İLETİŞİM FAKÜLTESİ
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
ECON 488 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Yoksulluk ve Eşitsizlik
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
ECON 488
|
Güz/Bahar
|
0
|
0
|
3
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Servis Dersi
|
|||||
Dersin Düzeyi |
-
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Yoksulluk ve eşitsizlik 21’nci Yüzyılın en önemli konu ve sorunları arasındadır. Bu derste yoksulluk ve eşitsizliğin nedenleri ve ilgili politikalara yönelik en son yapılan araştırmalardan oluşacaktır. Bunun sayesinde, öğrencilerin yoksulluk ve eşitsizliğin nedenlerini araştırmaları, güncel politik önermeleri eleştirel bir şekilde değerlendirmeleri ve reform stratejilerini tartışmaları hedeflenmektedir. Bu ders öğrencilere, ilk yıllarda aldıkları temel derslerde öğrendikleri iktisadi ve ampirik becerileri uygulama fırsatı sunmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | Yoksulluk ve Eşitsizliğin Tanım ve Ölçülmesi | 1) Todaro and Smith (2011) Chapter 2 |
3 | Uluslararası ve ülkelerin kendi içindeki eşitsizlik | 1) OECD (2012) “An Overview fo Growing Income Inequaliti in OECD Countries” pp: 21- 36 2) Tuik ; www.tuik.gov.tr http://www.tuik.gov.tr/UstMenu.do?metod=temelist G o to : Main economic indicators; Income; consumption and Poverty: Study the following Ineuquality and Gini index in Turkey at Level 1 regions Poverty rates in Turkey (poverty rate and poverty gap) http://www.tuik.gov.tr/OncekiHBArama.do (information on income distribuiton in turkey 2013 : TUİK) http://www.oecd.org/els/soc/OECDIncomeDistributionDataReview-Turkey.pdf (OECD evauation of income dist. in turkey) |
4 | Sürdürülebilir İnsani Kalkınma ve Milenyum Kalkınma Hedefleri içinde Yoksulluk ve Eşitsizlik | • Human development Reports of UNDP from 1990 to 2014 |
5 | Milenyum Kalkınma Hedefleri 2014 Raporu | http://mdgs.un.org/unsd/mdg/Default.aspx www.undp.org. http://www.undp.org/content/undp/en/home/librarypage/mdg/the-millennium-development-goals-report-2014.html |
6 | Eşitsizlik ve Büyüme | http://www.oecd.org/inclusive-growth/ (oecd) http://www.oecd.org/inclusive-growth/All-on-Board-Making-Inclusive-Growth-Happen.pdf (“making growth inclusive” report oecd) |
7 | Çokboyutlu Yoksulluk ve Yoksulluğun Sosyal Boyutları | http://www.un.org/esa/socdev/documents/reports/InequalityMatters.pdf - UN, Ineqality Matter Report of the World Social Situation 2013 Part I ;II and V) - Gender inequality and gender empowerement http://www.mdgfund.org/content/genderequalityandwomensempowerment |
8 | Yoksulluk ve Eşitsiliğe Karşı Dünyada Yapılan Projeler | http://www.tr.undp.org/content/turkey/en/home/operations/projects/overview.html - Poverty reduction projects inTurkey http://www.unpei.org/knowledge-resources/publications/stories-of-change-from-africa - African economic outlook report and Stories of Change in Africa http://www.keepeek.com/Digital-Asset-Management/oecd/development/african-economic-outlook-2014_aeo-2014-en#page12 - Poverty and Environment Inıtitives of UNEP adn UNDP http://www.unpei.org/ |
9 | Çokboyutlu Eşitsizlik | http://www.oecd.org/inclusive-growth/All-on-Board-Making-Inclusive-Growth-Happen.pdf (İnclusive growth report chapter 1) the many dimensions of in euqality http://www.oecd.org/social/inequality.htm http://www.oecd.org/social/inequality.htm Video |
10 | Fırsatlarda Eşitsizlik ve İnsani Fırsat Endeksi | http://web.worldbank.org/WBSITE/EXTERNAL/COUNTRIES/LACEXT/EXTLACREGTOPPOVANA/0,,contentMDK:21881102~pagePK:34004173~piPK:34003707~theSitePK:841175,00.html - Human Opportunity Index (HOI) web site http://siteresources.worldbank.org/INTLACREGTOPPOVANA/Resources/840442-1285865149017/chapter1_HOI_2010_report.pdf - Human Opportunity Index Report Chapter 1. http://www1.worldbank.org/poverty/visualizeinequality/index.html - Visualize the inequality of opportunities fromWorldbank - World Bank: “Equality of Opportunity for Children in Egypt, 2000–2009” http://www-wds.worldbank.org/external/default/WDSContentServer/WDSP/IB/2012/08/13/000158349_20120813102319/Rendered/PDF/WPS6159.pdf |
11 | Yoksulluk ve İstihdam: İşgücü Piyasası Bağlantıları | http://daccess-dds-ny.un.org/doc/UNDOC/GEN/N05/476/33/PDF/N0547633.pdf?OpenElement - UN, “The Centralitiy of Employment to Poverty Reduction” |
