
İLETİŞİM FAKÜLTESİ
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
PRA 204 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Reklamcılığın İlkeleri
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
PRA 204
|
Bahar
|
3
|
0
|
3
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıProblem çözmeOlgu / Vaka çalışmasıSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders; reklam alanına ilişkin kavram ve araştırmalar, hedef kitle, reklam kampanyalarının gelişim süreci, reklam ortamları, stratejik planlama, reklam yazarlığı, yaratıcılık, tasarım ve prodüksiyon süreçleri gibi ana konular üzerinden reklamın pazarlama ve iletişim sürecindeki yerini aktarmayı amaçlar. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Reklamın temel kavramları aktarıldıktan sonra dönem ortasında öğrencilere bir kampanya briefi verilmekte ve bu briefe göre kampanya fikri geliştirmeleri istenmektedir. Öğrenciler dönem sonunda geliştirdikleri kampanyayı sunmakta ve bu kampanyaya ilişkin eleştirileri almaktadırlar. Dönem içerisinde verilen haftalık ödevlerle stratejik planlama ve araştırmanın rolünü kavrayabilmektedirler. Ayrıca verilecek başka bir ödevle var olan bir reklamı farklı bir mesaj stratejisine göre yeniden tasarlamaları istenmektedir. Ders içerisinde yapılan kısa uygulama çalışmaları ile öğrenciler, reklamın iletişimdeki rolü, hedef kitle analizleri gibi konuları ilişkilendirirler. |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin ve ders planının tanıtılması | |
2 | Reklam dünyasına hoşgeldniz / Stratejik marka iletişimi | Moriarty, S., Mitchell, N., Wells, W.D., Wood, C. (2019) Advertising & IMC: Principles and Practice, Global Edition, Pearson, Chapter 1 and 2 Moriarty, S., Mitchell, N., Wells, W.D (2009), Advertising Principles and Practice, 8th Ed., Pearson International Edition, Prentice Hall, pp.50-76 Lane, W. R., King, K. W., Reichert, T. (2011), Kleppner’s Advertising Procedure, 18th Ed., Pearson Prentice Hall, pp.5-74 |
3 | Stratejik marka iletişimi Stratejik araştırma | Moriarty, S., Mitchell, N., Wells, W.D., Wood, C. (2019) Advertising & IMC: Principles and Practice, Global Edition, Pearson, Chapter 2 and 6 Moriarty, S., Mitchell, N., Wells, W.D (2009), Advertising Principles and Practice, 8th Ed., Pearson International Edition, Prentice Hall, pp.208-266 Lane, W. R., King, K. W., Reichert, T. (2011), Kleppner’s Advertising Procedure, 18th Ed., Pearson Prentice Hall, pp.727-775 |
4 | Stratejik araştırma Pazarı bölümlendirme ve hedef kitle seçimi | Moriarty, S., Mitchell, N., Wells, W.D., Wood, C. (2019) Advertising & IMC: Principles and Practice, Global Edition, Pearson, Chapter 6 and 7 Moriarty, S., Mitchell, N., Wells, W.D (2009), Advertising Principles and Practice, 8th Ed., Pearson International Edition, Prentice Hall, pp.174-207 |
5 | Pazarı bölümlendirme ve hedef kitle seçimi Stratejik planlama | Moriarty, S., Mitchell, N., Wells, W.D., Wood, C. (2019) Advertising & IMC: Principles and Practice, Global Edition, Pearson, Chapter 7 and 8 Lane, W. R., King, K. W., Reichert, T. (2011), Kleppner’s Advertising Procedure, 18th Ed., Pearson Prentice Hall, pp.655-668 Clow, K. E. , Baack, D. (2010). Integrated Advertising, Promotion and Marketing Communications, 4th Ed. Pearson Global Edition, Prentice Hall, pp.155-162, 80-104 |
6 | Yaratıcılık | Moriarty, S., Mitchell, N., Wells, W.D., Wood, C. (2019) Advertising & IMC: Principles and Practice, Global Edition, Pearson, Chapter 8 and 9 Moriarty, S., Mitchell, N., Wells, W.D (2009), Advertising Principles and Practice, 8th Ed., Pearson International Edition, Prentice Hall, Chapter 12 |
7 | Yazarlık | Moriarty, S., Mitchell, N., Wells, W.D., Wood, C. (2019) Advertising & IMC: Principles and Practice, Global Edition, Pearson, Chapter 9 and 10 Moriarty, S., Mitchell, N., Wells, W.D (2009), Advertising Principles and Practice, 8th Ed., Pearson International Edition, Prentice Hall, Chapter 13 |
8 | Vize sınavı | |
9 | Medyanın temelleri | Moriarty, S., Mitchell, N., Wells, W.D., Wood, C. (2019) Advertising & IMC: Principles and Practice, Global Edition, Pearson, Chapter 10 and 12 Moriarty, S., Mitchell, N., Wells, W.D (2009), Advertising Principles and Practice, 8th Ed., Pearson International Edition, Prentice Hall, pp.270-357 |
10 | Satın alınan medya, sahip olunan medya, etkileşimli medya, kazanılan medya | Moriarty, S., Mitchell, N., Wells, W.D., Wood, C. (2019) Advertising & IMC: Principles and Practice, Global Edition, Pearson, Chapter 12 and 13 Moriarty, S., Mitchell, N., Wells, W.D (2009), Advertising Principles and Practice, 8th Ed., Pearson International Edition, Prentice Hall, pp.270-357 |
11 | Satın alınan medya, sahip olunan medya, etkileşimli medya, kazanılan medya | Moriarty, S., Mitchell, N., Wells, W.D., Wood, C. (2019) Advertising & IMC: Principles and Practice, Global Edition, Pearson, Chapter 13 and 14 |
12 | Medya planlama ve pazarlık | Moriarty, S., Mitchell, N., Wells, W.D., Wood, C. (2019) Advertising & IMC: Principles and Practice, Global Edition, Pearson, Chapter 14 and 15 Moriarty, S., Mitchell, N., Wells, W.D (2009), Advertising Principles and Practice, 8th Ed., Pearson International Edition, Prentice Hall, pp.177-222 |
13 | Reklamın etkililiği ve etkinliğinin değerlendirilmesi | Moriarty, S., Mitchell, N., Wells, W.D., Wood, C. (2019) Advertising & IMC: Principles and Practice, Global Edition, Pearson, Chapter 15 and 17 Lane, W. R., King, K. W., Reichert, T. (2011), Kleppner’s Advertising Procedure, 18th Ed., Pearson Prentice Hall, pp.683-710 |
14 | Sosyal etki, toplumsal sorumluluk ve etik | Moriarty, S., Mitchell, N., Wells, W.D., Wood, C. (2019) Advertising & IMC: Principles and Practice, Global Edition, Pearson, Chapter 17 and 18 Moriarty, S., Mitchell, N., Wells, W.D (2009), Advertising Principles and Practice, 8th Ed., Pearson International Edition, Prentice Hall, pp.110-143 |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final sınavı |
Ders Kitabı | ||
Önerilen Okumalar/Materyaller |
|
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
25
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
25
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
1
|
14
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
23
|
23
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
25
|
25
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
40
|
Toplam |
150
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem, araç ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar. |
X | ||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında içerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplar ve kullanır. |
X | ||||
3 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanır. |
|||||
4 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanına ilişkin sorunlar karşısında analitik düşünme becerilerini kullanır. |
|||||
5 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili konularda ürettiği yaratıcı fikirleri ve bilimsel verilerle desteklenmiş çözüm önerilerini ilgili paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
X | ||||
6 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır. |
X | ||||
7 | Bölgesel, ulusal, küresel konular ve sorunlar hakkında bilgi sahibi olarak; bu sorunlara yönelik kamu yararı gözeten ve farkındalık yaratan çözüm önerileri geliştirir. |
|||||
8 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel bilgileri uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
|||||
9 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanındaki mevzuatı, yenilikleri, değişimleri ve güncel gelişmeleri ve iş sağlığı ve güvenliği uygulamalarını yakından takip ederek edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda yaşam boyu kullanır. |
|||||
10 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında toplumsal, bilimsel ve profesyonel etik değerleri gözeterek veri toplar, yorumlar ve paylaşır. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1). |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER

