Bizi takip edin
|
EN

İLETİŞİM FAKÜLTESİ

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık

ENG 101 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
İngilizcede Akademik Beceriler I
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
ENG 101
Güz
2
2
3
3

Dersin Amacı ENG 101 dersi birinci sınıf öğrencileri için zorunlu bir derstir. Okuma, dinleme, yazma ve konuşma gibi zihinsel becerileri geliştirmeye yöneliktir. Bu derste öğrencilerin güncel metinler okuyarak ve dinleyerek, metnin bölümlerini anlama, hızlı ve etkili okuma, farklı metinlerdeki fikirler arası bağlantı kurma becerilerini kullanmaları ve metinleri bir öğrenme çıktısı oluşturacak şekilde etkili bir kaynak olarak kullanmayı öğrenmeleri hedeflenmiştir. Konuşma ve yazma becerilerinde ise kaynak kullanma, bir ifadeyi başka sözcükler kullanarak anlatabilme, alıntı yapabilme, özet yapabilme ve sentez yapabilme yer almaktadır. Bu dersi alan öğrenciler bir konudaki fikirlerini destekleyerek, anlam bütünlüğü olan, öz, bilgi verici ya da ikna edici metinler yazmayı öğreneceklerdir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Akademik metinlerdeki fikirler arası bağlantıyı tespit edebilir.
  • Akademik metinlerde açıkça belirtilen ve / ve ya ima edilen görüşleri tespit edebilir.
  • Çeşitli akademik kaynakları kullanarak araştırma yapabilir.
  • Akademik bir kaynaktan özet yapabilir
  • Akademik bir görüşü başka sözcüklerle ifade edebilir
  • Akademik bir kaynaktan alıntı yapabilir
  • Çeşitli akademik kaynaklardan edindikleri bilgileri sentezleyebilir
Ders Tanımı Bu derste öğrencilerin akademik becerilerini İngilizce dilinde gerçekleştirebilmeleri hedeflenmektedir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş: Dersin tanımı, özellikleri ve değerlendirme süreci - Ünite I: Communication at University (Bölüm A) Afacan,A. & Akpınar Wilsing,N. (2022). Anchor1: Reinforcing English Language Skills in an Academic Context. (A. Yürekli, Ed.). Izmir: Izmir University of Economics. Sayfa: 15-16
2 Ünite I: Communication at University (Bölüm B-C) Afacan,A. & Akpınar Wilsing,N. (2022). Anchor1: Reinforcing English Language Skills in an Academic Context. (A. Yürekli, Ed.). Izmir: Izmir University of Economics. Sayfa: 16-25
3 Ünite I: Communication at University Bölüm D-E, Ünite II: Color and Design (Bölüm A) Afacan,A. & Akpınar Wilsing,N. (2022). Anchor1: Reinforcing English Language Skills in an Academic Context. (A. Yürekli, Ed.). Izmir: Izmir University of Economics. Sayfa: 26-32
4 Ünite II: Color and Design (Bölüm B-C) Afacan,A. & Akpınar Wilsing,N. (2022). Anchor1: Reinforcing English Language Skills in an Academic Context. (A. Yürekli, Ed.). Izmir: Izmir University of Economics. Sayfa: 39-48
5 Ünite II: Color and Design (Bölüm D-E) Afacan,A. & Akpınar Wilsing,N. (2022). Anchor1: Reinforcing English Language Skills in an Academic Context. (A. Yürekli, Ed.). Izmir: Izmir University of Economics. Sayfa: 49-58
6 Ünite II: Color and Design (Bölüm F) - Yazılı değerlendirme planlaması - Yazılı değerlendirme Afacan,A. & Akpınar Wilsing,N. (2022). Anchor1: Reinforcing English Language Skills in an Academic Context. (A. Yürekli, Ed.). Izmir: Izmir University of Economics. Sayfa: 59-63
7 Konuların Tekrarı - Ünite sonu testleri - Tekrar testi 1 - Deneme sınavı Afacan,A. & Akpınar Wilsing,N. (2022). Anchor1: Reinforcing English Language Skills in an Academic Context. (A. Yürekli, Ed.). Izmir: Izmir University of Economics. Sayfa: 33-36,64-70 - Blackboard
8 Ünite III: Production Planning (Bölüm A-B) Afacan,A. & Akpınar Wilsing,N. (2022). Anchor1: Reinforcing English Language Skills in an Academic Context. (A. Yürekli, Ed.). Izmir: Izmir University of Economics. Sayfa:71-84 - Ara Sınav
9 Ünite III: Production Planning (Bölüm C-D) Afacan,A. & Akpınar Wilsing,N. (2022). Anchor1: Reinforcing English Language Skills in an Academic Context. (A. Yürekli, Ed.). Izmir: Izmir University of Economics. Sayfa: 85-93
10 Ünite III: Production Planning (Bölüm E) - Yazılı değerlendirme planlaması - Yazılı değerlendirme Afacan,A. & Akpınar Wilsing,N. (2022). Anchor1: Reinforcing English Language Skills in an Academic Context. (A. Yürekli, Ed.). Izmir: Izmir University of Economics. Sayfa: 94-95
11 Ünite IV: Social Networking (Bölüm A-B-C) Afacan,A. & Akpınar Wilsing,N. (2022). Anchor1: Reinforcing English Language Skills in an Academic Context. (A. Yürekli, Ed.). Izmir: Izmir University of Economics. Sayfa: 105-109
12 Ünite IV: Social Networking (Bölüm D-E) Afacan,A. & Akpınar Wilsing,N. (2022). Anchor1: Reinforcing English Language Skills in an Academic Context. (A. Yürekli, Ed.). Izmir: Izmir University of Economics. Sayfa: 110-124
13 Ünite IV: Social Networking (Bölüm E) - Yazılı değerlendirme planlaması - Yazılı değerlendirme Afacan,A. & Akpınar Wilsing,N. (2022). Anchor1: Reinforcing English Language Skills in an Academic Context. (A. Yürekli, Ed.). Izmir: Izmir University of Economics. Sayfa: 119-124
14 Deneme sınavı - Tekrar testi 2 Blackboard
15 Dersin gözden geçirilmesi Ünite sonu testleri Afacan,A. & Akpınar Wilsing,N. (2022). Anchor1: Reinforcing English Language Skills in an Academic Context. (A. Yürekli, Ed.). Izmir: Izmir University of Economics. Sayfa: 96-103, 125-130 - Blackboard
16 Final Sınavı

