Bizi takip edin
|
EN

İLETİŞİM FAKÜLTESİ

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık

PSY 101 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Psikolojiye Giriş I
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
PSY 101
Güz/Bahar
3
0
3
6

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Soru & Cevap
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilere, psikolojinin alt alanlarını, tarihini, teorilerini ve temel araştırma metotlarını temel düzeyde tanıtmaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Psikolojinin kuramsal (örn. bilişsel, sosyal psikoloji) ve uygulamalı alanlarını (örn, sağlık psikoloji) tanımlayabilecektir.
  • İnsan davranışının altında yatan farklı temelleri (örn. fizyolojik, sosyal) açıklayabilecektir.
  • Psikolojinin temel bilimsel teori ve yaklaşımlarını tartışabilecektir.
  • Psikolojide kullanılan araştırma metotlarını açıklayabilecektir.
  • Psikolojide kullanılan bilimsel dili kullanabilecektir.
  • Psikoloji çalışmalarında uygulanması gereken etik kuralları tanımlayabilecektir.
  • Psikoloji teori ve araştırmalarının farklı alanlara nasıl uygulanabileceğini tartışabilecektir.
Ders Tanımı Bu ders psikoloji biliminin temel kuramsal ve uygulamalı alanlarını, araştırma yöntemlerini, davranışın evrimsel temellerini, insan beynindeki algılama merkezi, öğrenme mekanizmasını ve bilişsel süreçlerini incelemektedir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı
2 Psikoloji ve Yaşam Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition. (Bölüm 1-Sayfa 1-19)
3 Davranışın Biyolojik ve Evrimsel Temelleri Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition. (Bölüm 3-Sayfa 46-78)
4 Duyum ve Algı Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition. (Bölüm 4-Sayfa 79-102)
5 Duyum ve Algı Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition. (Bölüm 4-Sayfa 102-119)
6 Küçük Sınav
7 Zihin, Bilinç ve Alternatif durumlar Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition. (Bölüm -5 Sayfa 120-143)
8 Öğrenme ve Davranış Analizi Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition. (Bölüm 6-Sayfa 144-156)
9 Ara Sınav
10 Bellek Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition. (Bölüm 7-Sayfa 173-205)
11 Bilişsel Süreçler Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition. (Bölüm 8-Sayfa 206-223)
12 Bilişsel Süreçler Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition. (Bölüm 8-Sayfa 223-238)
13 Zeka Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition. (Bölüm 9; ss. 239-259)
14 Dersin gözden geçirilmesi
15 -
16 -

 

Ders Kitabı

Richard J. G. (2013) Psychology and Life (20th ed.). Pearson New International Edition. 

ISBN: 9781292034850

Önerilen Okumalar/Materyaller

PowerPoint sunumları.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
25
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
-
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
35
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
2
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
13
4
52
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
20
20
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
-
0
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
25
25
Final Sınavı
1
35
35
    Toplam
180

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem, araç ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar.

2

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında içerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplar ve kullanır.

3

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanır.

4

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanına ilişkin sorunlar karşısında analitik düşünme becerilerini kullanır.

5

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili konularda ürettiği yaratıcı fikirleri ve bilimsel verilerle desteklenmiş çözüm önerilerini ilgili paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarır.

6

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır.

7

Bölgesel, ulusal, küresel konular ve sorunlar hakkında bilgi sahibi olarak; bu sorunlara yönelik kamu yararı gözeten ve farkındalık yaratan çözüm önerileri geliştirir.

8

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel bilgileri uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

9

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanındaki mevzuatı, yenilikleri, değişimleri ve güncel gelişmeleri ve iş sağlığı ve güvenliği uygulamalarını yakından takip ederek edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda yaşam boyu kullanır.

10

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında toplumsal, bilimsel ve profesyonel etik değerleri gözeterek veri toplar, yorumlar ve paylaşır.

11

Bir yabancı dili kullanarak Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1).

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.