İLETİŞİM FAKÜLTESİ
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
PRA 340 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Oyun Sektöründe Pazarlama İletişimi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
PRA 340
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
-
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin interaktif video oyun tasarımı, video oyun geliştirme ve video oyunlarda pazarlama iletişimi teknikleri hakkında bilgi ve deneyim kazanmalarını sağlamaktır |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste oyun kültürü, oyun türleri, bu türlere yönelik pazarlama iletişim teknikleri ile ilgili güncel kullanımlar ve uygulamalar anlatılacaktır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Oyun Kavramına Giriş | Oyun Konseptleri - Guus Schijns - Oyun nedir? - İyi oyun nedir? http://mgsch.home.xs4all.nl/gaming/concepts/games_concepts.htm |
2 | Oyun Türleri, Çeşitleri ve Olası Gelişmeler | Oyun Konseptleri - Guus Schijns - Çeşitli türdeki oyunların analizi http://mgsch.home.xs4all.nl/gaming/concepts/games_concepts.htm |
3 | “Gamer” Profili | "Gamer” Davranışlarının İstatistiksel Analizi https://web.wpi.edu/Pubs/E-project/Available/E-project-031210-184345/unrestricted/Statistical_Analysis_of_Gamer_Behavior.pdf |
4 | Oyun Sektöründe İş Modelleri | http://pelipaja.centria.fi/wp-content/uploads/2015/05/Business-Models-in-Video-Game-Industry-autum2014.pdf |
5 | Oyun Üretim Aşamaları | Production Pipeline Fundamentals for Films & Games” Renee Dunlop Section 1.6 – An Overview of a Game Productions |
6 | Fikir, Pixel ve İş | “Production Pipeline Fundamentals for Films & Games” Renee Dunlop Chapter 11 – Tying it all together |
7 | Satan bir “hype” yaratmak | “Video Game Marketing & PR Vol.1 – Playing to Win” Scott Steinberg Mastering Messaging chapter |
8 | Platform, Coğrafya ve Bütçe | "Video Game Marketing & PR Vol.1 – Playing to Win” Scott Steinberg Video Games Marketing 2.0 chapter |
9 | Oyun Pazarlamasında Kanallar ve Araçlar | “Video Game Marketing & PR Vol.1 – Playing to Win” Scott Steinberg Performance Marketing chapter |
10 | Deneyimsel Pazarlama | Oculus VR, HTC, Sony VR showcases. |
11 | Indie Scene | “A Practical Guide to Indie Game Marketing” Joel Dreskin Chapter 5: Marketing Vehicles That Can work Well for Indies The Marketing Guide for Game Developers http://www.pixelprospector.com/the-marketing-guide-for-game-developers/ |
12 | Video is The King | Gaming Istanbul 2016 showcase |
13 | Dönem Projesi: “Make Your Game Great I” Bölüm 1 – Oyun türü, oyun fikri, oyunun konsepti & temel strateji sunumları,sergiler ve ticari etkinlikler | |
14 | Dönem Projesi: "Make Your Game Great II” Bölüm 2 – Hedef segment analizi, içgörü pazarlama modeli & stratejisi | |
15 | Dönem Projesi: “Make Your Game Great III” Proje Finali: Bölüm 3 – Yaratıcı çalışma & beklenen sonuçlar | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi, projelerin notlanması |
Ders Kitabı | Game Concepts Guus Schijns http://mgsch.home.xs4all.nl/gaming/concepts/games_concepts.htm Newzoo 2016 Statistics for Global Gaming Industry Statistical Analysis of Gamer Behavior https://web.wpi.edu/Pubs/E-project/Available/E-project-031210-184345/unrestricted/Statistical_Analysis_of_Gamer_Behavior.pdf The Marketing Guide for Game Developers http://www.pixelprospector.com/the-marketing-guide-for-game-developers/ 20+ App Marketing Resources Worth Knowing http://www.apptamin.com/blog/great-app-marketing-resources/ How to Grow a Unicorn https://adtoapp.com/book/unicorn In-Game Advertising: Mind Games https://www.marketingweek.com/2014/02/26/in-game-advertising-mind-games/ Business Models in Video Game Industry http://pelipaja.centria.fi/wp-content/uploads/2015/05/Business-Models-in-Video-Game-Industry-autum2014.pdf |
Önerilen Okumalar/Materyaller | “Video Game Marketing & PR Vol.1 – Playing to Win” Scott Steinberg “Production Pipeline Fundamentals for Films & Games” Renee Dunlop “A Practical Guide to Indie Game Marketing” Joel Dreskin “Innovation & Marketing in Video Game Industry” David T. A. Wesley, Gloria Barczak “The Video Game Explosion” Mark J. P. Wolf “Storytelling – Branding in Practice” Klaus Fog, Christian Budzt, Barış Yakaboylu “Game-Based Marketing” Gabe Zichermann – Jocelyn Linder |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