 

Ders Kitabı

Afacan,A. , Akpınar Wilsing,N. (2022). Anchor 1: Reinforcing English Language Skills in an Academic Context. (A. Yürekli, Ed.). Izmir: Izmir University of Economics. ISBN: 9786057025777

Önerilen Okumalar/Materyaller Gerekli görüldüğünde birim tarafından hazırlanan ek materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
1
15
Ödev
1
5
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
10
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
20
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
5
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
32
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
1
16
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
1
4
4
Ödev
1
4
4
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
1
4
4
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
6
6
Final Sınavı
1
8
8
    Toplam
106

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem, araç ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar.

2

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında içerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplar ve kullanır.

X
3

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanır.

X
4

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanına ilişkin sorunlar karşısında analitik düşünme becerilerini kullanır.

X
5

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili konularda ürettiği yaratıcı fikirleri ve bilimsel verilerle desteklenmiş çözüm önerilerini ilgili paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarır.

X
6

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır.

X
7

Bölgesel, ulusal, küresel konular ve sorunlar hakkında bilgi sahibi olarak; bu sorunlara yönelik kamu yararı gözeten ve farkındalık yaratan çözüm önerileri geliştirir.

X
8

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel bilgileri uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

X
9

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanındaki mevzuatı, yenilikleri, değişimleri ve güncel gelişmeleri ve iş sağlığı ve güvenliği uygulamalarını yakından takip ederek edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda yaşam boyu kullanır.

X
10

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında toplumsal, bilimsel ve profesyonel etik değerleri gözeterek veri toplar, yorumlar ve paylaşır.

X
11

Bir yabancı dili kullanarak Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1).

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.