
İLETİŞİM FAKÜLTESİ
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
IUE 310 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Gönüllülük Çalışmaları
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
IUE 310
|
Güz/Bahar
|
1
|
2
|
2
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Grup çalışmasıKritik vermeDeney / Laboratuvar / Atölye uygulamaAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin gönüllülük kavramı ve uygulamaları hakkında bilgi kazanmasını, toplumsal sorunlara dair duyarlılık sahibi olmasını, insani, sosyal, kültürel, ahlaki değerler ve beceriler edinmesini ve gönüllülük projeleri geliştirerek/parçası olarak aktif birer katılımcı birey olmalarını sağlamaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Gönüllülük alanında teorik bilgi paylaşımı ve uygulamalardan oluşan bu derste; öğrencilerin kamu kurumları, yerel yönetimler ve ulusal ve uluslararası sivil toplum kuruluşlarının liderliğinde gönüllülük çalışmalarında yer almaları ve toplumsal faydayı gözeten projeler üretmeleri beklenmektedir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri |
X
|
|
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin amacı, kapsamı ve giriş. | |
2 | Gönüllülük Kavramı ve Gönüllü Olmak, Gönüllü Yönetimi Dünya ve Türkiye’de: Gönüllülük, Üniversite Gönüllüleri UN (ör: UNICEF, UNV) temsilcilerinin sunumu | Arai, S. M. (2000). Typology of volunteers for a changing sociopolitical context: The impact on social capital, citizenship and civil society. Society and Leisure, 23(2), 327–352. UNDP Türkiye (2013). Türkiye’de gönüllülük: gönüllülüğün rolünün ve katkılarının keşfedilmesi. https://www.undp.org/content/dam/turkey/docs/Publications/mdgs/Turkiyedegonulluluk.pdf Wilson, J. (2000). Volunteering. Annual review of sociology, 26(1), 215-240. |
3 | Gönüllü Çalışmalarda Etik, Ahlaki, Dini, Geleneksel Değerler ve İlkeler Gönüllük projelerinde Sürdürülebilir Tasarım Projeleri ve Tasarımcının Rolü üzerine fikir paylaşımı (İEU ACTFOR-Sosyal Sorumluluk Proje Topluluğu Tasarım Projeleri örneklerinin paylaşımı) Toplumdaki Risk Grupları bağlamında Gönüllülük Göçmenler ve Gönüllülük (Çocuk Gibi Bak projesinden örneklerin paylaşımı) | Bocsi, V., Fényes, H., & Markos, V. (2017). Motives of volunteering and values of work among higher education students. Citizenship, Social and Economics Education, 16(2), 117–131. https://doi.org/10.1177/2047173417717061 Donovan, S. (2012). Volunteering smarts : How to find opportunities, create a positive experience, and more. Retrieved from https://ebookcentral.proquest.com Schuler, D.&Namioka, A. (1993). Participatory Design: Principles and Practices. Lawrence Erlbaum Associates Publishers, New Jersey ISBN:0805809511 |
4 | Temel Gönüllülük Alanları (Afet, Çevre, Eğitim ve Kültür, Spor, Sağlık ve Sosyal Hizmetler, Aile ve Çocuk vd.) (Türk Kızılayı’nın Sunumu) Kamu Kurumları, Yerel Yönetimler ve Sivil Toplum Kuruluşlarında (STK) Gönüllülük | Balabıyık, H. (2011). Gönüllülük ve yerel hizmetlere gönüllü katılım üzerine açıklamalar. Yönetim Bilimleri Dergisi, 9(1). Işıkhan, V. (2009). The aspect of social services in Turkey. Serviço Social & Realidade, 17(2), 156-171. Özmutaf, N. M. (2010). Sivil toplum kuruluşlarında gönüllü el kitabı ve gönüllüğe etkileri. Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, 2(1), 50-64. UN (2013). Youth and Volunteerism. https://www.un.org/esa/socdev/documents/youth/fact-sheets/youth-volunteerism.pdf UNV (2018). State of the World’s Volunteerism Report. The thread that binds Volunteerism and community resilience. https://www.unv.org/sites/default/files/UNV_SWVR_2018_English_WEB.pdf |
5 | Sınıf içi tartışma & değerlendirme (ilk fikirlerin değerlendirilmesi) Proje gruplarının belirlenmesi | Burns, D., Picken, A., Hacker, E., Aked, J., Turner, K., Lewis, S., & Franco, E. L. (2015). The role of volunteering in sustainable development. London: Voluntary Service Overseas https://www.vsointernational.org/sites/default/files/the_role_of_volunteering_in_sustainable_development_2015_vso_ids.pdf Robinson, F., Zass-Ogilvie, I. & Hudson, R. (2012). How can universities support disadvantaged communities? http://pascalobservatory.org/sites/default/files/disadvantaged-communities-and-universities-full.pdf UNICEF (2019). Guidelines to strengthen the social service workforce for child protection. https://www.unicef.org/media/53851/file/Guidelines%20to%20strengthen%20social%20service%20for%20child%20protection%202019.pdf UNICEF (2020). Youth Advocacy Toolkit. https://downloads.unicef.org.uk/wp-content/uploads/2019/03/Youth-Advocacy-Toolkit.pdf?_ga=2.127788942.2048486420.1587591445-147143548.1587591445 |
