İLETİŞİM FAKÜLTESİ
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
MATH 108 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Mimarlık için Matematik
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MATH 108
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Servis Dersi
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Mimarlık öğrencilerinin ileride alacakları teknik dersler için gerekli matematik altyapısını oluşturmak amaçlanmıştır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Öğrenciler, geometri, trigonometri, farklılaşma, türev uygulamaları, üstel ve logaritmik fonksiyonlar, belirli integraller ve entegrasyon teknikleri, vektörler ve geometrik özellikler dahil olmak üzere çeşitli matematiksel ve geometrik kavramları öğreneceklerdir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Düzlemde ve üç boyutlu öklid geometrisinde temel konular: Açılar ve doğrular, üçgenler, Pisagor teoremi, çokgenlerin ve dairelerin alanları, benzerlik, hacim | ''Technical Mathematics with Calculus'', by Paul Calter &; Michael Calter, 6th Edition, John Wiley & Sons Publishing,2012.ISBN-13: 978-0470464724 . Chapter 6.1—6.5 |
2 | Dik üçgenler:dik üçgende trigonometri: sinüs, kosinüs ve tanjant, vektörler, uygulamaları, dik olmayan üçgenler ve trigonometri: Genel trigonometrik fonksiyonlar, sinüs ve kosinüs teoremleri | ''Calculus, A complete course'' by Robert A. Adams, 9th edition, Pearson, 2017.ISBN-13: 978-0134154367 P.7 |
3 | Türev, türev kuralları, zincir kuralı | ''Calculus, A complete course'' by Robert A. Adams, 9th edition, Pearson, 2017.ISBN-13: 978-0134154367 Chapter 2.3, 2.4. |
4 | Trigonometrik fonksiyonların türevleri, yüksek mertebeden türev | ''Calculus, A complete course'' by Robert A. Adams, 9th edition, Pearson, 2017.ISBN-13: 978-0134154367 Chapter 2.5, 2.6. |
5 | Kapalı fonksiyonların türevi, üstel ve logaritmik fonksiyonlar | ''Calculus, A complete course'' by Robert A. Adams, 9th edition, Pearson, 2017.ISBN-13: 978-0134154367 Chapter 2.9, 3.2. |
6 | Üstel ve logaritmik fonksiyonların türevi | ''Calculus, A complete course'' by Robert A. Adams, 9th edition, Pearson, 2017.ISBN-13: 978-0134154367 Chapter 3.3 |
7 | Ters trigonometrik fonksiyonlar, hiperbolik fonksiyonlar | ''Calculus, A complete course'' by Robert A. Adams, 9th edition, Pearson, 2017.ISBN-13: 978-0134154367 Chapter 3.5, 3.6 |
8 | Belirli intergral ve özellikleri | ''Calculus, A complete course'' by Robert A. Adams, 9th edition, Pearson, 2017.ISBN-13: 978-0134154367 Chapter 5.4 |
9 | Yerine koyma yöntemi, düzlemsel bölgelerin alanları | ''Calculus, A complete course'' by Robert A. Adams, 9th edition, Pearson, 2017.ISBN-13: 978-0134154367 Chapter 5.6,5.7 |
10 | Düzlemsel bölgelerin alanları, kısmi integrasyon yöntemi | ''Calculus, A complete course'' by Robert A. Adams, 9th edition, Pearson, 2017.ISBN-13: 978-0134154367 Chapter 5.7,6.1 |
11 | Rasyonel fonksiyonların integralleri, ters yerine koyma yöntemi | ''Calculus, A complete course'' by Robert A. Adams, 9th edition, Pearson, 2017.ISBN-13: 978-0134154367 Chapter 6.2,6.3 |
12 | Vektörler, iç çarpım ve izdüşüm | ''Calculus, A complete course'' by Robert A. Adams, 9th edition, Pearson, 2017.ISBN-13: 978-0134154367 Chapter 10.2 |
13 | Determinant, vektörel çarpım, vektör fonksiyonları | ''Calculus, A complete course'' by Robert A. Adams, 9th edition, Pearson, 2017.ISBN-13: 978-0134154367 Chapter 10.3,11.1 |
14 | Determinant, vektörel çarpım, vektör fonksiyonları | ''Calculus, A complete course'' by Robert A. Adams, 9th edition, Pearson, 2017.ISBN-13: 978-0134154367 Chapter 10.3,11.1 |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final sınavı |
Ders Kitabı | ''Calculus, A complete course'' by Robert A. Adams, 9th edition, Pearson, 2017.ISBN-13: 978-0134154367 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | ''Technical Mathematics with Calculus'', by Paul Calter &; Michael Calter, 6th Edition, John Wiley & Sons Publishing,2012.ISBN-13: 978-0470464724 |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
