
İLETİŞİM FAKÜLTESİ
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
PRA 301 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Medya Planlama ve Satın Alma
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
PRA 301
|
Güz
|
3
|
0
|
3
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Karma | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıProblem çözmeOlgu / Vaka çalışmasıSoru & CevapKritik vermeAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Günümüzün sürekli değişen medya dünyasında bir iletişimci olarak medya dinamiklerini anlamak ve iletişim kampanyalarını bu dinamiklere göre planlamak. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste öncelikle medya planlamaya ilişkin terimler aktarılmakta, medya araştırmaları değerlendirilmekte, medya planlama ve satın almaya ilişkin temel hesaplamalar ve medya briefi üzerinden optimum medya stratejileri bulma amaçlı proje yapılmakta, bu süreçte öğrencilerin medya planı hazırlama becerilerini geliştirmeleri sağlanmaktadır. Derste ayrıca örnek olay analizleriyle markaların medya stratejilerini nasıl oluşturduğu öğrencilerle paylaşılmaktadır. Proje süresince her proje grubunun temsilcisiyle tek tek görüşülmekte ve medya planları üzerinden danışmanlık yapılmaktadır. Öğrenciler belirli bir bütçe dahilinde en uygun medya planını geliştirmektedir. |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin Tanıtımı ve Ders Programına Genel Bakış | https://www.ted.com/talks/adam_alter_why_our_screens_make_us_less_happy/transcript optional - The Social Dilemma (Netflix Movie) |
2 | Pazarlamada medya planlamanın ve satın almanın yeri | Katz, H. (2007). The Media Handbook, A Complete Guide to Advertising Media Selection, Planning, Research and Buying, 3rd. Edition Chapter 1,2 / Başal, Bilge (2018). Yeni Medya Planlama ve Tüketici Davranışları. Medya Planlamasının Anlamı, Günümüzde Medya Planlama Uzmanının Değişen Rolü ve Değişim Nedenleri.Bölüm 1. |
3 | Medya planlama ve satın alma nedir? | Katz, H. (2007). The Media Handbook, A Complete Guide to Advertising Media Selection, Planning, Research and Buying, 3rd. Edition Chapter 1,2 Olcay, K. N. (2012). Medya Planlamaya Stratejik Bakış. Markaloji Markaya Dair Her Şey, F. Otay Demir (ed.), İstanbul: Giza Yayıncılık. |
4 | Medya planlama ve satın alma nedir? (devam) Türkiye'de medya ortami. | Katz, H. (2017). The Media Handbook, A Complete Guide to Advertising Media Selection, Planning, Research and Buying, 6th. Edition Chapter 1,2 Başal, Bilge (2018). Yeni Medya Planlama ve Tüketici Davranışları. Medya Planlamasının Anlamı, Günümüzde Medya Planlama Uzmanının Değişen Rolü ve Değişim Nedenleri.Bölüm 1. |
5 | Medya planlamada strateji + Mecralar ve Özellikleri | Katz, H. (2007). The Media Handbook, A Complete Guide to Advertising Media Selection, Planning, Research and Buying, 3rd. Edition Chapter 3 Olcay, K. N. (2012). Medya Planlamaya Stratejik Bakış. Markaloji Markaya Dair Her Şey, F. Otay Demir (ed.), İstanbul: Giza Yayıncılık. |
6 | Medya planlama ve satın almada temel kavramlar ve hesaplamalar | Katz, H. (2007). The Media Handbook, A Complete Guide to Advertising Media Selection, Planning, Research and Buying, 3rd Edition Chapter 7 https://www.slideshare.net/slideshow/embed_code/key/HbdCxQy4tdhyNW https://www.slideshare.net/cassiestox/media-terminology-basic-calculations-11613 |
7 | Ara Sınav | |
8 | Dijital medya planlama & vaka ornekleri | Dijitalin Reklamın Markaya Etkisi: https://www.slideshare.net/slideshow/embed_code/key/2dd8Dfm3WtyD8k Programatik:https://www.iabturkiye.org/UploadFiles/PageFiles/Programatik_Ekosistem1072018175924.pdf https://www.iabturkiye.org/UploadFiles/Reports/programatik05072017170851.pdf |
9 | Medya planı olusturmak, sunmak ve ölçümlemek | Katz, H. (2007). The Media Handbook, A Complete Guide to Advertising Media Selection, Planning, Research and Buying, 3rd Edition Chapter 8 Olcay, K. N. (2012). Medya Planlamaya Stratejik Bakış. Markaloji Markaya Dair Her Şey, F. Otay Demir (ed.), İstanbul: Giza Yayıncılık. |
10 | Medya Planlamanın Geleceği ve Yaratıcılık | https://www.warc.com/content/paywall/article/admap/the_future_for_media_planning_and_buying/113313 |
11 | Amaç Odaklı Pazarlama ve Medya Planlama | Misafir konuşmacı |
12 | Proje takımlarıyla görüşmeler | Proje için grupların medya stratejilerini belirlemesi, bütçeye uygun medya alternatifleri üretilmesi, medya satınalma |
13 | Proje takımlarıyla görüşmeler | Proje için grupların medya stratejilerini belirlemesi, bütçeye uygun medya alternatifleri üretilmesi, medya satınalma |
14 | Proje takımlarıyla görüşmeler | Proje için grupların medya stratejilerini belirlemesi, bütçeye uygun medya alternatifleri üretilmesi, medya satınalma |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final projesi sunumları |
Ders Kitabı | Katz, H. E. (2007). The media handbook: a complete guide to advertising media selection, planning, research, and buying (3rd ed). Lawrence Erlbaum. ISBN: 0-8058-5718-4 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Markaloji- Markaya Dair Her Şey, 2012 (Editor, Filiz Otay Demir) ISBN: 978-6058746213
Yeni Medya Planlama ve Tüketici Davranışları, 2018 (Doç. Dr Bilgen Başal) ISBN: 978-6059574136 |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
15
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
30
|
Proje |
1
|
15
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
55
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
45
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
1
|
14
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
13
|
13
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
30
|
30
|
Proje |
1
|
15
|
15
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
30
|
30
|
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
150
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem, araç ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar. |
|||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında içerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplar ve kullanır. |
X | ||||
3 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanır. |
X | ||||
4 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanına ilişkin sorunlar karşısında analitik düşünme becerilerini kullanır. |
X | ||||
5 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili konularda ürettiği yaratıcı fikirleri ve bilimsel verilerle desteklenmiş çözüm önerilerini ilgili paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
X | ||||
6 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır. |
X | ||||
7 | Bölgesel, ulusal, küresel konular ve sorunlar hakkında bilgi sahibi olarak; bu sorunlara yönelik kamu yararı gözeten ve farkındalık yaratan çözüm önerileri geliştirir. |
|||||
8 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel bilgileri uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
|||||
9 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanındaki mevzuatı, yenilikleri, değişimleri ve güncel gelişmeleri ve iş sağlığı ve güvenliği uygulamalarını yakından takip ederek edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda yaşam boyu kullanır. |
|||||
10 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında toplumsal, bilimsel ve profesyonel etik değerleri gözeterek veri toplar, yorumlar ve paylaşır. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1). |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER

