
İLETİŞİM FAKÜLTESİ
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
PRA 307 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
İletişimde Yaratıcılık
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
PRA 307
|
Güz
|
3
|
0
|
3
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıProblem çözmeOlgu / Vaka çalışmasıSoru & CevapDeney / Laboratuvar / Atölye uygulamaAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | İnsan zekâsının en önemli aktivitesi olan yaratıcılığı, öğrencilerde sistematik bir şekilde geliştirmek; halkla ilişkiler ve reklamda kullanıldığı halinde incelemek. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Derste yaratıcı düşünmenin sistem, yöntem ve süreçlerinin teori, vaka örnekleri ve uygulamalarla öğrencilere aktarılacaktır. Ders kapsamında reklamveren, reklam ajansı, halkla ilişkiler ajansı, medya planlama ajansları gibi iletişim alanının temel firmalarının ziyaret edileceği bir teknik gezi gerçekleştirilecektir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri |
X
|
|
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin tanıtımı ve tanışma | |
2 | Dersin işleniş biçiminin gözden geçirilmesi Yaratıcılık nedir? I “Orijinal” diye neye deriz? | Pope, R. (2005). Creativity: Theory, history, practice. Psychology Press, 3- 32 |
3 | Yaratıcılık nedir? II Fikirleri “yaratıcı” yapan sebepler nelerdir? | Pope, R. (2005). Creativity: Theory, history, practice. Psychology Press, 33-60 Sir Ken Robinson, Do schools kill creativitiy? (TED Talk) https://www.ted.com/talks/sir_ken_robinson_do_schools_kill_creativity |
4 | Yaratıcılık kodları I Kopyala, Dönüştür ve Birleştir & sınıf aktivitesi | Kirby Ferguson, Embracing the Remix (TED Talk) https://www.youtube.com/watch?v=zd-dqUuvLk4 |
5 | Yaratıcılık kodları II Füzyon tekniği & sınıf aktivitesi | Michael Michalko, “Cracking Creativity: The Secrets of Creative Genius”, Part II: Thinking What No One Else Is Thinking, 81-85 |
6 | Yaratıcılık kodları III Kombinasyon, abartma ve mecranın kendisi & sınıf aktivitesi | Michael Michalko, “Cracking Creativity: The Secrets of Creative Genius”, Part II: Thinking What No One Else Is Thinking, 113-139 |
7 | Yaratıcı Kalıplar I Cannes’da ödül kazanan işler | Goldenberg, J., Levav, A., Mazursky, D. and Solomon, S. (2009). Cracking the Ad Code, Cambridge University Press. Astrid Baumgardner, Cracking the Code on Creativity (TEDx Talk) https://www.youtube.com/watch?v=0IAJsmOq6cg |
8 | Yaratıcı Kalıplar II Cannes’da ödül kazanan işler | Goldenberg, J., Levav, A., Mazursky, D. and Solomon, S. (2009). Cracking the Ad Code, Cambridge University Press. |
9 | Reklamcılıkta Yaratıcılık | Konuk Konuşmacı |
10 | Zihin haritası tekniği ve beyin fırtınası | Buzan, T. (2018). Mind Map Mastery: The Complete Guide to Learning and Using the Most Powerful Thinking Tool in the Universe. Watkins Media Limited, Chapter I-II. |
11 | Zihin haritası tekniği ve beyin fırtınası sınıf aktivitesi | Buzan, T. (2018). Mind Map Mastery: The Complete Guide to Learning and Using the Most Powerful Thinking Tool in the Universe. Watkins Media Limited, Chapter I-II. |
12 | Parçalama (Disruption) tekniği ve Sokratik yöntem | Paul Arden, “Whatever You Think, Think the Opposite” |
13 | Yaratıcılık Atölyesi | Konuk konuşmacı |
14 | Sosyal fayda yaratıcılığı (“Goodvertising” nedir?) | Thomas Kolster, Goodvertising: Creative Advertising That Cares, 130-154 |
15 | Veriden doğan yaratıcılık | Lubart, T. I., & Sternberg, R. J. (1995). An investment approach to creativity: Theory and data. The creative cognition approach, 269-302. |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Michael Michalko, Cracking Creativity : The Secrets of Creative Genius, Ten Speed Press; New Ed edition (July 2001), ISBN 1580083110 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | John Hegarty, Hegarty on Advertising: Turning Intelligence Into the Magic, Thames & Hudson; a edition (June 13, 2011), ISBN-13: 978-0500515563
Tony Buzan, The Power of Creative Intelligence: 10 ways to top into your creative genius, Thorsons (May 21, 2001), ISBN-13: 978-0722540503
Paul Arden, Whatever You Think, Think the Opposite, Portfolio; 3/16/06 edition (March 10, 2006), ISBN-13: 978-1591841210
John Berger, Ways of Seeing, Penguin Books; 1 edition (December 1, 1990), ISBN-13: 978-0140135152
Thomas Kolster, Goodvertising: Creative Advertising That Cares, Thames & Hudson; 1 edition (October 1, 2012), ISBN-13: 978-0500516293
Goldenberg, J., Levav, A., Mazursky, D. and Solomon, S. (2009). Cracking the Ad Code, Cambridge University Press. ISBN-13: 978-0521859059 |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
15
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
25
|
Proje |
1
|
20
|
Seminer/Çalıştay |
1
|
20
|
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
55
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
45
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
10
|
2
|
20
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
16
|
16
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
25
|
25
|
Proje |
1
|
30
|
30
|
Seminer/Çalıştay |
1
|
11
|
11
|
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
150
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem, araç ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar. |
|||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında içerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplar ve kullanır. |
|||||
3 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanır. |
X | ||||
4 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanına ilişkin sorunlar karşısında analitik düşünme becerilerini kullanır. |
X | ||||
5 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili konularda ürettiği yaratıcı fikirleri ve bilimsel verilerle desteklenmiş çözüm önerilerini ilgili paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
X | ||||
6 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır. |
X | ||||
7 | Bölgesel, ulusal, küresel konular ve sorunlar hakkında bilgi sahibi olarak; bu sorunlara yönelik kamu yararı gözeten ve farkındalık yaratan çözüm önerileri geliştirir. |
|||||
8 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel bilgileri uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
|||||
9 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanındaki mevzuatı, yenilikleri, değişimleri ve güncel gelişmeleri ve iş sağlığı ve güvenliği uygulamalarını yakından takip ederek edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda yaşam boyu kullanır. |
|||||
10 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında toplumsal, bilimsel ve profesyonel etik değerleri gözeterek veri toplar, yorumlar ve paylaşır. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1). |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER

