Bizi takip edin
|
EN

İLETİŞİM FAKÜLTESİ

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık

PRA 350 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Reklamcılık Yönetimi
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
PRA 350
Güz/Bahar
3
0
3
5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli Çevrim içi
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Grup çalışması
Problem çözme
Olgu / Vaka çalışması
Soru & Cevap
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders; reklamcılık yönetimini, toplum ve serbest piyasa ekonomi koşulları içinde hem kurumsal bir yapı olarak hem de temel bir yönetimsel fonksiyon olarak ele almaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bir işletme fonksiyonu olarak reklamın yükselişini kavrayabilecekler
  • Markaların iletişim sürecinde reklamcılığın önemini açıklayabilecekler
  • Ajans ve müşteri arasındaki ilişkiyi kavrayabilecekler
  • Reklamda yaratıcılık sürecini anlayabilecekler
  • Reklamcılık yönetiminin – özellikle B2B reklamcılık, kar amacı gütmeyen ve uluslararası kuruluşlar gibi- farklı yönlerini tanımlayabilcekler
Ders Tanımı Yönetimin genel hatlarının ve özellikle reklamcılık alanındaki fonksiyonunun ele alınması - Önemli bir yönetimsel fonksiyon olarak hesap verebilen reklamcılık, bütçelendirme ve ötesi - Planlamanın çeşitli basamaklarında reklamcılığın “yaratıcı” boyutunun yönetilmesi - Reklamveren ve reklam ajansı ilişkilerinin yönetilmesi