Afet İletişimine ‘İzmir’ Modeli
İzmir Ekonomi Üniversitesi’nde (İEÜ) görevli 4 akademisyen, küresel iklim değişikliğinin de etkisiyle sel, yangın, hortum ve deprem gibi doğal felaketlerin artması üzerine

Kariyer yolunda 3 günde 7 ziyaret
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü, öğrencilerini mezun olmadan önce iş dünyasıyla tanıştırarak kariyer yolculuklarında onlara yeni fırsatlar sunmak

MIRA Creative Women in Labor Market" Erasmus+ Projesi'nin 2. Ulusötesi Toplantısı, İngiltere'nin Hull kentinde gerçekleşti.
İzmir Ekonomi Üniversitesi'ni temsilen ise Dekanımız Prof. Dr. Ebru Uzunoğlu ve Bölüm Başkanımız Doç. Dr. Selin Türkel toplantıda yer aldı.

‘İyilik’ projeleriyle fark yarattılar
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü öğrencileri, dünyaca ünlü bir lastik markası (Continental) için ‘iyilik iletişimi’ temasıyla yaratıcı fikirler

‘İyilik’ projeleriyle fark yarattılar
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü öğrencileri, dünyaca ünlü bir lastik markası (Continental) için ‘iyilik iletişimi’ temasıyla yaratıcı fikirler

‘MIRA-İşgücü Piyasasında Yaratıcı Kadınlar’ adlı Erasmus+ Projesi
‘MIRA-İşgücü Piyasasında Yaratıcı Kadınlar’ adlı Erasmus+ Projesi'nin Nisan ayı toplantısı proje koordinatörü ve ortakların katılımıyla gerçekleşti. Proje sürecine ilişkin gelişmeler paylaşılırken, Mayıs

İletişim Araştırmaları Derneği (İLAD) tarafından 2020 yılında akredite edilmiş olan bölümümüz, ara değerlendirme sürecini başarıyla tamamlayarak toplam beş yıllık akreditasyona hak kazandı.
İletişim eğitimi konusunda Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından yetkilendirilen ulusal kalite güvence kuruluşu İLAD, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Programımızı beş yıl süreliğine

Amerika’da ‘İzmir’ gururu
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) mezunu Lena Çavuşoğlu, ailesinin sahibi olduğu firmada çalışmak yerine ‘Yurt dışında akademik kariyer yapacağım’ diyerek hayallerinin peşinden gitti,