
İLETİŞİM FAKÜLTESİ
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
NMC 456 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Görsel Teori
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
NMC 456
|
Bahar
|
3
|
0
|
3
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıSoru & CevapKritik vermeJüriAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders, görsel kültürün interdisipliner alanına teorik bir giriştir. Bu giriş dersi, kültürler arası ve farklı medyalar arası görselliği, interdisipliner bir yaklaşımla inceler. Dersin amacı öğrencilerin geçmiş ve şimdiki görsel dünyaya, uzak ve yakından dikkatli bir şekilde bakmalarını sağlayıp, bu bakışlarını keskinleştirmektir. Böylece öğrenciler medya kültürlerindeki görsellik hakkında teorik bir alt yapıya sahip olacaktır. Dersin ilgilendiği konular her zaman şu soruları sorar: fiziksel görümüzle toplumsal olarak yapılanmış görsellik birbirleriyle nasıl ilişkilendirilebilir, görsel imgeler nasıl üretilir, fonksiyonları nelerdir ve farklı kültürler, tarihler ve anılar içinde onları nasıl tüketiriz, imgeler bir imlem olarak nasıl çalışırlar ve bize ne söylerler? |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders teori çalışmaları ve onun görsel başvurularından oluşur. Öğrenciler her haftanın okumalarına yönelik bir sunum yapmaktan sorumludurlar. Her hafta, belli bir konu üzerine görsel teorisyenler tarafından oluşturulmuş argümanlar tartışılır ve metne bağlı olan görsel örnekler gösterilir. |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse Giriş | |
2 | Görsel kültür nedir? | Nicholas Mirzoeff, “What is visual culture?” in An Introduction to Visual Culture p13-35 |
3 | Görsel teknolojiler ve çoğaltma Nicholas Mirzoeff, “Resim tanımı: Çizgi, renk, görüntü” | Nicholas Mirzoeff, “Visuality” in An Introduction to Visual Culture p37-55 |
4 | Görsel Teknolojiler ve Yeniden Üretim | Jean Baudrillard, “The Precession of Simulacra’’ Walter Benjamin, ‘’Art in the age of mechanical reproduction’’ |
5 | Görsellik ve Kamusal Alan | Giuliana Bruno, “Site-Seeing: The Cine City,” in Atlas of Emotion: Journeys in Art, Architecture, and Film |
6 | Görsel kültür, tüketim kültürü ve reklamcılık | Anne Marie Seward Barry, Visual intelligence: perception, image, and manipulation in visual communication. chapter 6 Robin Landa, Advertising by design: creating visual communications with graphic impact. Chapter 9 Group Project proposal Due |
7 | Midterm | |
8 | Vizyon ve bilim postmodern toplumda cyborgun rolünü analiz eden teorisyenlerin ve çağdaş görsel kültürü şekillendirmede cyborgun önemi, çağdaş distopya temsillerinin oynadığı rolü tanımlayın. Matrix kavramını tanımlayın Görsel kültürde vizyon ve sanat, bilim ve teknoloji arasındaki karşılıklı ilişkiyi tanımlayın | Donna Haraway, “The persistence of vision,” in The Visual Culture Reader, Nicholas Mirzoeff ed. (London: Routledge, 1998) |
9 | İmgeler, güç ve siyaset | Roland Barthes, “Myth today,” in Visual Culture: the Reader, Stuart Hall and Jessica Evans, eds. (London: Sage Publications, 1999), 51 – 58. Anne Marie Seward Barry, Visual intelligence: perception, image, and manipulation in visual communication. chapter 7 Robin Landa, Advertising by design: creating visual communications with graphic impact. Chapter 6 |
10 | Vizyon, güç ve bilgi | Michel Foucault, “Panopticism,” in Visual Culture: the Reader, Stuart Hall and Jessica Evans, eds. (London: Sage Publications, 1999), 61 – 71. |
11 | Altı perspektif kullanarak görsel bir mesaj nasıl analiz edilir? | Robin Landa, Advertising by design: creating visual communications with graphic impact. Nicholas Mirzoeff, An Introduction to Visual Culture, p.391-463 |
12 | Küreselleşme ve görsel kültür | Diana’s death: Gender, photography and the inauguration of global visual culture,” in An Introduction to Visual Culture (London and New York: Routledge, 1999), 231 – 254. |
13 | Bakış, beden ve cinsellik | Laura Mulvey, “Visual pleasure and narrative cinema,” in Visual Culture: the Reader, Stuart Hall and Jessica Evans, eds. (London : Sage Publications, 1999), 381 – 389. Otto Fenichel, “The scoptophilic instinct and identification,” in Visual Culture: the Reader, Stuart Hall and Jessica Evans, eds. (London: Sage Publications, 1999), 327 – 339. Sigmund Freud, “Fetishism,” in Visual Culture: the Reader, Stuart Hall and Jessica Evans, eds. (London : Sage Publications, 1999), 324 – 326. Judith Halberstam, “The transgender gaze in Boys Don’t Cry,” in The Visual Culture Reader, Nicholas Mirzoeff, ed. (London: Routledge, 1998), 669 -676 |
14 | Ders incelemesi | |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Nickolas Mirzoeff (2009) An introduction to visual culture. ISBN: 978-0-415-32759-6 Anne Marie Seward Barry (1997) Visual intelligence: perception, image, and manipulation in visual communication. ISBN 0-7914-3436-2
Robin Landa (2004) Advertising by design: creating visual communications with graphic impact ISBN 0-471-42897-3 Philip B. Meggs (1998), A History of Graphic Design. ISBN 0-471-29198-6 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Rudolf Arnheim (2004) Visual Thinking. University of California Press. ISBN-10 : 9780520242265
Paul Martin Lester(1994) Visual Communications. ISBN: 0-534-63720-5
Steven Heller & Seymour Chwast(1988) Graphic Style. ISBN: 978-1-4197-3236-2 |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
-
|
-
|
Proje |
-
|
-
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
2
|
28
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
2
|
9
|
18
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
-
|
-
|
0
|
Proje |
-
|
-
|
0
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
24
|
24
|
Final Sınavı |
1
|
32
|
32
|
Toplam |
150
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem, araç ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar. |
|||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında içerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplar ve kullanır. |
|||||
3 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanır. |
|||||
4 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanına ilişkin sorunlar karşısında analitik düşünme becerilerini kullanır. |
|||||
5 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili konularda ürettiği yaratıcı fikirleri ve bilimsel verilerle desteklenmiş çözüm önerilerini ilgili paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
|||||
6 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır. |
|||||
7 | Bölgesel, ulusal, küresel konular ve sorunlar hakkında bilgi sahibi olarak; bu sorunlara yönelik kamu yararı gözeten ve farkındalık yaratan çözüm önerileri geliştirir. |
|||||
8 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel bilgileri uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
|||||
9 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanındaki mevzuatı, yenilikleri, değişimleri ve güncel gelişmeleri ve iş sağlığı ve güvenliği uygulamalarını yakından takip ederek edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda yaşam boyu kullanır. |
|||||
10 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında toplumsal, bilimsel ve profesyonel etik değerleri gözeterek veri toplar, yorumlar ve paylaşır. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1). |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER

