Bizi takip edin
|
EN

İLETİŞİM FAKÜLTESİ

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık

GEEC 201 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
İşletmeciliğe Giriş
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
GEEC 201
Güz/Bahar
3
0
3
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Grup çalışması
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları)
Dersin Amacı Ders, serbest piyasa sistemi ve rekabete odaklanarak işletmelerin toplumda oynadığı rolleri ve amaçlarını inceler. Bir şirketin hizmetlerini sunmak veya ürünlerini müşteriler için üretmek için ne yapması gerektiği hakkında bilgi sağlar. Ders, öğrencileri işletme fonksiyonları, pazarlama, finans, muhasebe ve uluslararası ticaret gibi temel konular hakkında bilgilendirmeyi amaçlamaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • İşletmenin yönetim, pazarlama, finans, imalat, muhasebe gibi temel işlevlerini tanımlayabilecektir
  • Bir işletmenin temel etik konularını ve kurumsal sorumluluk boyutlarını açıklayabilecektir
  • Bir işletmenin rekabet gücünü artırabilecek alternatif organizasyon yapılarını, ekip çalışmasını ve iletişim stillerini açıklayabilecektir
  • Uluslararası ticaretin prensiplerini ve uluslararası rekabette inovasyon ve yaratıcılığın önemini öğrenebilecektir
  • Örgütsel büyümenin önemini kavramsallaştırabilecektir
  • Tüm akademik çalışmaların akademik dürüstlük gerektirdiği kuralına uyabilecektir
Ders Tanımı Bu ders öğrencilere işletme türlerini, işletmenin temel işlevlerini ve işletme yürütmeyle ilgili tüm konuları öğretmek için tasarlanmıştır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Karşılama Oturumu, Sınıf Kuralları, Öğretim Üyesinin Beklentileri, Öğrencilerin Beklentileri, İşletmelerin Önemi Öğretim üyesinin sağladığı okumalar
2 İşletmeciliğe Giriş Öğretim üyesinin sağladığı okumalar
3 İş Kurmak Öğretim üyesinin sağladığı okumalar
4 Küresel ve Uluslararası Ticaret Öğretim üyesinin sağladığı okumalar
5 Yönetim ve Liderlik Öğretim üyesinin sağladığı okumalar
6 İnsan Kaynakları Yönetimi Öğretim üyesinin sağladığı okumalar
7 İnsan Kaynakları Yönetimi Öğretim üyesinin sağladığı okumalar
8 Muhasebe ve Finans Öğretim üyesinin sağladığı okumalar
9 Üretim ve Operasyon Yönetimi Öğretim üyesinin sağladığı okumalar
10 Ara Sınav
11 Pazarlama Öğretim üyesinin sağladığı okumalar
12 Ekonomi ve İşletme Öğretim üyesinin sağladığı okumalar
13 Sosyal Sorumluluk, Etik ve İş Hukuku Öğretim üyesinin sağladığı okumalar
14 İş Dünyasında Yeni Konular Öğretim üyesinin sağladığı okumalar
15 Dönemin Gözden Geçirilmesi
16 Final Sınavı

 

Ders Kitabı

Introduction to Business - S. Kadri MİRZE Literatür Yayınevi

Önerilen Okumalar/Materyaller

Readings provided by the instructor

https://www.nytimes.com/section/business

https://www.ft.com/

https://www.bloomberg.com/businessweek 

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
40
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
1
20
Ara Sınav
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
2
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
2
28
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
15
15
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
1
8
8
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
1
20
20
    Toplam
119

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem, araç ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar.

2

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında içerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplar ve kullanır.

3

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanır.

4

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanına ilişkin sorunlar karşısında analitik düşünme becerilerini kullanır.

5

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili konularda ürettiği yaratıcı fikirleri ve bilimsel verilerle desteklenmiş çözüm önerilerini ilgili paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarır.

6

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır.

7

Bölgesel, ulusal, küresel konular ve sorunlar hakkında bilgi sahibi olarak; bu sorunlara yönelik kamu yararı gözeten ve farkındalık yaratan çözüm önerileri geliştirir.

8

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel bilgileri uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

9

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanındaki mevzuatı, yenilikleri, değişimleri ve güncel gelişmeleri ve iş sağlığı ve güvenliği uygulamalarını yakından takip ederek edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda yaşam boyu kullanır.

10

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında toplumsal, bilimsel ve profesyonel etik değerleri gözeterek veri toplar, yorumlar ve paylaşır.

11

Bir yabancı dili kullanarak Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1).

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.