Bizi takip edin
|
EN

İLETİŞİM FAKÜLTESİ

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık

ECON 440 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Sağlık Ekonomisi
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
ECON 440
Güz/Bahar
3
0
3
6

Ön-Koşul(lar)
  ECON 101 Başarılı olmak (En az DD notu almış olmak)
veya ECON 102 Başarılı olmak (En az DD notu almış olmak)
veya ECON 100 Başarılı olmak (En az DD notu almış olmak)
veya GEEC 203 Başarılı olmak (En az DD notu almış olmak)
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları)
Dersin Amacı Sağlık ekonomisi sağlık piyasasındaki kaynakların en verimli şekilde kullanımını ve paylaşımını inceleyen bir bilim dalıdır. Bu dersin amacı öğrencilere mikroekonomik teorilerin ve araçların sağlık ve tıp alanlarındaki konuları ve sorunları incelemekte nasıl kullanılacağını öğretmektir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Mikroekonominin temel araçlarını ve tekniklerini sağlık piyasasına uygulayabileceklerdir.
  • Sağlık ekonomisi literatürünü ders içerikleri çerçevesinde detaylı şekilde araştırma becerisi edineceklerdir.
  • Sağlık hizmetleri piyasasında süregelen kurumsal değişiklikleri ve sebeplerini açıklayabileceklerdir.
  • Çeşitli sağlık sistemlerindeki güncel problemlerin sebeplerini açıklayabilecekler ve bu problemlere çözüm önerisi getirebileceklerdir.
  • Sağlık politikalarının ve reformlarının ekonomik boyutunu değerlendirebileceklerdir.
Ders Tanımı Bu ders, sağlık hizmetlerini bir ticari mal olarak görerek sağlık ve tıp hizmetlerinin talebini, sağlık hizmeti sağlayıcılarının -hastaneler ve tıp doktorlarının- iktisadi davranışlarını, sağlık sigortası piyasasının işleyişini, Türkiye, Amerika ve diğer bazı büyük ülkelerdeki sağlık hizmetleri sisteminin finansmanını incelemektedir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Sağlık Ekonomisinin Temel Kavramları ve Mikroekonomik Araçlar Health Economics Ch. 1
2 Sağlık Ekonomisinin Temel Kavramları ve Mikroekonomik Araçlar Health Economics Ch. 1
3 Sağlık Üretim Fonksiyonu Health Economics Ch. 2 & 3
4 Sağlık Hizmetlerine Talep Health Economics Ch. 4
5 Sağlık Hizmetleri Talebinin Uygulamaları Health Economics Ch. 5
6 Sağlık Hizmetleri Talebinin Uygulamaları Health Economics Ch. 5
7 Sağlık Hizmetleri Arzı Health Economics Ch. 6 & 7
8 Ara Sınav
9 Sağlık Hizmetleri Arzı Health Economics Ch. 8 & 9
10 Sağlık Sigortası Talebi Health Economics Ch. 10
11 Sağlık Sigortası Piyasası Health Economics Ch. 11
12 Sağlık Teknolojileri Değerlendirmesine Giriş (HTA) Lecture Notes
13 Sağlık Hizmetleri Ekosisteminde Sağlık Hizmetleri Değerlendirmelerinin Uygulamaları Lecture Notes
14 Review for Final Exam
15 Dönemin gözden geçirilmesi  
16 Dönemin gözden geçirilmesi  

 

Ders Kitabı Health Economics, Charles E. Phelps, Addison Wesley; 5th edition (2012). Pearson Press
Önerilen Okumalar/Materyaller

Health Economics, Second Edition by Frank A. Sloan and Chee-Ruey Hsieh. The MIT Press, 2016.

 

The Handbook of Health Economics, Anthony J. Culyer and Joseph P. Newhouse, eds., Elsevier Science, 2000.

 

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
2
30
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
2
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
2
32
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
2
15
30
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
30
30
Final Sınavı
1
40
40
    Toplam
180

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem, araç ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar.

2

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında içerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplar ve kullanır.

3

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanır.

4

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanına ilişkin sorunlar karşısında analitik düşünme becerilerini kullanır.

5

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili konularda ürettiği yaratıcı fikirleri ve bilimsel verilerle desteklenmiş çözüm önerilerini ilgili paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarır.

6

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır.

7

Bölgesel, ulusal, küresel konular ve sorunlar hakkında bilgi sahibi olarak; bu sorunlara yönelik kamu yararı gözeten ve farkındalık yaratan çözüm önerileri geliştirir.

8

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel bilgileri uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

9

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanındaki mevzuatı, yenilikleri, değişimleri ve güncel gelişmeleri ve iş sağlığı ve güvenliği uygulamalarını yakından takip ederek edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda yaşam boyu kullanır.

10

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında toplumsal, bilimsel ve profesyonel etik değerleri gözeterek veri toplar, yorumlar ve paylaşır.

11

Bir yabancı dili kullanarak Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1).

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.