Afet İletişimine ‘İzmir’ Modeli
İzmir Ekonomi Üniversitesi’nde (İEÜ) görevli 4 akademisyen, küresel iklim değişikliğinin de etkisiyle sel, yangın, hortum ve deprem gibi doğal felaketlerin artması üzerine

Kariyer yolunda 3 günde 7 ziyaret
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü, öğrencilerini mezun olmadan önce iş dünyasıyla tanıştırarak kariyer yolculuklarında onlara yeni fırsatlar sunmak

MIRA Creative Women in Labor Market" Erasmus+ Projesi'nin 2. Ulusötesi Toplantısı, İngiltere'nin Hull kentinde gerçekleşti.
İzmir Ekonomi Üniversitesi'ni temsilen ise Dekanımız Prof. Dr. Ebru Uzunoğlu ve Bölüm Başkanımız Doç. Dr. Selin Türkel toplantıda yer aldı.

‘İyilik’ projeleriyle fark yarattılar
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü öğrencileri, dünyaca ünlü bir lastik markası (Continental) için ‘iyilik iletişimi’ temasıyla yaratıcı fikirler

‘İyilik’ projeleriyle fark yarattılar
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü öğrencileri, dünyaca ünlü bir lastik markası (Continental) için ‘iyilik iletişimi’ temasıyla yaratıcı fikirler

‘MIRA-İşgücü Piyasasında Yaratıcı Kadınlar’ adlı Erasmus+ Projesi
‘MIRA-İşgücü Piyasasında Yaratıcı Kadınlar’ adlı Erasmus+ Projesi'nin Nisan ayı toplantısı proje koordinatörü ve ortakların katılımıyla gerçekleşti. Proje sürecine ilişkin gelişmeler paylaşılırken, Mayıs

İletişim Araştırmaları Derneği (İLAD) tarafından 2020 yılında akredite edilmiş olan bölümümüz, ara değerlendirme sürecini başarıyla tamamlayarak toplam beş yıllık akreditasyona hak kazandı.
İletişim eğitimi konusunda Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından yetkilendirilen ulusal kalite güvence kuruluşu İLAD, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Programımızı beş yıl süreliğine

Amerika’da ‘İzmir’ gururu
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) mezunu Lena Çavuşoğlu, ailesinin sahibi olduğu firmada çalışmak yerine ‘Yurt dışında akademik kariyer yapacağım’ diyerek hayallerinin peşinden gitti,