İLETİŞİM FAKÜLTESİ

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık

PRA 204 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Reklamcılığın İlkeleri
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
PRA 204
Bahar
3
0
3
5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli Çevrim içi
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Grup çalışması
Problem çözme
Olgu / Vaka çalışması
Soru & Cevap
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders; reklam alanına ilişkin kavram ve araştırmalar, hedef kitle, reklam kampanyalarının gelişim süreci, reklam ortamları, stratejik planlama, reklam yazarlığı, yaratıcılık, tasarım ve prodüksiyon süreçleri gibi ana konular üzerinden reklamın pazarlama ve iletişim sürecindeki yerini aktarmayı amaçlar.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Reklamcılığa ilişkin temel kavramları açıklabilecekler,
  • Reklamcılıkta tüketiciler, hedef pazarlar ve hedef kitleler arasındaki ilişkiyi ayırt edebilecekler,
  • Reklam fikri geliştirme konusunda pratik yapabilecekler,
  • Geliştirilen reklam fikrini kampanyaya dönüştürebilecekler,
  • Takım çalışmasıyla hem bireysel hem de grup içinde üretilen fikirlerin değerlendirmesini yapabileceklerdir.
Ders Tanımı Reklamın temel kavramları aktarıldıktan sonra dönem ortasında öğrencilere bir kampanya briefi verilmekte ve bu briefe göre kampanya fikri geliştirmeleri istenmektedir. Öğrenciler dönem sonunda geliştirdikleri kampanyayı sunmakta ve bu kampanyaya ilişkin eleştirileri almaktadırlar. Dönem içerisinde verilen haftalık ödevlerle stratejik planlama ve araştırmanın rolünü kavrayabilmektedirler. Ayrıca verilecek başka bir ödevle var olan bir reklamı farklı bir mesaj stratejisine göre yeniden tasarlamaları istenmektedir. Ders içerisinde yapılan kısa uygulama çalışmaları ile öğrenciler, reklamın iletişimdeki rolü, hedef kitle analizleri gibi konuları ilişkilendirirler.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı, Stratejik marka iletişimi Moriarty, S., Mitchell, N., Wells, W.D., Wood, C. (2019) Advertising & IMC: Principles and Practice, Global Edition, Pearson, Chapter 1 Moriarty, S., Mitchell, N., Wells, W.D (2009), Advertising Principles and Practice, 8th Ed., Pearson International Edition, Prentice Hall, pp.50-76 Lane, W. R., King, K. W., Reichert, T. (2011), Kleppner’s Advertising Procedure, 18th Ed., Pearson Prentice Hall, pp.5-74
2 Stratejik marka iletişimi, Reklam dünyası Moriarty, S., Mitchell, N., Wells, W.D., Wood, C. (2019) Advertising & IMC: Principles and Practice, Global Edition, Pearson, Chapter 1 and 2 Moriarty, S., Mitchell, N., Wells, W.D (2009), Advertising Principles and Practice, 8th Ed., Pearson International Edition, Prentice Hall, pp.50-76 Lane, W. R., King, K. W., Reichert, T. (2011), Kleppner’s Advertising Procedure, 18th Ed., Pearson Prentice Hall, pp.5-74
3 Reklam dünyası, Stratejik araştırma Moriarty, S., Mitchell, N., Wells, W.D., Wood, C. (2019) Advertising & IMC: Principles and Practice, Global Edition, Pearson, Chapter 2 and 6 Moriarty, S., Mitchell, N., Wells, W.D (2009), Advertising Principles and Practice, 8th Ed., Pearson International Edition, Prentice Hall, pp.208-266 Lane, W. R., King, K. W., Reichert, T. (2011), Kleppner’s Advertising Procedure, 18th Ed., Pearson Prentice Hall, pp.727-775
4 Stratejik araştırma, Hedef kitle Moriarty, S., Mitchell, N., Wells, W.D., Wood, C. (2019) Advertising & IMC: Principles and Practice, Global Edition, Pearson, Chapter 6 and 7 Moriarty, S., Mitchell, N., Wells, W.D (2009), Advertising Principles and Practice, 8th Ed., Pearson International Edition, Prentice Hall, pp.174-207