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı
2 BPİ ve Reklam Belch E.G. and Belch A. M. (2021). Advertising and Promotion: An Integrated Communications Perspective, 12 e. McGraw Hill, pp.2-42 Belch E.G. and Belch A. M. (2007). Advertising and Promotion: An Integrated Communications Perspective, McGraw Hill, pp.2-17
3 Reklamcılığın gelişimi https://softcube.com/the-entire-history-of-advertising/, https://offers.hubspot.com/history-advertising, https://www.researchgate.net/publication/320719721_THE_HISTORY_OF_ADVERTISING, https://kritter.in/post/evolution-of-advertising-the-past-the-present-and-the-future/, http://rd.org.tr/Assets/uploads/1cc3c0b2-236d-4ada-9cbe-8a24420611c5.pdf
4 Reklam ajansları ve marka iletişimi şirketlerinin rolleri Belch E.G. and Belch A. M. (2021). Advertising and Promotion: An Integrated Communications Perspective, 12 e. McGraw Hill, pp.68-109 Belch E.G. and Belch A. M. (2007). Advertising and Promotion: An Integrated Communications Perspective, McGraw Hill, pp.69-99
5 Reklam ajansları ve marka iletişimi şirketlerinin rolleri Belch E.G. and Belch A. M. (2021). Advertising and Promotion: An Integrated Communications Perspective, 12 e. McGraw Hill, pp.68-109 Belch E.G. and Belch A. M. (2007). Advertising and Promotion: An Integrated Communications Perspective, McGraw Hill, pp.69-99
6 Yaratıcı strateji: Planlama ve geliştirme Belch E.G. and Belch A. M. (2021). Advertising and Promotion: An Integrated Communications Perspective, 12 e. McGraw Hill, pp. 254-285 Belch E.G. and Belch A. M. (2007). Advertising and Promotion: An Integrated Communications Perspective, McGraw Hill, pp.234-291
7 Yaratıcı strateji: Uygulama ve değerlendirme Belch E.G. and Belch A. M. (2021). Advertising and Promotion: An Integrated Communications Perspective, 12 e. McGraw Hill, pp.286-323 Belch E.G. and Belch A. M. (2007). Advertising and Promotion: An Integrated Communications Perspective, McGraw Hill, Chapter 7
8 Medya planlama ve strateji Belch E.G. and Belch A. M. (2021). Advertising and Promotion: An Integrated Communications Perspective, 12 e. McGraw Hill, pp. 324-359 Belch E.G. and Belch A. M. (2007). Advertising and Promotion: An Integrated Communications Perspective, McGraw Hill, Chapter 8
9 Reklam ve BPİ kampanyalarının etkililiğinin ölçülmesi Belch E.G. and Belch A. M. (2021). Advertising and Promotion: An Integrated Communications Perspective, 12 e. McGraw Hill, pp. 592-630 Belch E.G. and Belch A. M. (2007). Advertising and Promotion: An Integrated Communications Perspective, McGraw Hill, Chapter 15
10 Reklamcılığın toplumsal, etik ve ekonomik rollerinin değerlendirilmesi Belch E.G. and Belch A. M. (2021). Advertising and Promotion: An Integrated Communications Perspective, 12 e. McGraw Hill, pp. 710-741 Belch E.G. and Belch A. M. (2007). Advertising and Promotion: An Integrated Communications Perspective, McGraw Hill, Chapter 18
11 Goodvertising, Kâr amacı gütmeyen kuruluşlar için reklamcılık https://www.marketingturkiye.com.tr/haberler/cannes-lionsun-en-iyi-10-goodvertising-reklami/ https://goodvertising.site/imo/ https://www.jcdecaux.com/blog/goodvertising-cannes-lions-2018-advertising-does-more-justsell https://www.marketingturkiye.com.tr/haberler/dunyayi-kurtaran-reklamcilar/ https://www.marketingturkiye.com.tr/haberler/mr-goodvertising-amacin-anlamini-kaybettik/ https://www.wildapricot.com/blog/nonprofit-advertising#takeaway- https://www.thebalancesmb.com/what-is-nonprofit-marketing-2295530 https://blog.hubspot.com/marketing/how-to-run-a-lean-mean-nonprofit-marketing-machine
12 B-to-B reklamcılık https://blog.hubspot.com/marketing/b2b-marketing, https://adespresso.com/blog/50-amazing-b2b-facebook-ads-inspire/, https://www.warc.com/content/article/bestprac/what-we-know-about-business-to-business-marketing/110505, https://www.warc.com/content/article/bestprac/the-warc-guide-to-rethinking-b2b-marketing/136323, https://www.warc.com/content/article/mkt/business-to-business-whats-different-about-b2b-marketing/96370, https://www.warc.com/content/article/event-reports/how-and-why-microsoft-has-transformed-its-b2b-marketing-focus-from-product-to-people/134824
13 Uluslararası reklamcılık Belch E.G. and Belch A. M. (2021). Advertising and Promotion: An Integrated Communications Perspective, 12 e. McGraw Hill, pp.630-665 Belch E.G. and Belch A. M. (2007). Advertising and Promotion: An Integrated Communications Perspective, McGraw Hill, Chapter 16
14 Vaka çalışmaları: Reklamcılıkta başarılı ve başarısız örnekler, Emlak sektöründe reklamcılık, sağlık sektöründe reklamcılık, amaç odaklı reklamcılık http://eds.b.ebscohost.com/eds/results?vid=0&sid=9dc1c814-afaa-4147-8b8c-b52cd4bd94c2%40sessionmgr102&bquery=failures%2Bin%2Badvertising&bdata=JmNsaTA9RlQxJmNsdjA9WSZsYW5nPXRyJnR5cGU9MCZzZWFyY2hNb2RlPVN0YW5kYXJkJnNpdGU9ZWRzLWxpdmU%3d, https://www.fastcompany.com/90565253/the-25-most-spectacular-branding-fails-of-the-last-25-years, https://adespresso.com/blog/real-estate-advertising-facebook/, https://blog.homespotter.com/2019/04/02/catchy-real-estate-ads/, https://penji.co/best-healthcare-ads/, https://www.ama.org/marketing-news/the-5-best-healthcare-marketing-ads-of-2019/, https://healthcaresuccess.com/, https://www.warc.com/content/article/event-reports/best-practices-for-purpose-driven-marketing-from-the-warc-awards-cannes-lions-and-ogilvy-awards/132396, https://www.warc.com/newsandopinion/opinion/in-a-global-crisis-brands-purpose-shifts-to-how-can-we-help/3813, https://www.warc.com/newsandopinion/news/why-getting-purpose-right-matters--for-brands-and-agencies/42865, https://www.warc.com/content/article/event-reports/toms-shoes-five-basic-best-practices-for-purpose-driven-marketing/102394, https://www.warc.com/newsandopinion/opinion/purpose-ushers-in-a-new-era/2890
15 Dersin gözden geçirilmesi
16 Final Projesi