6
|
30
|
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
7
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
2
|
28
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
6
|
2
|
12
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
12
|
12
|
Final Sınavı |
1
|
20
|
20
|
Toplam |
120
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem, araç ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar. |
|||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında içerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplar ve kullanır. |
|||||
3 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanır. |
|||||
4 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanına ilişkin sorunlar karşısında analitik düşünme becerilerini kullanır. |
|||||
5 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili konularda ürettiği yaratıcı fikirleri ve bilimsel verilerle desteklenmiş çözüm önerilerini ilgili paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
|||||
6 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır. |
|||||
7 | Bölgesel, ulusal, küresel konular ve sorunlar hakkında bilgi sahibi olarak; bu sorunlara yönelik kamu yararı gözeten ve farkındalık yaratan çözüm önerileri geliştirir. |
|||||
8 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel bilgileri uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
|||||
9 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanındaki mevzuatı, yenilikleri, değişimleri ve güncel gelişmeleri ve iş sağlığı ve güvenliği uygulamalarını yakından takip ederek edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda yaşam boyu kullanır. |
|||||
10 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında toplumsal, bilimsel ve profesyonel etik değerleri gözeterek veri toplar, yorumlar ve paylaşır. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1). |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Afet İletişimine ‘İzmir’ Modeli
İzmir Ekonomi Üniversitesi’nde (İEÜ) görevli 4 akademisyen, küresel iklim değişikliğinin de etkisiyle sel, yangın, hortum ve deprem gibi doğal felaketlerin artması üzerine
Kariyer yolunda 3 günde 7 ziyaret
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü, öğrencilerini mezun olmadan önce iş dünyasıyla tanıştırarak kariyer yolculuklarında onlara yeni fırsatlar sunmak
MIRA Creative Women in Labor Market" Erasmus+ Projesi'nin 2. Ulusötesi Toplantısı, İngiltere'nin Hull kentinde gerçekleşti.
İzmir Ekonomi Üniversitesi'ni temsilen ise Dekanımız Prof. Dr. Ebru Uzunoğlu ve Bölüm Başkanımız Doç. Dr. Selin Türkel toplantıda yer aldı.
‘İyilik’ projeleriyle fark yarattılar
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü öğrencileri, dünyaca ünlü bir lastik markası (Continental) için ‘iyilik iletişimi’ temasıyla yaratıcı fikirler
‘İyilik’ projeleriyle fark yarattılar
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü öğrencileri, dünyaca ünlü bir lastik markası (Continental) için ‘iyilik iletişimi’ temasıyla yaratıcı fikirler
‘MIRA-İşgücü Piyasasında Yaratıcı Kadınlar’ adlı Erasmus+ Projesi
‘MIRA-İşgücü Piyasasında Yaratıcı Kadınlar’ adlı Erasmus+ Projesi'nin Nisan ayı toplantısı proje koordinatörü ve ortakların katılımıyla gerçekleşti. Proje sürecine ilişkin gelişmeler paylaşılırken, Mayıs
İletişim Araştırmaları Derneği (İLAD) tarafından 2020 yılında akredite edilmiş olan bölümümüz, ara değerlendirme sürecini başarıyla tamamlayarak toplam beş yıllık akreditasyona hak kazandı.
İletişim eğitimi konusunda Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından yetkilendirilen ulusal kalite güvence kuruluşu İLAD, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Programımızı beş yıl süreliğine
Amerika’da ‘İzmir’ gururu
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) mezunu Lena Çavuşoğlu, ailesinin sahibi olduğu firmada çalışmak yerine ‘Yurt dışında akademik kariyer yapacağım’ diyerek hayallerinin peşinden gitti,