
İLETİŞİM FAKÜLTESİ
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
PRA 210 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Tüketici İçgörüsü
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
PRA 210
|
Bahar
|
3
|
0
|
3
|
6
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Çevrim içi | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıProblem çözmeOlgu / Vaka çalışmasıSoru & CevapKritik vermeJüriAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu ders, öğrencilerin nitel teknikler uygulayarak derinlemesine tüketici içgörüleri keşfetmesine rehberlik etmeyi amaçlamaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, öğrencilere etkili ve stratejik açıdan bütünleşik iletişim kararları alabilen tüketici içgörüsü üreticileri ve kullanıcıları olmayı öğretecektir. Öğrencilerin etkin bütünleşik iletişim kararları alabilmeleri için tüketici içgörüsünden yararlanmalarını sağlayacak 3 proje tamamlamaları beklenmektedir. |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Tüketici içgörüsüne giriş İçgörülü reklamlar ve İçgörüsüz reklamlar arasındaki fark | Kelley, L. & Jugenheimer, D. W. (2015). Advertising Account Planning: Planning and Managing an IMC Campaign, 55-75. Routledge. Strong, C. (2015). Humanizing Big Data: Marketing at the Meeting of Data, Social Science and Consumer Insight, 93-102, Kogan Page. |
2 | Marka kavramına giriş. Markaların varoluş nedeni. Marka ne işe yarar? Marka değeri | Aaker, David A. (2010). Building Strong Brands, Chapters 1 and 2, Simon & Schuster Ltd |
3 | Marka konumlandırması, marka kişiliği, marka kimliği, marka imajı kavramları. | Aaker, David A. (2010). Building Strong Brands, Chapters 3, 4 and 5. Simon & Schuster Ltd |
4 | İnsan Zihni Nasıl Çalışır? Duygusal Beynin Üstünlüğü. 7 Temel Dürtü, Merdivenleme | Morris, Desmond (1996). The Human Zoo: A Zoologist's Classic Study of the Urban Animal, Kodansha Globe |
5 | Ara Sınav | |
6 | Ürünü Anlamak | |
7 | Rekabeti Anlamak: Rekabet Analizi | |
8 | Tüketiciyi bir insan olarak anlamak: Günlük Yaşam, endişelerini ve hayalleri | Sheehan, K. B. and Robertson, C. (2019). Hitting the Sweet Spot—Again How Consumer Insights Can Inspire Better Marketing and Advertising. Melvin & Leigh, Publishers Chapters 8 and 15 |
9 | Zeitgeisti Anlamak. Zeitgeisti Anlamak neden önemli? Sosyolojik Trendler | Bhargava, Rovit (2020). Non Obvious Megatrends: How to See What Others Miss and Predict the Future. Ideapress Publishing |
10 | Tüketiciyi derinden anlamak: Nitel ve nicel araştırma arasındaki fark: Nitel Araştırma yapılması ve yapılmaması gerekenler. Projektif Teknikler. | Sheehan, K. B. and Robertson, C. (2019). Hitting the Sweet Spot—Again How Consumer Insights Can Inspire Better Marketing and Advertising. Melvin & Leigh, Publishers Chapter 10 |
11 | Atölye Çalışması | |
12 | Proje üzerine Çalışma | |
13 | Proje üzerine Çalışma | |
14 | Proje Sunumları | |
15 | Dersin değerlendirilmesi | |
16 | Final sınavı |
Ders Kitabı | Sheehan K. B,& Robertson C., Hitting the Sweet Spot, 2019 Melvin & Leigh, Publishers ISBN-10 : 1733934405; ISBN-13 : 978-1733934404 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Cialdini, R. B., & Cialdini, R. B. (2007). Influence: The psychology of persuasion (pp. 173-174). New York: Collins. ISBN: 9780061241895 006124189X. Sawhney, M. (2004). Insights into Customer Insights. CRM Project, 5. Prayag, G. (2007). Exploring the relationship between destination image and brand personality of a tourist destination: An application of projective techniques. Journal of Travel and Tourism Research, 2(Fall 2007), 111-130. Schwartz, H. (2008). Predictably Irrational: the hidden forces that shape our decisions. Business Economics, 43(4), 69-72. Alcántara-Pilar, J. M. (Ed.). (2015). Analyzing the Cultural Diversity of Consumers in the Global Marketplace. IGI Global.207-227, 256-276. ISBN-13 : 978-1466682627 Strong, C. (2015). Humanizing Big Data: Marketing at the Meeting of Data, Social Science and Consumer Insight, 93-102, Kogan Page. ISBN-10 : 9780749472115; ISBN-13 : 978-0749472115 Brennen, B. S. (2017). Qualitative Research Methods for Media Studies, 26-36, Routledge. ISBN 9781315435978 |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
20
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
1
|
30
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
25
|
Final Sınavı |
1
|
25
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
45
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
55
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
3
|
42
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
1
|
36
|
36
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
27
|
27
|
Final Sınavı |
1
|
27
|
27
|
Toplam |
180
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem, araç ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar. |
|||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında içerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplar ve kullanır. |
X | ||||
3 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanır. |
|||||
4 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanına ilişkin sorunlar karşısında analitik düşünme becerilerini kullanır. |
X | ||||
5 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili konularda ürettiği yaratıcı fikirleri ve bilimsel verilerle desteklenmiş çözüm önerilerini ilgili paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
|||||
6 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır. |
|||||
7 | Bölgesel, ulusal, küresel konular ve sorunlar hakkında bilgi sahibi olarak; bu sorunlara yönelik kamu yararı gözeten ve farkındalık yaratan çözüm önerileri geliştirir. |
|||||
8 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel bilgileri uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
|||||
9 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanındaki mevzuatı, yenilikleri, değişimleri ve güncel gelişmeleri ve iş sağlığı ve güvenliği uygulamalarını yakından takip ederek edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda yaşam boyu kullanır. |
|||||
10 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında toplumsal, bilimsel ve profesyonel etik değerleri gözeterek veri toplar, yorumlar ve paylaşır. |
X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1). |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER

