay Yayıncılık Müge Elden ve Murat Çelik (2017). Reklam Ustaları 2, Detay Yayıncılık Orhan Koloğlu (1999). Reklamcılığımızın İlk Yüzyılı ( 1840-1940), Reklamcılık Vakfı Yayınları Ender Merter (2008). Cumhuriyeti Afişleyen Adam İhap Hulusi Görey 110 Yaşında, Literatür Yayıncılık Haluk Sicimoğlu (2014). Reklam Kuşakları 1940-2000/ Sektörün 60 Yılı, Reklamcılık Vakfı |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
25
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
25
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
1
|
14
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
25
|
25
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
23
|
23
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
40
|
Toplam |
150
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem, araç ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar. |
X | ||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında içerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplar ve kullanır. |
|||||
3 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanır. |
|||||
4 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanına ilişkin sorunlar karşısında analitik düşünme becerilerini kullanır. |
|||||
5 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili konularda ürettiği yaratıcı fikirleri ve bilimsel verilerle desteklenmiş çözüm önerilerini ilgili paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
|||||
6 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır. |
|||||
7 | Bölgesel, ulusal, küresel konular ve sorunlar hakkında bilgi sahibi olarak; bu sorunlara yönelik kamu yararı gözeten ve farkındalık yaratan çözüm önerileri geliştirir. |
X | ||||
8 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel bilgileri uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
X | ||||
9 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanındaki mevzuatı, yenilikleri, değişimleri ve güncel gelişmeleri ve iş sağlığı ve güvenliği uygulamalarını yakından takip ederek edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda yaşam boyu kullanır. |
|||||
10 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında toplumsal, bilimsel ve profesyonel etik değerleri gözeterek veri toplar, yorumlar ve paylaşır. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1). |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir. |
X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Afet İletişimine ‘İzmir’ Modeli
İzmir Ekonomi Üniversitesi’nde (İEÜ) görevli 4 akademisyen, küresel iklim değişikliğinin de etkisiyle sel, yangın, hortum ve deprem gibi doğal felaketlerin artması üzerine
Kariyer yolunda 3 günde 7 ziyaret
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü, öğrencilerini mezun olmadan önce iş dünyasıyla tanıştırarak kariyer yolculuklarında onlara yeni fırsatlar sunmak
MIRA Creative Women in Labor Market" Erasmus+ Projesi'nin 2. Ulusötesi Toplantısı, İngiltere'nin Hull kentinde gerçekleşti.
İzmir Ekonomi Üniversitesi'ni temsilen ise Dekanımız Prof. Dr. Ebru Uzunoğlu ve Bölüm Başkanımız Doç. Dr. Selin Türkel toplantıda yer aldı.
‘İyilik’ projeleriyle fark yarattılar
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü öğrencileri, dünyaca ünlü bir lastik markası (Continental) için ‘iyilik iletişimi’ temasıyla yaratıcı fikirler
‘İyilik’ projeleriyle fark yarattılar
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü öğrencileri, dünyaca ünlü bir lastik markası (Continental) için ‘iyilik iletişimi’ temasıyla yaratıcı fikirler
‘MIRA-İşgücü Piyasasında Yaratıcı Kadınlar’ adlı Erasmus+ Projesi
‘MIRA-İşgücü Piyasasında Yaratıcı Kadınlar’ adlı Erasmus+ Projesi'nin Nisan ayı toplantısı proje koordinatörü ve ortakların katılımıyla gerçekleşti. Proje sürecine ilişkin gelişmeler paylaşılırken, Mayıs
İletişim Araştırmaları Derneği (İLAD) tarafından 2020 yılında akredite edilmiş olan bölümümüz, ara değerlendirme sürecini başarıyla tamamlayarak toplam beş yıllık akreditasyona hak kazandı.
İletişim eğitimi konusunda Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından yetkilendirilen ulusal kalite güvence kuruluşu İLAD, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Programımızı beş yıl süreliğine
Amerika’da ‘İzmir’ gururu
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) mezunu Lena Çavuşoğlu, ailesinin sahibi olduğu firmada çalışmak yerine ‘Yurt dışında akademik kariyer yapacağım’ diyerek hayallerinin peşinden gitti,