20
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
20
|
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
3
|
20
|
Proje |
1
|
30
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
7
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
10
|
2
|
20
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
12
|
12
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
15
|
15
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
3
|
10
|
30
|
Proje |
1
|
25
|
25
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
150
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem, araç ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar. |
|||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında içerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplar ve kullanır. |
|||||
3 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanır. |
|||||
4 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanına ilişkin sorunlar karşısında analitik düşünme becerilerini kullanır. |
|||||
5 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili konularda ürettiği yaratıcı fikirleri ve bilimsel verilerle desteklenmiş çözüm önerilerini ilgili paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
|||||
6 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır. |
X | ||||
7 | Bölgesel, ulusal, küresel konular ve sorunlar hakkında bilgi sahibi olarak; bu sorunlara yönelik kamu yararı gözeten ve farkındalık yaratan çözüm önerileri geliştirir. |
|||||
8 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel bilgileri uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
|||||
9 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanındaki mevzuatı, yenilikleri, değişimleri ve güncel gelişmeleri ve iş sağlığı ve güvenliği uygulamalarını yakından takip ederek edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda yaşam boyu kullanır. |
X | ||||
10 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında toplumsal, bilimsel ve profesyonel etik değerleri gözeterek veri toplar, yorumlar ve paylaşır. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1). |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Afet İletişimine ‘İzmir’ Modeli
İzmir Ekonomi Üniversitesi’nde (İEÜ) görevli 4 akademisyen, küresel iklim değişikliğinin de etkisiyle sel, yangın, hortum ve deprem gibi doğal felaketlerin artması üzerine
Kariyer yolunda 3 günde 7 ziyaret
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü, öğrencilerini mezun olmadan önce iş dünyasıyla tanıştırarak kariyer yolculuklarında onlara yeni fırsatlar sunmak
MIRA Creative Women in Labor Market" Erasmus+ Projesi'nin 2. Ulusötesi Toplantısı, İngiltere'nin Hull kentinde gerçekleşti.
İzmir Ekonomi Üniversitesi'ni temsilen ise Dekanımız Prof. Dr. Ebru Uzunoğlu ve Bölüm Başkanımız Doç. Dr. Selin Türkel toplantıda yer aldı.
‘İyilik’ projeleriyle fark yarattılar
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü öğrencileri, dünyaca ünlü bir lastik markası (Continental) için ‘iyilik iletişimi’ temasıyla yaratıcı fikirler
‘İyilik’ projeleriyle fark yarattılar
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü öğrencileri, dünyaca ünlü bir lastik markası (Continental) için ‘iyilik iletişimi’ temasıyla yaratıcı fikirler
‘MIRA-İşgücü Piyasasında Yaratıcı Kadınlar’ adlı Erasmus+ Projesi
‘MIRA-İşgücü Piyasasında Yaratıcı Kadınlar’ adlı Erasmus+ Projesi'nin Nisan ayı toplantısı proje koordinatörü ve ortakların katılımıyla gerçekleşti. Proje sürecine ilişkin gelişmeler paylaşılırken, Mayıs
İletişim Araştırmaları Derneği (İLAD) tarafından 2020 yılında akredite edilmiş olan bölümümüz, ara değerlendirme sürecini başarıyla tamamlayarak toplam beş yıllık akreditasyona hak kazandı.
İletişim eğitimi konusunda Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından yetkilendirilen ulusal kalite güvence kuruluşu İLAD, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Programımızı beş yıl süreliğine
Amerika’da ‘İzmir’ gururu
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) mezunu Lena Çavuşoğlu, ailesinin sahibi olduğu firmada çalışmak yerine ‘Yurt dışında akademik kariyer yapacağım’ diyerek hayallerinin peşinden gitti,