 

Ders Kitabı
Önerilen Okumalar/Materyaller
  • Gladwell, M. (2002). The Tipping Point: How Little Things Can Make a Big Difference, Back Bay Books ISBN-10 : 0316346624 · ISBN-13 : 978-0316346627
  • Belch E.G. and Belch A. M. (2021). Advertising and Promotion: An Integrated Communications Perspective, 12 e. McGraw Hill. ISBN-10: 1260259315 ISBN-13: 9781260259315
  • Belch E.G. and Belch A. M. (2007). Advertising and Promotion: An Integrated Communications Perspective, McGraw Hill ISBN 978-0-07-110589-7
  • Solomon, R. (2008). The Art of Client Service: 58 Things Every Advertising & Marketing Professional Should Know, Kaplan Publishing ISBN-10 : 1427796718 ISBN-13 : 978-1427796714
  • Kelly, L. D. (2009). Cases in Advertising Management, Routledge ISBN-13: 978-0765622617 ISBN-10: 0765622610
  • Neumeier, M. (2006). Zag: The Number One Strategy of High-Performance Brands, New Riders ISBN-10 : 0321426770 ISBN-13 : 978-0321426772
  • Percy and Strategic Advertising Management (2021). Strategic Advertising Management, Oxford Univ Pr. ISBN-13: 978-0198835615 ISBN-10: 0198835612
  • De Mooij (2018). Global Marketing and Advertising: Understanding Cultural Paradoxes, SAGE Publications Ltd. ISBN-13: 978-1544318141 ISBN-10: 1544318146
  • Kelly, L. D. and Bartel Sheehan, K. (2021). Advertising Management in a Digital Environment: Text and Cases, Routledge. ISBN-13: 978-0367620745 ISBN-10: 036762074X
  • Kelly, L. and Jugenheimer, D. W. (2014). Advertising Account Planning: Planning and Managing an IMC Campaign, Routledge. ISBN-13: 978-0765640369 ISBN-10: 0765640368
  • Senatore, L. (2019). The Agency: Build - Grow - Repeat: How To Build a Remarkable Digital Agency Business That Wins and Keeps Clients, Fiftyfive Books Publishing. ISBN-10 : 1916015107 ISBN-13 : 978-1916015104
 

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
40
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
1
14
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
1
23
23
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
40
40
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
25
25
Final Sınavı
0
    Toplam
150

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem, araç ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar.

X
2

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında içerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplar ve kullanır.

3

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanır.

4

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanına ilişkin sorunlar karşısında analitik düşünme becerilerini kullanır.

5

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili konularda ürettiği yaratıcı fikirleri ve bilimsel verilerle desteklenmiş çözüm önerilerini ilgili paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarır.

6

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır.

7

Bölgesel, ulusal, küresel konular ve sorunlar hakkında bilgi sahibi olarak; bu sorunlara yönelik kamu yararı gözeten ve farkındalık yaratan çözüm önerileri geliştirir.

8

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel bilgileri uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

X
9

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanındaki mevzuatı, yenilikleri, değişimleri ve güncel gelişmeleri ve iş sağlığı ve güvenliği uygulamalarını yakından takip ederek edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda yaşam boyu kullanır.

10

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında toplumsal, bilimsel ve profesyonel etik değerleri gözeterek veri toplar, yorumlar ve paylaşır.

X
11

Bir yabancı dili kullanarak Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1).

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.