6 | Proje Geliştirme: Konu, Amaç ve Hedeflerin tespiti ve sınıf içi değerlendirmeler Sahada Gönüllü Çalışmalara Katılım | |
7 | Proje Geliştirme: Hedef Kitlenin Tespiti ve sınıfiçi değerlendirmeleri Sahada Gönüllü Çalışmalara Katılım (Konuya İlişkin Sivil Toplum ve Kamu Kuruluşu Ziyaretleri) | |
8 | Uygulama planının yapılması ve sınıf içi değerlendirmeler Rapor sunumu | |
9 | Belirlenen görev dağılımlarına göre sahada uygulama | |
10 | Belirlenen görev dağılımlarına göre sahada uygulama | |
11 | Belirlenen görev dağılımlarına göre sahada uygulama | |
12 | Belirlenen görev dağılımlarına göre sahada uygulama | |
13 | Belirlenen görev dağılımlarına göre sahada uygulama | |
14 | Final Raporu Sunumları Final Raporlarının Teslimi | Sınıf içi çalışma |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Dersin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Donovan, S. (2013). Volunteering smarts : How to find opportunities, create a positive experience, and more. Retrieved from http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=cat03598a&AN=ieu.EBC5445735&lang=tr&site=eds-live ISBN 9781467701556 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Haftalık ön hazırlık materyallerine ek içerikler; Adıgüzel, Y., Şentürk, M. & Turan, B. (2016). Üniversitede gönüllü olmak. Türkiye Turing ve Otomobil Kurumu. ISBN: 978-975-7641-57-5 Branson, R. (2000). Worldwide volunteering for young people. How to Books. ISBN-13: 978-1857035339 Dilnot, C. (2009). Ethics in design: 10 questions, In H. Clark & D. Brody (Eds.), Design Studies: a reader (pp. 180-190). Oxford: Berg. ISBN-13: 978-1847882363 İstanbul Bilgi Üniversitesi (2019). Türkiye’de gönüllülük araştırması [Powerpoint Slides]. İstanbul Bilgi Üniversitesi Sivil Toplum Kuruluşları Eğitim ve Araştırma Birimi. https://stk.bilgi.edu.tr/media/uploads/2019/12/16/Go%CC%88nu%CC%88llu%CC%88lu%CC%88kAras%CC%A7t%C4%B1rmaSonuc%CC%A7lar%C4%B1.pdf Kensing, F. & Blomberg, J. (1998). Participatory design: Issues and concerns. Computer Supported Cooperative Work, 7(3), 167-185. Smith, K. A., Lockstone-Binney, L., Holmes, K., & Baum, T. (Eds.). (2014). Event volunteering: International perspectives on the event volunteering experience. Routledge. ISBN-13: 978-0415821032 UN Volunteers (2020). Retrieved from https://www.unv.org/ UNDP Turkey (2020). Sustainable development goals. https://www.tr.undp.org/content/turkey/en/home/sustainable-development-goals.html |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
20
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
40
|
Proje |
1
|
20
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
1
|
16
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
8
|
3
|
24
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
14
|
14
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
20
|
Proje |
1
|
14
|
14
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
120
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem, araç ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar. |
|||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında içerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplar ve kullanır. |
|||||
3 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanır. |
|||||
4 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanına ilişkin sorunlar karşısında analitik düşünme becerilerini kullanır. |
X | ||||
5 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili konularda ürettiği yaratıcı fikirleri ve bilimsel verilerle desteklenmiş çözüm önerilerini ilgili paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
|||||
6 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır. |
X | ||||
7 | Bölgesel, ulusal, küresel konular ve sorunlar hakkında bilgi sahibi olarak; bu sorunlara yönelik kamu yararı gözeten ve farkındalık yaratan çözüm önerileri geliştirir. |
X | ||||
8 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel bilgileri uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
|||||
9 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanındaki mevzuatı, yenilikleri, değişimleri ve güncel gelişmeleri ve iş sağlığı ve güvenliği uygulamalarını yakından takip ederek edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda yaşam boyu kullanır. |
|||||
10 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında toplumsal, bilimsel ve profesyonel etik değerleri gözeterek veri toplar, yorumlar ve paylaşır. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1). |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER

