Bizi takip edin
|
EN

İLETİŞİM FAKÜLTESİ

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık

FFD 100 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Görsel Algı ve Sanat
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
FFD 100
Güz/Bahar
3
0
3
6

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders görsel algının temel özellikleriyle sanat tasarım uygulamaları arasındaki ilişkiyi örneklerle ve estetiğin ve algı psikolojisinin temel kavramları çerçevesinde inceler.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • 1- Görsel algının temel özellikleri ile sanatsal tasarım arasındaki ilişkiyi kavrayabilecektir,
  • 2- Sanat ve tasarım çalışmalarını estetik ve içerik düzeyinde kavrayıcı ve eleştirel bir bakış açısı geliştirebilecektir,
  • 3- Sanat ve tasarımı daha geniş bir kültürel ve sosyal çerçevede algılayabilecek, değerlendirebilecek ve konumlandırabilecektir,
  • 4- Konuya ilişkin literatürün (estetik, algı psikolojisi) temel kavramlarından haberdar olabilecektir,
  • 5- Sistematik düşünmeye dayalı bir tartışmanın ilkeleri, kuralları ve yöntemleri hakkında bilgi sahibi olabilecektir.
Ders Tanımı Öğrenciler kendilerine verilen metinleri okuyarak ve ödevleri hazırlayarak derse hazırlanırlar ve ilgili görsel sunumlar eşliğinde ders hocasıyla birlikte konuyu inceler ve tartışırlar.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Görsel tasarım alanının algısal özellikleri The Hidden Structure of A Square, Balance (Rudolph Arnheim, Art and Visual Perception, Chpt. 1)
2 Görsel dengeyi etkileyen unsurlar Perceptual Forces, Weight, Direction, Top and Bottom (Rudolph Arnheim, Art and Visual Perception, Chpt. 1)
3 Biçim (Rudolph Arnheim, Art and Visual Perception, Chpt. 2)
4 Form (Rudolph Arnheim, Art and Visual Perception, Chpt. 3) (Susanne K. Langer, Problems of Art, Chpt. 4)
5 Hareket (Rudolph Arnheim, Art and Visual Perception Chpt. 8)
6 Işık (Rudolph Arnheim, Art and Visual Perception, Chpt. 6)
7 Renk (Rudolph Arnheim, Art and Visual Perception, Chpt. 7)
8 Ara sınav
9 Sanat ilkeleri ve sanatta yaratım ilkeleri (Susanne K. Langer, Problems of Art, Chpt. 8)
10 Sembol olarak sanat (Susanne K. Langer, Problems of Art, Chpt. 9)
11 Sanatsal algılama (Susanne K. Langer, Problems of Art, Chpt. 5)
12 Sanatta dönüştürme (Susanne K. Langer, Problems of Art, Chpt. 7)
13 İfade (Susanne K. Langer, Problems of Art, Chpt. 2) (Rudolph Arnheim, Art and Visual Perception, Chpt. 10)
14 İfade (Susanne K. Langer, Problems of Art, Chpt. 2) (Rudolph Arnheim, Art and Visual Perception, Chpt. 10)
15 Dinamik İmge Susanne K. Langer, Problems of Art, Chpt. 1) (Rudolph Arnheim, Art and Visual Perception, Chpt. 9)
16 Genel bir değerlendirme

 

Ders Kitabı
Önerilen Okumalar/Materyaller Ana kaynaklar : Susanne K. Langer, Problems of Art, New York: Charles Scribiner’s Sons, 1957\\nRudolph Arnheim, Art and Visual Perception, Berkley, Los Angeles, London: University of California Press, 1974

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
16
256
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
0
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
1
30
30
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
40
40
Final Sınavı
1
47
47
    Toplam
373

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem, araç ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar.

2

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında içerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplar ve kullanır.

3

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanır.

4

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanına ilişkin sorunlar karşısında analitik düşünme becerilerini kullanır.

5

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili konularda ürettiği yaratıcı fikirleri ve bilimsel verilerle desteklenmiş çözüm önerilerini ilgili paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarır.

6

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır.

7

Bölgesel, ulusal, küresel konular ve sorunlar hakkında bilgi sahibi olarak; bu sorunlara yönelik kamu yararı gözeten ve farkındalık yaratan çözüm önerileri geliştirir.

8

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel bilgileri uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

9

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanındaki mevzuatı, yenilikleri, değişimleri ve güncel gelişmeleri ve iş sağlığı ve güvenliği uygulamalarını yakından takip ederek edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda yaşam boyu kullanır.

10

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında toplumsal, bilimsel ve profesyonel etik değerleri gözeterek veri toplar, yorumlar ve paylaşır.

11

Bir yabancı dili kullanarak Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1).

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.