Bizi takip edin
|
EN

İLETİŞİM FAKÜLTESİ

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık

ECON 203 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Ekonomi Tarihi
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
ECON 203
Güz/Bahar
3
0
3
6

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları)
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilere ekonomik kalkınma ve çağdaş toplumun kökenleri hakkında bir altyapı sağlamaktır. Dersin temel odak noktası toplumsal ve ekonomik sistemlerin doğuşu ve gelişimi ile bu sistemlerin çağımız dünyasını nasıl şekillendirdiği üzerine olacaktır; bu alanda ise Avrupa sistemine vurgu yapılacaktır. Bu doğrultuda, ilk olarak iktisat tarihi (ne tür bir disiplin olduğu ve iktisattan farkı) incelenecek ve ardından tarihteki hangi olayların kapitalizmin yolunu açtığı tartışılacaktır. Ders içinde bulundupumuz çağın, yani küreselleşme sürecinin hakim olduğu koşulların, kısa bir tartışması ile son bulacaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • İktisadi kurumların evrimini tarihsel karşılaştırmalı bir perspektifle analiz edebilecektir.
  • Kapitalist olmayan iktisadi oluşumları açıklayabilecektir.
  • Tarihsel bir perspektif ile güncel iktisadi süreçlerin nasıl işlediğini açıklayabilecektir.
  • Teknoloji ve diğer piyasa dışı kurumların iktisadi süreçlerin evrimindeki önemini açıklayabilecektir.
  • Bölgesel, ulusal ve uluslararası iktisadi gelişmeler arasındaki ilişkiyi tarihsel olarak analiz edebilecektir.
Ders Tanımı Bu dersin amacı öğrencileri ekonomik süreçlerin ve kurumların tarihsel gelişimi; üretim, bölüşüm ve tüketim kalıpları ve de üretim faktörlerinin dünyada ve Batı Avrupa’daki gelişimi hakkında bilgilendirmektir. Antik ve orta çağdaki ekonomik süreçler, Batı dünyasının cografi genişlemesi, Sanayi Devrimi, bazı Avrupa ülkelerinin ekonomik genişleme sürecinde tarım, finans, bankacılık gibi sektörlerde meydana gelen ve teknoloji kullanımı, ulaşım ve iletişim altyapısında görülen gelişmeler, devletin rolü, sanayileşen Avrupa ülkelerinin dünyanın geri kalanı üzerindeki etkisi ve Birinci ve İkinci Dünya Savaşı sonrası meydana gelen ekonomik değişimler bu derste incelenen konular arasındadır.  

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Ekonomi Tarihi ve Ekonomik Gelişme Cameron, Bölüm 1
2 Antik Çağlarda Ekonomik Gelişme Cameron, Bölüm 2
3 Ortaçağ Avrupası’nda Ekonomik Gelişme Cameron, Bölüm 3
4 1400 Yılında Dünya Wolf, Bölüm 2
5 Avrupa’nın Yayılması Wolf, Bölüm 4 ve 5
6 Kürk ve Köle Ticareti Wolf, Bölüm 6 ve 7
7 Şarkta Ticaret ve Fetihler Wolf, Bölüm 8
8 Ara Sınav
9 Sanayi Devrimi Wolf, Bölüm 9
10 Kapitalizmde Kriz ve Farklılaşma Wolf, Bölüm 10 ve 12
11 Yeni Emekçiler Wolf, Bölüm 13
12 Yirminci Yüzyılın Başında Dünya Ekonomisi Cameron, Bölüm 13 ve 14
13 Dünya Ekonomisinin Yeniden İnşası ve Küreselleşme Cameron, Bölüm 15 ve 16
14 Dönemin gözden geçirilmesi
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Dönemin gözden geçirilmesi

 

Ders Kitabı

Cameron, R. (2003). A Concise Economic History of the World: From Paleolithic Times to the Present (4th edition). Oxford University Press.

Wolf, E. (1982). Europe and the People Without History: With a New Preface (Reprint edition). University of California Press. 

[Türkçe çevirisi Wolf, E. R. (2019). Avrupa ve Tarihsiz Halklar. İş Bankası Yayınları.]

Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
3
15
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
40
Final Sınavı
1
45
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
55
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
45
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
3
48
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
3
5
15
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
25
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
32
32
Final Sınavı
1
37
37
    Toplam
180

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem, araç ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar.

2

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında içerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplar ve kullanır.

3

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanır.

4

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanına ilişkin sorunlar karşısında analitik düşünme becerilerini kullanır.

5

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili konularda ürettiği yaratıcı fikirleri ve bilimsel verilerle desteklenmiş çözüm önerilerini ilgili paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarır.

6

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır.

7

Bölgesel, ulusal, küresel konular ve sorunlar hakkında bilgi sahibi olarak; bu sorunlara yönelik kamu yararı gözeten ve farkındalık yaratan çözüm önerileri geliştirir.

8

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel bilgileri uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

9

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanındaki mevzuatı, yenilikleri, değişimleri ve güncel gelişmeleri ve iş sağlığı ve güvenliği uygulamalarını yakından takip ederek edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda yaşam boyu kullanır.

10

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında toplumsal, bilimsel ve profesyonel etik değerleri gözeterek veri toplar, yorumlar ve paylaşır.

11

Bir yabancı dili kullanarak Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1).

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.