Bizi takip edin
|
EN

İLETİŞİM FAKÜLTESİ

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık

PRA 498 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Bütünleşik Pazarlama İletişimi Projesi
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
PRA 498
Güz/Bahar
3
4
5
12

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders sayesinde öğrenciler, kapsamlı bir bütünleşik pazarlama iletişimi planı oluşturacak ve plan oluşum sürecindeki kararlar, konular ve aktiviteler hakkında farkındalık kazanacaklardır. Bu plan, şirket, örgüt ve bireyler tarafından yapılacak olan ürün, hizmet ve fikir tutundumasında yardımcı ve yönlendirici rol oynamaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bütünleşik pazarlama iletişimi projesini tasarlama yeterliliğini kazanacaklardır.
  • İletişim projeleri için birincil ve/veya ikincil araştırmalar yürütmüş olacaklardır.
  • Hedef kitle tutum ve davranışlarını anlayarak, hangi pazara nasıl hizmet edebileceklerini açıklayacaklardır.
  • Stratejik ve taktiksel süreçleri uygulayacaklardır.
  • Proje planlama ve uygulama aşamalarında grup üyesi olarak diğer üyelerle verimli çalışma becerilerini geliştireceklerdir.
  • Proje süresince sözlü, yazılı ve görsel dilde etkin, mantıksal ve ikna edici şekilde iletişime geçme becerilerini geliştireceklerdir.
Ders Tanımı Öğrenciler kendilerine verilen briefler üzerinden BPİ kampanyaları hazırlayacaktır. Öğrenciler gruplar halinde çalışacaklardır. Proje teslim tarihleri dönem içinde duyurulacaktır. Her grup, öğretim elemanları ile randevulaşarak proje desteği alacaktır. Dersi alan öğrenci grupları ayrıca bir BPİ briefi hazırlayacaklardır. Hazırlanan briefler kura yoluyla diğer gruplara aktarılacaktır. Gruplar final niteliğindeki bütünleşik pazarlama iletişimi kampanyalarını kurada çıkan brieflere göre oluşturacaklardır. Öğrenciler projelere ek olarak, örnek çalışmalar olarak verilen çeşitli kampanyaları analiz edecek ve değerlendireceklerdir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı ve kampanya briefi alımı
2 Birinci kampanya için görüşmeler Brief için takımların, takım liderlerinin, ajans baskanlarının belirlenmesi, ajans brosürü olusturma.Müsteri temsilcileri tarafından hazırlanan debrieflerin sunumu
3 Birinci kampanya için görüşmeler Yaratıcı brieflerin hazırlanması
4 Birinci kampanya için görüşmeler Mecra seçimi ve yaratıcı çalışmaların sunumu
5 Birinci kampanya için randevular Mecra seçimi ve yaratıcı çalışmaların sunumu
6 Birinci kampanya için görüşmeler Mecra seçimi ve yaratıcı çalışmaların sunumu
7 Birinci kampanya sunumu Değerlendirme rapor üzerinden yapılacaktır.
8 Bireysel ödev açıklaması Sınıf içi çalışma
9 Brief yazımı (2. proje) Her brief, başka bir grup için ikinci kampanya konusunu (2. Projeyi) teşkil edecektir
10 Brief yazımı (2. proje) Her brief, başka bir grup için ikinci kampanya konusunu (2. Projeyi) teşkil edecektir
11 İkinci kampanya için görüşmeler (3. Proje) Debrief ve yaratıcı brief
12 İkinci kampanya için görüşmeler (3. Proje) Mecra seçimi ve yaratıcı çalışmaların hazırlanması
13 İkinci kampanya sunumu Değerlendirme rapor üzerinden yapılacaktır.
14 Dönemin gözden geçirilmesi
15 Dönemin gözden geçirilmesi  
16 Dönemin gözden geçirilmesi  

 

Ders Kitabı Öğretim üyesi tarafından dönem içinde belirtilecek olan örnek olay metinleri, makale ve diğer metinler
Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
20
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
3
70
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
7
112
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
0
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
1
8
8
Sunum / Jüri Önünde Sunum
10
0
Proje
3
70
210
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
0
    Toplam
330

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem, araç ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar.

X
2

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında içerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplar ve kullanır.

X
3

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanır.

X
4

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanına ilişkin sorunlar karşısında analitik düşünme becerilerini kullanır.

X
5

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili konularda ürettiği yaratıcı fikirleri ve bilimsel verilerle desteklenmiş çözüm önerilerini ilgili paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarır.

X
6

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır.

X
7

Bölgesel, ulusal, küresel konular ve sorunlar hakkında bilgi sahibi olarak; bu sorunlara yönelik kamu yararı gözeten ve farkındalık yaratan çözüm önerileri geliştirir.

X
8

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel bilgileri uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

X
9

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanındaki mevzuatı, yenilikleri, değişimleri ve güncel gelişmeleri ve iş sağlığı ve güvenliği uygulamalarını yakından takip ederek edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda yaşam boyu kullanır.

X
10

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında toplumsal, bilimsel ve profesyonel etik değerleri gözeterek veri toplar, yorumlar ve paylaşır.

11

Bir yabancı dili kullanarak Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1).

X
12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.