Afet İletişimine ‘İzmir’ Modeli
İzmir Ekonomi Üniversitesi’nde (İEÜ) görevli 4 akademisyen, küresel iklim değişikliğinin de etkisiyle sel, yangın, hortum ve deprem gibi doğal felaketlerin artması üzerine

Kariyer yolunda 3 günde 7 ziyaret
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü, öğrencilerini mezun olmadan önce iş dünyasıyla tanıştırarak kariyer yolculuklarında onlara yeni fırsatlar sunmak

MIRA Creative Women in Labor Market" Erasmus+ Projesi'nin 2. Ulusötesi Toplantısı, İngiltere'nin Hull kentinde gerçekleşti.
İzmir Ekonomi Üniversitesi'ni temsilen ise Dekanımız Prof. Dr. Ebru Uzunoğlu ve Bölüm Başkanımız Doç. Dr. Selin Türkel toplantıda yer aldı.

‘İyilik’ projeleriyle fark yarattılar
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü öğrencileri, dünyaca ünlü bir lastik markası (Continental) için ‘iyilik iletişimi’ temasıyla yaratıcı fikirler

‘İyilik’ projeleriyle fark yarattılar
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü öğrencileri, dünyaca ünlü bir lastik markası (Continental) için ‘iyilik iletişimi’ temasıyla yaratıcı fikirler

‘MIRA-İşgücü Piyasasında Yaratıcı Kadınlar’ adlı Erasmus+ Projesi
‘MIRA-İşgücü Piyasasında Yaratıcı Kadınlar’ adlı Erasmus+ Projesi'nin Nisan ayı toplantısı proje koordinatörü ve ortakların katılımıyla gerçekleşti. Proje sürecine ilişkin gelişmeler paylaşılırken, Mayıs

İletişim Araştırmaları Derneği (İLAD) tarafından 2020 yılında akredite edilmiş olan bölümümüz, ara değerlendirme sürecini başarıyla tamamlayarak toplam beş yıllık akreditasyona hak kazandı.
İletişim eğitimi konusunda Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından yetkilendirilen ulusal kalite güvence kuruluşu İLAD, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Programımızı beş yıl süreliğine

Amerika’da ‘İzmir’ gururu
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) mezunu Lena Çavuşoğlu, ailesinin sahibi olduğu firmada çalışmak yerine ‘Yurt dışında akademik kariyer yapacağım’ diyerek hayallerinin peşinden gitti,