Bizi takip edin
|
EN

İLETİŞİM FAKÜLTESİ

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık

HUM 104 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Sosyal Bilimin İlkeleri II
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
HUM 104
Güz/Bahar
3
0
3
6

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Soru & Cevap
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı, modern toplumun toplumsal, kültürel ve ekonomik yapısına ve dönüşümlerine referansla modernitenin derinlemesine bir analizini yapmaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Rönesans ve Reform hareketlerinin, Batı düşünce tarihi içerisindekisi önemini açıklayabileceklerdir.
  • Aydınlanma düşüncesinin modern, seküler ve akılcı toplumun oluşumundaki rolünü tanımlayabileceklerdir.
  • Batı tarihinde değişen siyasi otorite biçimlerini ve modern devletin doğuşunu tartışabileceklerdir.
  • Dinin modern toplumda değişen etkisini ve bu durumun toplumsal yapılar ve birey üstüne etkisini sekülerleşme ve kutsallaştırma süreçlerine referansla tartışabileceklerdir.
  • Endüstriyel kapitalist sistemin doğuşu ve dönüşümünü tartışabileceklerdir.
  • Toplumsal sınıf ve toplumsal cinsiyet eşitsizliklerinin farkına varacaklar ve bu eşitsizlik formlarının modern koşullardaki dönüşümü üzerine fikir yürütebileceklerdir.
Ders Tanımı Bu ders, modern toplumların oluşumunda etkin faktör ve bileşenleri inceler. Bu bağlamda, Aydınlanma düşüncesi, modern devletin ortaya çıkışı, dinin politik ve kültürel önemi, seküler düşüncenin ve ideolojinin modern toplumdaki yeri, modern ekonominin özellikleri, değişen sınıf ve toplumsal cinsiyet ilişkileri konuları tartışmaya açılmaktadır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin Genel Tanıtımı
2 Rönesans ve Reform Hareketleri Jocelyn Hunt, The Renaissance, Routledge, 1999. (The Beginning of the Renaissance, pp.1-7; Humanism, pp. 17-19; Scientific Change in the Renaissance, pp. 77-86; The Links between the Renaissance and the Reformation, pp. 49-51.) Chris Harman, A People’s History of the World, Bookmarks Publications, 2002(Chapter 2: From superstition to science, pp. 237-241) Robert E. Lerner, et al., Western Civilizations, Their History and Their Culture, London, 1998, pp. 3-5,245-46 (available at blackboard).
3 Film Gösterimi “The Name of the Rose”
4 Aydınlanma Immanuel Kant, “An Answer to the Question: ‘What is Enlightenment?’, Political Writings, Cambridge University Press, 2007, pp. 54-61. (The reading material will be available at blackboard.) Jonathan Dewald, Europe 1450 to 1789: Encyclopedia of the Early Modern World, Thomson Gale, 2004, pp.299-306 (Enlightenment). Peter Hamilton, ‘The Enlightenment and the Birth of Social Science’ Stuart Hall et al., eds., Modernity: An Introduction to Modern Societies, Blackwell, 1996, pp. 20-27. Chris Harman, A People’s History of the World, Bookmarks Publications, 2002, pp. 242-246 (Chapter 3: The Enlightenment) Jonathan Dewald, Europe 1450 to 1789: Encyclopedia of the Early Modern World, Thomson Gale, 2004, pp. 258-260 (Encyclopedia). Peter Hamilton, ‘The Enlightenment and the Birth of Social Science’, Stuart Hall et al., eds., Modernity: An Introduction to Modern Societies, Blackwell, 1996, pp. 27-35.
5 Sınıf İçi Yazı Çalışması
6 Modern İktidarın Doğuşu ve Otorite Christopher Pierson, The Modern State, Routledge, 2004, 27-49
7 Modern İktidarın Doğuşu ve Otorite Christopher Pierson, The Modern State, Routledge, 2004, 27-49
8 Seküler Toplumun Doğuşu John J. Macionis, Sociology 8th edition, Prentice Hall, 2002, pp. 477-483. & R.T. Schaefer, Sociology 10th edition, Mac Graw Hill, 2010, pp.334-357.
9 Modern Ekonominin Doğuşu Chris Harman, A People’s History of the World, Bookmarks Publications, 2002, pp. 318-325 (Chapter 5: The Industrial Revolution) James Fulsher, Capitalism: A Very Short Introduction, Oxford University Press, 2004, pp. 5-9/13-18. Henry Heller. The Birth of Capitalism: A 21st Century Perspective. London: Pluto, 2011 pp. 176-85
10 Ara Sınav
11 Toplumsal Yapının Dönüşümü: Sınıf Anthony Giddens, Sociology, 6th ed., 2012.
12 Film Gösterimi ve Tartışma
13 Toplumsal Yapının Dönüşümü: Toplumsal Cinsiyet Mary Holmes. What is Gender? Sociological Approaches. London: Sage, 2007, p:1-15 Catherine Redfern and Kristin Aune. Reclaiming the F word: The New Feminist Movement. London: Zed Books, 2010, 106-136
14 Film Gösterimi ve Tartışma
15 Dersin gözden geçirilmesi
16 Final Sınavı

 

Ders Kitabı Bu formda belirtilen zorunlu okumalar.
Önerilen Okumalar/Materyaller Yok

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
25
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
35
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
2
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
3
45
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
20
20
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
23
23
Final Sınavı
1
32
32
    Toplam
168

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem, araç ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar.

2

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında içerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplar ve kullanır.

X
3

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanır.

X
4

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanına ilişkin sorunlar karşısında analitik düşünme becerilerini kullanır.

X
5

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili konularda ürettiği yaratıcı fikirleri ve bilimsel verilerle desteklenmiş çözüm önerilerini ilgili paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarır.

X
6

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır.

X
7

Bölgesel, ulusal, küresel konular ve sorunlar hakkında bilgi sahibi olarak; bu sorunlara yönelik kamu yararı gözeten ve farkındalık yaratan çözüm önerileri geliştirir.

X
8

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel bilgileri uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

X
9

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanındaki mevzuatı, yenilikleri, değişimleri ve güncel gelişmeleri ve iş sağlığı ve güvenliği uygulamalarını yakından takip ederek edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda yaşam boyu kullanır.

X
10

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında toplumsal, bilimsel ve profesyonel etik değerleri gözeterek veri toplar, yorumlar ve paylaşır.

X
11

Bir yabancı dili kullanarak Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1).

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.