Afet İletişimine ‘İzmir’ Modeli
İzmir Ekonomi Üniversitesi’nde (İEÜ) görevli 4 akademisyen, küresel iklim değişikliğinin de etkisiyle sel, yangın, hortum ve deprem gibi doğal felaketlerin artması üzerine

Kariyer yolunda 3 günde 7 ziyaret
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü, öğrencilerini mezun olmadan önce iş dünyasıyla tanıştırarak kariyer yolculuklarında onlara yeni fırsatlar sunmak

MIRA Creative Women in Labor Market" Erasmus+ Projesi'nin 2. Ulusötesi Toplantısı, İngiltere'nin Hull kentinde gerçekleşti.
İzmir Ekonomi Üniversitesi'ni temsilen ise Dekanımız Prof. Dr. Ebru Uzunoğlu ve Bölüm Başkanımız Doç. Dr. Selin Türkel toplantıda yer aldı.

‘İyilik’ projeleriyle fark yarattılar
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü öğrencileri, dünyaca ünlü bir lastik markası (Continental) için ‘iyilik iletişimi’ temasıyla yaratıcı fikirler

‘İyilik’ projeleriyle fark yarattılar
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü öğrencileri, dünyaca ünlü bir lastik markası (Continental) için ‘iyilik iletişimi’ temasıyla yaratıcı fikirler

‘MIRA-İşgücü Piyasasında Yaratıcı Kadınlar’ adlı Erasmus+ Projesi
‘MIRA-İşgücü Piyasasında Yaratıcı Kadınlar’ adlı Erasmus+ Projesi'nin Nisan ayı toplantısı proje koordinatörü ve ortakların katılımıyla gerçekleşti. Proje sürecine ilişkin gelişmeler paylaşılırken, Mayıs

İletişim Araştırmaları Derneği (İLAD) tarafından 2020 yılında akredite edilmiş olan bölümümüz, ara değerlendirme sürecini başarıyla tamamlayarak toplam beş yıllık akreditasyona hak kazandı.
İletişim eğitimi konusunda Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından yetkilendirilen ulusal kalite güvence kuruluşu İLAD, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Programımızı beş yıl süreliğine

Amerika’da ‘İzmir’ gururu
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) mezunu Lena Çavuşoğlu, ailesinin sahibi olduğu firmada çalışmak yerine ‘Yurt dışında akademik kariyer yapacağım’ diyerek hayallerinin peşinden gitti,