5 Hedef kitle, Stratejik planlama Moriarty, S., Mitchell, N., Wells, W.D., Wood, C. (2019) Advertising & IMC: Principles and Practice, Global Edition, Pearson, Chapter 7 and 8 Lane, W. R., King, K. W., Reichert, T. (2011), Kleppner’s Advertising Procedure, 18th Ed., Pearson Prentice Hall, pp.655-668 Clow, K. E. , Baack, D. (2010). Integrated Advertising, Promotion and Marketing Communications, 4th Ed. Pearson Global Edition, Prentice Hall, pp.155-162, 80-104
6 Stratejik planlama, Yaratıcılık Moriarty, S., Mitchell, N., Wells, W.D., Wood, C. (2019) Advertising & IMC: Principles and Practice, Global Edition, Pearson, Chapter 8 and 9 Moriarty, S., Mitchell, N., Wells, W.D (2009), Advertising Principles and Practice, 8th Ed., Pearson International Edition, Prentice Hall, Chapter 12
7 Yaratıcılık, Yazarlık Moriarty, S., Mitchell, N., Wells, W.D., Wood, C. (2019) Advertising & IMC: Principles and Practice, Global Edition, Pearson, Chapter 9 and 10 Moriarty, S., Mitchell, N., Wells, W.D (2009), Advertising Principles and Practice, 8th Ed., Pearson International Edition, Prentice Hall, Chapter 13
8 Yazarlık, Medya Moriarty, S., Mitchell, N., Wells, W.D., Wood, C. (2019) Advertising & IMC: Principles and Practice, Global Edition, Pearson, Chapter 10 and 12 Moriarty, S., Mitchell, N., Wells, W.D (2009), Advertising Principles and Practice, 8th Ed., Pearson International Edition, Prentice Hall, pp.270-357
9 Medya, Satın alınan medya Moriarty, S., Mitchell, N., Wells, W.D., Wood, C. (2019) Advertising & IMC: Principles and Practice, Global Edition, Pearson, Chapter 12 and 13 Moriarty, S., Mitchell, N., Wells, W.D (2009), Advertising Principles and Practice, 8th Ed., Pearson International Edition, Prentice Hall, pp.270-357
10 Satın alınan medya, Sahip olunan medya, etkileşimli medya, kazanılan medya Moriarty, S., Mitchell, N., Wells, W.D., Wood, C. (2019) Advertising & IMC: Principles and Practice, Global Edition, Pearson, Chapter 13 and 14
11 Satın alınan medya, Sahip olunan medya, etkileşimli medya, kazanılan medya, Medya planlama ve pazarlık Moriarty, S., Mitchell, N., Wells, W.D., Wood, C. (2019) Advertising & IMC: Principles and Practice, Global Edition, Pearson, Chapter 14 and 15 Moriarty, S., Mitchell, N., Wells, W.D (2009), Advertising Principles and Practice, 8th Ed., Pearson International Edition, Prentice Hall, pp.177-222
12 Medya planlama ve pazarlık, Etkililiğin ölçülmesi Moriarty, S., Mitchell, N., Wells, W.D., Wood, C. (2019) Advertising & IMC: Principles and Practice, Global Edition, Pearson, Chapter 15 and 17 Lane, W. R., King, K. W., Reichert, T. (2011), Kleppner’s Advertising Procedure, 18th Ed., Pearson Prentice Hall, pp.683-710
13 Etkililiğin ölçülmesi, Sosyal etki, toplumsal sorumluluk ve etik Moriarty, S., Mitchell, N., Wells, W.D., Wood, C. (2019) Advertising & IMC: Principles and Practice, Global Edition, Pearson, Chapter 17 and 18 Moriarty, S., Mitchell, N., Wells, W.D (2009), Advertising Principles and Practice, 8th Ed., Pearson International Edition, Prentice Hall, pp.110-143
14 Sosyal etki, toplumsal sorumluluk ve etik Moriarty, S., Mitchell, N., Wells, W.D., Wood, C. (2019) Advertising & IMC: Principles and Practice, Global Edition, Pearson, Chapter 18 Moriarty, S., Mitchell, N., Wells, W.D (2009), Advertising Principles and Practice, 8th Ed., Pearson International Edition, Prentice Hall, pp.110-143
15 Dersin gözden geçirilmesi
16 Final Sınavı

