Bizi takip edin
|
EN

İLETİŞİM FAKÜLTESİ

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık

ECON 444 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Toplumsal Cinsiyet ve Ekonomi
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
ECON 444
Güz/Bahar
3
0
3
6

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları)
Dersin Amacı Bu dersin amacı, disiplinler arası bir yaklaşım ile sosyal kalkınma göstergeleri ve ekonomik teori arasındaki ilişkiyi kavramaktır. Ayrıntılı olarak, amaçlarından biri ekonomik, sosyal ve politik aktivitelerde toplumsal cinsiyet eşitliği-eşitsizliği kavramını, etki eden sosyo-kültürel, kurumsal ve ekonomik faktörler ve de ekonomik çıkarımlar çerçevesinde incelemektir. Dersin diğer bir amacı da öğrencilerin ekonomik politika konularını analiz etmelerini sağlamaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Ekonominin diğer disiplinler ve sosyal değerler ile ilişkisini keşfedebileceklerdir.
  • Bir toplumun sosyal kalkınma göstergeleri ile ekonomik gelişmişlik arasındaki çift yönlü nedensellik ilişkisini açıklayabileceklerdir.
  • Eğitimsel kazanım ve işgücü piyasasında toplumsal cinsiyet eşitliğinin ekonomik çıkarımları hususunda yorum yapabileceklerdir.
  • Eğitimsel kazanım ve işgücü piyasasında toplumsal cinsiyet eşitliğinin ekonomik çıkarımları hususunda yorum yapabileceklerdir.
  • Bu alanda analiz yaparak bilimsel proje raporu yazabileceklerdir.
  • Bu alandaki fikirlerini ve araştırmalarını sözlü sunum becerilerini kullanarak ifade edebileceklerdir
Ders Tanımı Dersin konuları, toplumsal cinsiyet eşitliği-eşitsizliği kavramı ve göstergeleri, kadınların işgücü piyasasına katılımını etkileyen arz yönlü faktörler (eğitimsel kazanım, toplumsal norm, evlilik ve doğurganlık kararları vb. sosyo-kültürel faktörler) ve talep yönlü faktörler (istihdamın sektörel dağılımındaki değişiklikler, kurumsal değişiklikler), işgücü piyasasında cinsiyete dayalı mesleki ayrımcılık (dikey ve yatay ayrımcılık), işgücünün verimli dağılımının genel üretkenlikteki kazanıma etkisi, kadınların eğitimsel kazanımı ve işgücü piyasasına katılımı ile ekonomik büyüme ve kalkınma arasındaki çift yönlü nedensellik ilişkisi olarak sıralanabilir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş ve Dersin Genel Tanımı
2 Akademik Yazmanın Temelleri Referans verilen kitaplardan herhangi birinin giriş kısmı.
3 Toplumsal Cinsiyetin Dili ve Ekonomik Göstergeler Referans verilen kitaplardan herhangi birinin giriş kısmı.
4 Cinsiyet eşitliği "Kabeer, N., 2005." and "Klasen, S., 2006."
5 İşgücü Piyasasında Cinsiyet I Joyce'un 4. ve 5. Bölümleri
6 İşgücü Piyasasında Cinsiyet II Joyce'un 4. ve 5. Bölümleri
7 İşgücü Piyasasında Cinsiyet Eşitliğinin İstatistiksel Analizi: Türkiye Örneği "Göksel, I., (2013)."
8 Kazanç Farklarının Nedenleri Joyce'un 7. Bölümü
9 Kazanç Farklarının Nedenleri "Joyce'un 2. Bölümü" ve "Ironmonger, Duncan (1996)."
10 Ekoloji, Sürdürülebilirlik ve Cinsiyete Dayalı Ekonomik İlişkiler "Nelson, Julie and Marilyn Power (2018)."
11 Toplumsal Cinsiyet Farklarına Irk, Etnik Köken ve Sınıflar Açısından Yaklaşım Joyce'un 15.Bölümü
12 Öğrenci Sunumları
13 Öğrenci Sunumları
14 Öğrenci Sunumları
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Final Sınavı

 

Ders Kitabı

The Economics of Gender, Joyce P. Jacobsen, Blackwell, 1998 (ISBN: 0631207279, 9780631207276)

İktisat ve Toplumsal Cinsiyet, Ufuk Serdaroğlu, Efil Yayınevi, 2010 (ISBN: 9786054334223)

Önerilen Okumalar/Materyaller

Kabeer, N., 2005. “Gender Equality and Women's Empowerment: A Critical Analysis of the Third Millennium Development Goal.” Gender & Development, Vol. 13(1): 13-24.

 

Klasen, S., 2006. “UNDP’s gender-related measures: some conceptual problems and possible solutions.” Journal of Human Development, 7.2: 243–74.

 

Göksel, I., (2013). “Female Labor Force Participation in Turkey: The Role of Conservatism.”
Women's Studies International Forum , Vol. 41.

 

Ironmonger, Duncan (1996). “Counting Outputs, Capital Inputs, and Caring Labor: Estimating Gross Household Product.” Feminist Economics 2(3): 37-64.

 

Nelson, Julie and Marilyn Power (2018). “Ecology, Sustainability, and Care: Developments in the Field.” Feminist Economics 24(3): 80-88

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
30
Proje
1
20
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
4
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
3
42
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
1
10
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
20
20
Proje
1
25
25
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
1
35
35
    Toplam
180

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem, araç ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar.

2

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında içerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplar ve kullanır.

3

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanır.

4

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanına ilişkin sorunlar karşısında analitik düşünme becerilerini kullanır.

5

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili konularda ürettiği yaratıcı fikirleri ve bilimsel verilerle desteklenmiş çözüm önerilerini ilgili paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarır.

6

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır.

7

Bölgesel, ulusal, küresel konular ve sorunlar hakkında bilgi sahibi olarak; bu sorunlara yönelik kamu yararı gözeten ve farkındalık yaratan çözüm önerileri geliştirir.

8

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel bilgileri uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

9

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanındaki mevzuatı, yenilikleri, değişimleri ve güncel gelişmeleri ve iş sağlığı ve güvenliği uygulamalarını yakından takip ederek edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda yaşam boyu kullanır.

10

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında toplumsal, bilimsel ve profesyonel etik değerleri gözeterek veri toplar, yorumlar ve paylaşır.

11

Bir yabancı dili kullanarak Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1).

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.