Bizi takip edin
|
EN

İLETİŞİM FAKÜLTESİ

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık

ENG 310 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
İngilizce Temel Konuşma Becerileri
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
ENG 310
Bahar
3
0
3
4

Ön-Koşul(lar)
  3. Sınıf olmak
veya 4. Sınıf olmak
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Grup çalışması
Simülasyon
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Öğrenci merkezli etkileşimsel bir yaklaşımla tasarlanan bu ders, süreç içerisinde öğrencilerin farklı temel alanlardaki konuşma becerilerini geliştirmeyi amaçlar.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • kendilerine daha çok güvenerek akıcı konuşmak
  • günlük ve resmi tartışmalara etkili bir şekilde katılmak
  • akademik ve mesleki konularda kısa canlandırma etkinlikleri sürdürmek
  • başkalarının görüşlerine tepki gösterip uygun dönüt vermek
  • düşüncelerini anlamlı ve yapılandırılmış fikirlere uyarlamak
  • resmi bir mülakata katılmak
Ders Tanımı ENG 310 dersi 3. sınıf öğrencileri için zorunlu bir derstir. Öğrencilerin akademik ya da mesleki alanlarda kendilerini daha iyi ifade edemilmeleri amacıyla tasarlanmıştır. Bu ders, akademik ve mesleki alanlarda "Pecha Kucha" olarak bilinen kısa sunumlara ve münazaralara katılmayı kapsar.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin Tanıtımı - Ünite 1 - Introduction to Speaking Jones, A. (2023) Essential Speaking Skills. İzmir: Izmir University of Economics. Sayfa: 13-20
2 Ünite 2: The Art of Listening Jones, A. (2023) Essential Speaking Skills. İzmir: Izmir University of Economics. Sayfa: 21-31
3 Ünite 3: Personality Jones, A. (2023) Essential Speaking Skills. İzmir: Izmir University of Economics. Sayfa: 32-40
4 Ünite 4: Exploring Famous Art / Street Art Jones, A. (2023) Essential Speaking Skills. İzmir: Izmir University of Economics. Sayfa: 41-52
5 Ünite 5: Memory Jones, A. (2023) Essential Speaking Skills. İzmir: Izmir University of Economics. Sayfa: 53-60
6 Ünite 6: Trust / Acting Responsibly Jones, A. (2023) Essential Speaking Skills. İzmir: Izmir University of Economics. Sayfa: 61-70
7 Ünite 7: Retail Sales / Entrepreneurship Jones, A. (2023) Essential Speaking Skills. İzmir: Izmir University of Economics. Sayfa: 71-80
8 Ünite 8: Conflict Resolution / Win Win Solution Jones, A. (2023) Essential Speaking Skills. İzmir: Izmir University of Economics. Sayfa: 81-89
9 Sözlü Sınav (Canlandırma) Değerlendirme
10 Sözlü Sınav (Canlandırma) Değerlendirme
11 Ünite 9: Applying for a Schengen Visa Jones, A. (2023) Essential Speaking Skills. İzmir: Izmir University of Economics. Sayfa: 90-108
12 Ünite 10: Schengen Visa Interview Jones, A. (2023) Essential Speaking Skills. İzmir: Izmir University of Economics. Sayfa: 109-118
13 Sözlü Sınav (Schengen Vize Mülakatı) Değerlendirme
14 Sözlü Sınav (Schengen Vize Mülakatı) Değerlendirme
15 Dersin gözden geçirilmesi Jones, A. (2023) Essential Speaking Skills. İzmir: Izmir University of Economics. Sayfa: 13-128
16 Final Sınavı - Sözlü (Mülakat)

 

Ders Kitabı

Jones, A. (2023) Essential Speaking Skills. İzmir: Izmir University of Economics. ISBN: 9786057272409

Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
-
-
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
5
Portfolyo
Ödev
1
5
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
10
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
5
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
-
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
2
30
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
3
3
Portfolyo
0
Ödev
1
3
3
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
8
8
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
16
16
Final Sınavı
1
12
12
    Toplam
120

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem, araç ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar.

2

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında içerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplar ve kullanır.

3

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanır.

4

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanına ilişkin sorunlar karşısında analitik düşünme becerilerini kullanır.

5

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili konularda ürettiği yaratıcı fikirleri ve bilimsel verilerle desteklenmiş çözüm önerilerini ilgili paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarır.

6

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır.

7

Bölgesel, ulusal, küresel konular ve sorunlar hakkında bilgi sahibi olarak; bu sorunlara yönelik kamu yararı gözeten ve farkındalık yaratan çözüm önerileri geliştirir.

8

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel bilgileri uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

9

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanındaki mevzuatı, yenilikleri, değişimleri ve güncel gelişmeleri ve iş sağlığı ve güvenliği uygulamalarını yakından takip ederek edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda yaşam boyu kullanır.

10

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında toplumsal, bilimsel ve profesyonel etik değerleri gözeterek veri toplar, yorumlar ve paylaşır.

11

Bir yabancı dili kullanarak Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1).

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.