Bizi takip edin
|
EN

İLETİŞİM FAKÜLTESİ

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık

GENS 310 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Toplum Yönelimli Sağlık Hizmetleri Yönetimi
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
GENS 310
Güz/Bahar
3
0
3
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin sonunda öğrencilerin; sağlığın sosyal belirleyicilerinin önemini kavramaları amaçlanmaktadır. Ders kapsamında ayrıca sağlık/ sağlığın sosyal belirleyicilerine yönelik müdahalede toplum yönelimleri sağlık hizmetleri yönetimi (TOYS) yaklaşımının önemini kavramaları, TOYS’un temel prensiplerini tanımlamaları ve sağlık/sağlığı etkileyen sosyal sorunlar için TOYS programlarının nasıl planlandığını anlamaları amaçlanmaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Sağlığın sosyal belirleyicilerini tanımlayabileceklerdir.
  • TOYS yaklaşımının önemini ve prensiplerini tanımlayabileceklerdir.
  • TOYS yaklaşımında önemli sosyal/sağlık sorununa nasıl karar verildiğini açıklayabileceklerdir
  • Belirlenen sosyal/sağlık sorununun ayrıntılı değerlendirmesinin nasıl yapıldığını inceleyebileceklerdir
  • Belirlenen sosyal/sağlık sorunu için bir girişim programını planlayabileceklerdir
  • Planlanan girişim programının etkinliğinin nasıl değerlendirileceğini açıklayabileceklerdir
Ders Tanımı Bu derste sosyal/ sağlık sorunlarının çözümünde TOYS yaklaşımı ele alınacaktır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Sağlığın Sosyal Belirleyicileri Gofin J, Gofin R. Community Oriented Primary Care: Health Care for the 21st Century, Johns and Barlett, 2011 (Community health and its determinants p8-15)
2 TOYS Nedir? Gofin J, Gofin R. Community Oriented Primary Care: Health Care for the 21st Century, Johns and Barlett, 2011 (Community health and its determinants p8-15)
3 Toplumun Tanımlanması (sosyoekonomik özellikler, sağlık düzeyi) Gofin J, Gofin R. Community Oriented Primary Care: Health Care for the 21st Century, Johns and Barlett, 2011 (Community health and its determinants p8-15)
4 Toplumun Tanımlanması (grup çalışması) Gofin J, Gofin R. Community Oriented Primary Care: Health Care for the 21st Century, Johns and Barlett, 2011 (Community health and its determinants p8-15)
5 Önceliklere Karar Verme (teorik + grup çalışması) Gofin J, Gofin R. Community Oriented Primary Care: Health Care for the 21st Century, Johns and Barlett, 2011 (Community health and its determinants p8-15)
6 Sorunların Ayrıntılı Değerlendirilmesi Gofin J, Gofin R. Community Oriented Primary Care: Health Care for the 21st Century, Johns and Barlett, 2011 (Community health and its determinants p8-15)
7 Ara Sınav
8 Sorunların Ayrıntılı Değerlendirilmesi (grup çalışması) Gofin J, Gofin R. Community Oriented Primary Care: Health Care for the 21st Century, Johns and Barlett, 2011 (Community health and its determinants p8-15)
9 Sorunların Ayrıntılı Değerlendirilmesi (grup çalışması) Gofin J, Gofin R. Community Oriented Primary Care: Health Care for the 21st Century, Johns and Barlett, 2011 (Community health and its determinants p8-15)
10 Girişim Planlama Gofin J, Gofin R. Community Oriented Primary Care: Health Care for the 21st Century, Johns and Barlett, 2011 (Community health and its determinants p8-15)
11 Girişim Planlama (grup çalışması) Gofin J, Gofin R. Community Oriented Primary Care: Health Care for the 21st Century, Johns and Barlett, 2011 (Community health and its determinants p8-15)
12 Girişim Değerlendirme Gofin J, Gofin R. Community Oriented Primary Care: Health Care for the 21st Century, Johns and Barlett, 2011 (Community health and its determinants p8-15)
13 Girişim Değerlendirme (grup çalışması) Gofin J, Gofin R. Community Oriented Primary Care: Health Care for the 21st Century, Johns and Barlett, 2011 (Community health and its determinants p8-15)
14 Öğrenci Sunumları
15 Dönem Değerlendirmesi
16 Dönemin gözden geçirilmesi  

 

Ders Kitabı
Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
16
5
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
3
45
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
25
Final Sınavı
1
25
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
20
75
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
25
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
1
15
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
3
5
15
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
5
5
Final Sınavı
1
5
5
    Toplam
88

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem, araç ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar.

2

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında içerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplar ve kullanır.

3

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanır.

4

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanına ilişkin sorunlar karşısında analitik düşünme becerilerini kullanır.

5

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili konularda ürettiği yaratıcı fikirleri ve bilimsel verilerle desteklenmiş çözüm önerilerini ilgili paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarır.

6

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır.

7

Bölgesel, ulusal, küresel konular ve sorunlar hakkında bilgi sahibi olarak; bu sorunlara yönelik kamu yararı gözeten ve farkındalık yaratan çözüm önerileri geliştirir.

8

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel bilgileri uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

9

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanındaki mevzuatı, yenilikleri, değişimleri ve güncel gelişmeleri ve iş sağlığı ve güvenliği uygulamalarını yakından takip ederek edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda yaşam boyu kullanır.

10

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında toplumsal, bilimsel ve profesyonel etik değerleri gözeterek veri toplar, yorumlar ve paylaşır.

11

Bir yabancı dili kullanarak Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1).

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.