Afet İletişimine ‘İzmir’ Modeli
İzmir Ekonomi Üniversitesi’nde (İEÜ) görevli 4 akademisyen, küresel iklim değişikliğinin de etkisiyle sel, yangın, hortum ve deprem gibi doğal felaketlerin artması üzerine

Kariyer yolunda 3 günde 7 ziyaret
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü, öğrencilerini mezun olmadan önce iş dünyasıyla tanıştırarak kariyer yolculuklarında onlara yeni fırsatlar sunmak

MIRA Creative Women in Labor Market" Erasmus+ Projesi'nin 2. Ulusötesi Toplantısı, İngiltere'nin Hull kentinde gerçekleşti.
İzmir Ekonomi Üniversitesi'ni temsilen ise Dekanımız Prof. Dr. Ebru Uzunoğlu ve Bölüm Başkanımız Doç. Dr. Selin Türkel toplantıda yer aldı.

‘İyilik’ projeleriyle fark yarattılar
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü öğrencileri, dünyaca ünlü bir lastik markası (Continental) için ‘iyilik iletişimi’ temasıyla yaratıcı fikirler

‘İyilik’ projeleriyle fark yarattılar
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü öğrencileri, dünyaca ünlü bir lastik markası (Continental) için ‘iyilik iletişimi’ temasıyla yaratıcı fikirler

‘MIRA-İşgücü Piyasasında Yaratıcı Kadınlar’ adlı Erasmus+ Projesi
‘MIRA-İşgücü Piyasasında Yaratıcı Kadınlar’ adlı Erasmus+ Projesi'nin Nisan ayı toplantısı proje koordinatörü ve ortakların katılımıyla gerçekleşti. Proje sürecine ilişkin gelişmeler paylaşılırken, Mayıs

İletişim Araştırmaları Derneği (İLAD) tarafından 2020 yılında akredite edilmiş olan bölümümüz, ara değerlendirme sürecini başarıyla tamamlayarak toplam beş yıllık akreditasyona hak kazandı.
İletişim eğitimi konusunda Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından yetkilendirilen ulusal kalite güvence kuruluşu İLAD, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Programımızı beş yıl süreliğine

Amerika’da ‘İzmir’ gururu
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) mezunu Lena Çavuşoğlu, ailesinin sahibi olduğu firmada çalışmak yerine ‘Yurt dışında akademik kariyer yapacağım’ diyerek hayallerinin peşinden gitti,