Bizi takip edin
|
EN

İLETİŞİM FAKÜLTESİ

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık

FA 250 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Müzikte Dönemler Besteciler
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
FA 250
Güz/Bahar
3
0
3
6

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı; dönemler ve besteciler, eserleri örneklenerek incelenerek, enstrümanlar ve yazı teknikleri hakkında genel bilgi verilecektir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • • Genel müzik tarihi hakkında fikir sahibi olabileceklerdir.
  • • Dönemler arasındaki farkları tanımlayabileceklerdir.
  • • Enstrümanların ve orkestranın gelişimini kavrayabileceklerdir.
  • • Bestecilerin yaşamlarının eserlerine yansıması ile ilgili bilgi sahibi olabileceklerdir.
  • • Dönemler ve yazı teknikleri hakkında fikir sahibi olabileceklerdir.
Ders Tanımı Bu derste, dönemler, besteciler, yazı teknikleri ve eser örnekleriyle müzik tarihi hakkında temel bilgiler verilecektir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Oryantasyon ve derse giriş
2 L. van Beethoven, F. Schubert- F. Mendelssohn Sadie, Stanley Grove Music Dictionary, Apel W.,Harvard Dictionary of Music, Rosenblum, Sandra Performance Practices in Classic Piano Music Todd. L. Mendelssohn, Brian Newbould, Schubert: The Music and The Man
3 Romantik Dönem F. Chopin Sadie, Stanley Grove Music Dictionary, Apel W.,Harvard Dictionary of Music, E.L. Voynich, Chopin’s Letters, Samson J., Music of Chopin
4 Romantik Dönem F. Chopin Sadie, Stanley Grove Music Dictionary, Apel W.,Harvard Dictionary of Music, E.L. Voynich, Chopin’s Letters, Samson J., Music of Chopin
5 Romantik Dönem R. Schumann Sadie, Stanley Grove Music Dictionary, Apel W.,Harvard Dictionary of Music, Wilhelm Joseph von Wasielewski The Life of Schumann
6 Romantik Dönem J. Brahms Sadie, Stanley Grove Music Dictionary,Kalbeck Max Johannes Brahms; Frisch W., Brahms and His World Ed., Bottstein L, The Compleat Brahms
7 Ulusçu Besteciler M. Glinka, B. Smetana, A. Dvorak, E. Grieg Sadie, Stanley Grove Music Dictionary, Apel W.,Harvard Dictionary of Music, Smetana, Dvorak, Grieg works recordings
8 Ulusçu Besteciler M. Glinka, B. Smetana, A. Dvorak, E. Grieg Sadie, Stanley Grove Music Dictionary, Apel W.,Harvard Dictionary of Music, Tchaikovsky, Rachmaninoff, Borodin, Rimsky-Korsakov,Schostakovitch
9 Rus Romantikleri Sadie, Stanley Grove Music Dictionary, Apel W.,Harvard Dictionary of Music, Tchaikovsky, Rachmaninoff, Borodin, Rimsky-Korsakov, Schostakovitch
10 İzlenimcilik Sadie, Stanley Grove Music Dictionary, Debussy, Ravel Recordings
11 Midterm
12 Mizah ve Müzik Personal Archive&Records
13 Türk Bestecileri Sadie, Stanley Grove Dictionary of Music and Musicians, Vol IV, 452-454 Apel, Willie Harvard Music Dictionary, 535p Peter H. Hansen, An Introduction to Twentieth Century Music
14 Öğrenci Sunumu/ Student’s Presentation
15 Öğrenci Sunumu/ Student’s Presentation
16 Genel değerlendirme

 

Ders Kitabı Powerpoint Sunumları, kişisel arşivler, ses kayıtları.
Önerilen Okumalar/Materyaller Stanley Sadie, Grove Dictionary of Music and Musicians Willie Apel, Harvard Music Dictionary Brahms and His World Ed. W. Frisch, Princeton University Press, 1990, Bottstein L, The Compleat Brahms, Todd. L. Mendelssohn Newbould B, Schubert: The Music and The Man, E.L. Voynich, Chopin’s Letters, Samson J., Music of Chopin Wilhelm Joseph von Wasielewski The Life of Schumann İlyasoglu Evin 71 Turkish Composers Personal Archive&Recordings

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
8
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
3
12
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
20
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
20
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
3
42
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
3
17
51
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
16
16
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
5
5
Final Sınavı
1
3
3
    Toplam
165

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem, araç ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar.

2

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında içerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplar ve kullanır.

3

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanır.

4

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanına ilişkin sorunlar karşısında analitik düşünme becerilerini kullanır.

5

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili konularda ürettiği yaratıcı fikirleri ve bilimsel verilerle desteklenmiş çözüm önerilerini ilgili paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarır.

6

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır.

7

Bölgesel, ulusal, küresel konular ve sorunlar hakkında bilgi sahibi olarak; bu sorunlara yönelik kamu yararı gözeten ve farkındalık yaratan çözüm önerileri geliştirir.

8

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel bilgileri uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

9

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanındaki mevzuatı, yenilikleri, değişimleri ve güncel gelişmeleri ve iş sağlığı ve güvenliği uygulamalarını yakından takip ederek edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda yaşam boyu kullanır.

10

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında toplumsal, bilimsel ve profesyonel etik değerleri gözeterek veri toplar, yorumlar ve paylaşır.

11

Bir yabancı dili kullanarak Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1).

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.