12 | Yoksulluğun ve eşitsizliğin ötesinde: Küresel ve Bölgesel Refah | - OECD better life index betterlife initiative and well being: How is Life??? http://www.keepeek.com/Digital-Asset-Management/oecd/economics/how-s-life-2013_9789264201392-en#page20 - OECD better life index tinteractive map onthe web - http://www.oecdbetterlifeindex.org/ |
13 | Dönem Projelerinin Sunumu | |
14 | Dönem Projelerın Sunumu | |
15 | Dönem Projelerinin Sunumu | |
16 | Dönem Değerlendirmesi |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Yukarıda belirtilmiştir |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
25
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
40
|
Proje |
1
|
35
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0
|
||
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
16
|
2
|
32
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
30
|
30
|
Proje |
1
|
40
|
40
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
150
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem, araç ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar. |
|||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında içerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplar ve kullanır. |
|||||
3 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanır. |
|||||
4 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanına ilişkin sorunlar karşısında analitik düşünme becerilerini kullanır. |
|||||
5 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili konularda ürettiği yaratıcı fikirleri ve bilimsel verilerle desteklenmiş çözüm önerilerini ilgili paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
|||||
6 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır. |
|||||
7 | Bölgesel, ulusal, küresel konular ve sorunlar hakkında bilgi sahibi olarak; bu sorunlara yönelik kamu yararı gözeten ve farkındalık yaratan çözüm önerileri geliştirir. |
|||||
8 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel bilgileri uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
|||||
9 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanındaki mevzuatı, yenilikleri, değişimleri ve güncel gelişmeleri ve iş sağlığı ve güvenliği uygulamalarını yakından takip ederek edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda yaşam boyu kullanır. |
|||||
10 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında toplumsal, bilimsel ve profesyonel etik değerleri gözeterek veri toplar, yorumlar ve paylaşır. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1). |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Afet İletişimine ‘İzmir’ Modeli
İzmir Ekonomi Üniversitesi’nde (İEÜ) görevli 4 akademisyen, küresel iklim değişikliğinin de etkisiyle sel, yangın, hortum ve deprem gibi doğal felaketlerin artması üzerine
Kariyer yolunda 3 günde 7 ziyaret
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü, öğrencilerini mezun olmadan önce iş dünyasıyla tanıştırarak kariyer yolculuklarında onlara yeni fırsatlar sunmak
MIRA Creative Women in Labor Market" Erasmus+ Projesi'nin 2. Ulusötesi Toplantısı, İngiltere'nin Hull kentinde gerçekleşti.
İzmir Ekonomi Üniversitesi'ni temsilen ise Dekanımız Prof. Dr. Ebru Uzunoğlu ve Bölüm Başkanımız Doç. Dr. Selin Türkel toplantıda yer aldı.
‘İyilik’ projeleriyle fark yarattılar
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü öğrencileri, dünyaca ünlü bir lastik markası (Continental) için ‘iyilik iletişimi’ temasıyla yaratıcı fikirler
‘İyilik’ projeleriyle fark yarattılar
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü öğrencileri, dünyaca ünlü bir lastik markası (Continental) için ‘iyilik iletişimi’ temasıyla yaratıcı fikirler
‘MIRA-İşgücü Piyasasında Yaratıcı Kadınlar’ adlı Erasmus+ Projesi
‘MIRA-İşgücü Piyasasında Yaratıcı Kadınlar’ adlı Erasmus+ Projesi'nin Nisan ayı toplantısı proje koordinatörü ve ortakların katılımıyla gerçekleşti. Proje sürecine ilişkin gelişmeler paylaşılırken, Mayıs
İletişim Araştırmaları Derneği (İLAD) tarafından 2020 yılında akredite edilmiş olan bölümümüz, ara değerlendirme sürecini başarıyla tamamlayarak toplam beş yıllık akreditasyona hak kazandı.
İletişim eğitimi konusunda Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından yetkilendirilen ulusal kalite güvence kuruluşu İLAD, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Programımızı beş yıl süreliğine
Amerika’da ‘İzmir’ gururu
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) mezunu Lena Çavuşoğlu, ailesinin sahibi olduğu firmada çalışmak yerine ‘Yurt dışında akademik kariyer yapacağım’ diyerek hayallerinin peşinden gitti,