 

Ders Kitabı
Önerilen Okumalar/Materyaller
  • Moriarty, S., Mitchell, N., Wells, W.D., Wood, C. (2019) Advertising & IMC: Principles and Practice, Global Edition, Pearson. ISBN-10 : 1292262060 ISBN-13 : 978-1292262062
  • Moriarty, S., Mitchell, N., Wells, W.D (2009), Advertising Principles and Practice, 8th Ed., Pearson International Edition, Prentice Hall ISBN 978-0-13-500938-3
  • Lane, W. R., King, K. W., Reichert, T. (2011), Kleppner’s Advertising Procedure, 18th Ed., Pearson Prentice Hall. ISBN 978-0-13-246551-9
  • Ogilvy, D. (1985). Ogilvy on Advertising, Vintage. ISBN-10 : 039472903X ISBN-13 : 978-0394729039
  • Ogilvy, D. (2012). Confessions of an Advertising Man, Southbank Publishing. ISBN-10 : 9781904915379 ISBN-13 : 978-1904915379
  • Steel, J. (1998). Truth, Lies, and Advertising: The Art of Account Planning, Wiley, 1st edition. ISBN-10 : 0471189626 ISBN-13 : 978-0471189626
  • Sullivan, L and Boches, E. (2016). Hey, Whipple, Squeeze This: The Classic Guide to Creating Great Ads, Wiley, 5th edition ISBN-10 : 1119164001 ISBN-13 : 978-1119164005
  • Hopkins, C.C. (2015). Scientific Advertising, CreateSpace Independent Publishing Platform, 1st edition ISBN-10 : 1517038073 ISBN-13 : 978-1517038076
  • Gilbert, P. (2020). Join or Die: Digital Advertising in the Age of Automation, Mill City Press, Inc. ISBN-10 : 1632217686 ISBN-13 : 978-1632217684
  • Kemeny, T. (2019). Junior: Writing Your Way Ahead In Advertising, powerHouse Books; Illustrated edition ISBN-10 : 1576879127 ISBN-13 : 978-1576879122
  • Barry, P. (2016). The Advertising Concept Book: Think Now, Design Later, Thames & Hudson, Third edition ISBN-10 : 9780500292679 ISBN-13 : 978-0500292679
  • Sullivan, L. and Bennett, S. (2018). Satan Reklam Yaratmak, çev. Nadir Özata, Mediacat Yayıncılık, 9. Basım ISBN-10 : 9758378368 ISBN-13 : 978-6054584529
  • Goldenberg, J et al. (2013). Reklamın Şifresini Kırmak, çev. Haluk Mesci, Optimist ISBN: 9786055655853
  • Seguela, J. (2014). Anneme Reklamcı Olduğumu Söylemeyin, O Beni Genelevde Piyanist Sanıyor, çev. Ragıp Duran, Pupa Yayınları ISBN: 9786055148058
  • Berger, W. (2010). Hoopla Crispin Porter + Bogusky Hakkında Bir Kitap, çev. Evren Yıldırım, Mediacat Yayıncılık ISBN: 9786055755041
  • Heath, R. (2013). Bilinçaltımdaki Reklamlar, çev. Emrah Bilge, Mediacat Yayıncılık ISBN: 9786054584338
  • Sezer, K. (2014). Reklamın Sokak Çocuğu, Reklamcılık Vakfı Yayınları, 1. Basım ISBN-10 : 9759715791 ISBN-13 : 978-9759715793

 

Websites: https://reklaminsan.com/, https://pazarlamasyon.com/, https://leoburnett.com/, https://www.lionscreativity.com/, https://www.canneslions.com/, https://clios.com/, https://www.effie.org/, http://rd.org.tr/, http://rv.org.tr/, http://ird.org.tr/, https://www.kristalelma.org.tr/, https://www.adsoftheworld.com/, https://www.marketingturkiye.com.tr/, https://mediacat.com/, https://www.campaigntr.com/, https://adage.com/, https://www.campaignlive.co.uk/, https://www.campaignlive.com/

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
25
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
25
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
1
14
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
1
23
23
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
25
25
Final Sınavı
1
40
40
    Toplam
150

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem, araç ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar.

X
2

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında içerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplar ve kullanır.

X
3

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanır.

4

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanına ilişkin sorunlar karşısında analitik düşünme becerilerini kullanır.

5

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili konularda ürettiği yaratıcı fikirleri ve bilimsel verilerle desteklenmiş çözüm önerilerini ilgili paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarır.

X
6

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır.

X
7

Bölgesel, ulusal, küresel konular ve sorunlar hakkında bilgi sahibi olarak; bu sorunlara yönelik kamu yararı gözeten ve farkındalık yaratan çözüm önerileri geliştirir.

8

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel bilgileri uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

9

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanındaki mevzuatı, yenilikleri, değişimleri ve güncel gelişmeleri ve iş sağlığı ve güvenliği uygulamalarını yakından takip ederek edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda yaşam boyu kullanır.

10

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında toplumsal, bilimsel ve profesyonel etik değerleri gözeterek veri toplar, yorumlar ve paylaşır.

11

Bir yabancı dili kullanarak Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1).

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.