Afet İletişimine ‘İzmir’ Modeli
İzmir Ekonomi Üniversitesi’nde (İEÜ) görevli 4 akademisyen, küresel iklim değişikliğinin de etkisiyle sel, yangın, hortum ve deprem gibi doğal felaketlerin artması üzerine

Kariyer yolunda 3 günde 7 ziyaret
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü, öğrencilerini mezun olmadan önce iş dünyasıyla tanıştırarak kariyer yolculuklarında onlara yeni fırsatlar sunmak

MIRA Creative Women in Labor Market" Erasmus+ Projesi'nin 2. Ulusötesi Toplantısı, İngiltere'nin Hull kentinde gerçekleşti.
İzmir Ekonomi Üniversitesi'ni temsilen ise Dekanımız Prof. Dr. Ebru Uzunoğlu ve Bölüm Başkanımız Doç. Dr. Selin Türkel toplantıda yer aldı.

‘İyilik’ projeleriyle fark yarattılar
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü öğrencileri, dünyaca ünlü bir lastik markası (Continental) için ‘iyilik iletişimi’ temasıyla yaratıcı fikirler

‘İyilik’ projeleriyle fark yarattılar
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü öğrencileri, dünyaca ünlü bir lastik markası (Continental) için ‘iyilik iletişimi’ temasıyla yaratıcı fikirler

‘MIRA-İşgücü Piyasasında Yaratıcı Kadınlar’ adlı Erasmus+ Projesi
‘MIRA-İşgücü Piyasasında Yaratıcı Kadınlar’ adlı Erasmus+ Projesi'nin Nisan ayı toplantısı proje koordinatörü ve ortakların katılımıyla gerçekleşti. Proje sürecine ilişkin gelişmeler paylaşılırken, Mayıs

İletişim Araştırmaları Derneği (İLAD) tarafından 2020 yılında akredite edilmiş olan bölümümüz, ara değerlendirme sürecini başarıyla tamamlayarak toplam beş yıllık akreditasyona hak kazandı.
İletişim eğitimi konusunda Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından yetkilendirilen ulusal kalite güvence kuruluşu İLAD, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Programımızı beş yıl süreliğine

Amerika’da ‘İzmir’ gururu
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) mezunu Lena Çavuşoğlu, ailesinin sahibi olduğu firmada çalışmak yerine ‘Yurt dışında akademik kariyer yapacağım’ diyerek hayallerinin peşinden gitti,