İLETİŞİM FAKÜLTESİ
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
CDM 211 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Film Semineri I: Anlatı Biçimleri ve Tarzları
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
CDM 211
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Servis Dersi
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Film Semineri I: Anlatı Biçimleri ve Tarzları, öğrencilere sinemanın yirminci yüzyılın başlangıcından sonuna kadar gelişen anlatı biçimlerini ve stillerini tanıtan temel bir derstir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Film Semineri I: Anlatı Biçimleri ve Tarzları, film tarihindeki belli başlı ekollere kapsamlı bir genel bakış sunar ve film dilinin gelişimini araştırır. Ders, anlatı, belgesel ve deneysel formlar üzerinden hareketli görüntülerin tarihsel bir değerlendirmesini aktarır ve öğrenciye sinema pratikleri ve anlatılari ile ilgili eleştirel, teknik ve estetik bir kelime dağarcığı kazandırır. Ders ayrıca öğrencilerin film biçimlerini izleme, tanımlama ve analiz etmeye yönelik becerilerini geliştirir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş Sinemanın Öncülleri: Filmden Önce Film. Lumiere Brothers (1895, 1896) Workers leaving the factory Arrival of a Train at La Ciotat Alice Guy-Blaché – The Cabbage Fairy (1896) George Méliès - Voyage to the Moon (1902) Thomas Edison - The Great Train Robbery (1903) | |
2 | Erken Sinema. Lumiere Brothers (1895, 1896) Workers leaving the factory Arrival of a Train at La Ciotat Alice Guy-Blaché – The Cabbage Fairy (1896) George Méliès - Voyage to the Moon (1902) Thomas Edison - The Great Train Robbery (1903) | Pages 6-23 from NOWELL-SMITH, G. (1999). The Oxford history of world cinema. Oxford, Oxford Univ. Pr. |
3 | Erken Belgesel. Robert J. Flaherty - Nanook of the North (1922) | Pages 86-91 from NOWELL-SMITH, G. (1999). The Oxford history of world cinema. Oxford, Oxford Univ. Pr. |
4 | Erken Avangard I: Alman Dışavurumculuğu. Metropolis, Fritz Lang (1927) | pp. 192-204 from NOWELL-SMITH, G. (1999). The Oxford history of world cinema. Oxford, Oxford Univ. Pr. Anton Kaes “Weimar Cinema. The Predicament of Modernity” in European Cinema (Ed. Elisabeth Ezra) (2004), pp. 59-77. |
5 | Erken Avangard II: Sürrealizm Luis Buñuel Un Chien Andalou (1929) L'Age d'Or (1930) | Rudolf Kuenzli “Dada and Surrealist Film” in European Cinema (Ed. Elisabeth Ezra) (2004), pp. 78-96. Tony Richardson “The films of Luis Bunuel” Sight and Sound; Jan 1, 1954; 23, 3; pg. 125. |
6 | Erken Avangard III: Rus Konstrüktivizmi Vertov and Eisenstein The Man with the Movie Camera (Dziga Vertov, 1929 Battleship Potemkin (Sergei M. Eisenstein, 1925) | Denise J. Youngblood “Soviet Cinema: The Old and the New” in European Cinema (Ed. Elisabeth Ezra) (2004), pp.41-58. Pages 92-94 from NOWELL-SMITH, G. (1999). The Oxford history of world cinema. Oxford, Oxford Univ. Pr. |
7 | İtalyan Yeni Gerçekçiliği. Bicycle Thieves (1948) | Peter Bondanella “From Italian Neorealism to the Golden Age of Cinecittà” in European Cinema (Ed. Elisabeth Ezra) (2004), pp.119-138. Richard Winnington, “Bicycle Thieves” Sight and Sound; Mar 1, 1950; 19, 1; pg. 26. |
8 | VİZE SINAVI | |
9 | İkinci Dünya Savaşı Sonrası Japonya. Tokyo Story, Yasujiro Ozu (1953) | Dennis J. Konshak “Space and Narrative in Tokyo Story" Film Criticism Vol. 4, No. 3 (Spring, 1980), pp. 31-40. |
10 | Fransız Yeni Dalga Sineması. Gösterim Jean-Luc Godard – À bout de soufflé (1960) (90 min) | Pages 576-580 from NOWELL-SMITH, G. (1999). The Oxford history of world cinema. Oxford, Oxford Univ. Pr. Jefferson Kline, “The French New Wave” in European Cinema (Ed. Elisabeth Ezra) (2004), pp. 157-175. |
11 | Cinema Verité. Gösterim Chris Marker - La Joli Mai (1963) (145 min) | Charles Musser “Cinema Verite and the New Documentary” in NOWELL-SMITH, G. (1999). The Oxford history of world cinema. Oxford, Oxford Univ. Pr. pp. 527-537. Michael Kustow “Le Joli Mai” Sight and Sound; Spring 1964; 33/2; pp. 93-94. |
12 | Çek Yeni Dalgası. Gösterim Vera Chytilova – Daisies (1966) (79 min) | Frank, Alison. “Formal Innovation and feminist freedom. Vera Chytilova’s Daisies” CineAction. No: 81, Summer 2010. Jonathan L. Owen “Spoiled Aesthetics: Realism and Anti-Humanism in Věra Chytilová’s Daisies (1966)” Avant-garde to new wave_ Czechoslovak cinema, surrealism and the sixties. Berghahn, 2013, pp. 99-128. |
13 | Britanya Yeni Dalgası ve Özgür Sinema. Gösterim Lindsay Anderson - If (1968) (111 min) | Sarah Street “From Ealing Comedy to the British New Wave” in European Cinema (Ed. Elisabeth Ezra) (2004), pp. 176-193. Robinson, David “Anderson shooting IF...” Sight and Sound; Summer 1968; 37, 3; pg. 130. |
14 | Yeni Almanya Sineması. Gösterim Wim Wenders - Alice in the Cities (1974) (110 min) | Thomas Elsaesser “The New German Cinema” in European Cinema (Ed. Elisabeth Ezra) (2004), pp.194-213. John Pym “The Road from Wuppertal” Sight and Sound; Fall 1984; 53, 4; pg. 244. |
15 | Dönem Ödevi Teslimi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | NOWELL-SMITH, G. (1999) The Oxford History of World Cinema. Oxford University Press.
Ezra, Elisabeth (Ed) (2004) European Cinema. Oxford University Press. |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
20
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
1
|
40
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
40
|
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
2
|
32
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
1
|
20
|
20
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
20
|
20
|
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
120
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem, araç ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar. |
|||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında içerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplar ve kullanır. |
|||||
3 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanır. |
|||||
4 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanına ilişkin sorunlar karşısında analitik düşünme becerilerini kullanır. |
|||||
5 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili konularda ürettiği yaratıcı fikirleri ve bilimsel verilerle desteklenmiş çözüm önerilerini ilgili paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
|||||
6 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır. |
|||||
7 | Bölgesel, ulusal, küresel konular ve sorunlar hakkında bilgi sahibi olarak; bu sorunlara yönelik kamu yararı gözeten ve farkındalık yaratan çözüm önerileri geliştirir. |
|||||
8 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel bilgileri uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
|||||
9 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanındaki mevzuatı, yenilikleri, değişimleri ve güncel gelişmeleri ve iş sağlığı ve güvenliği uygulamalarını yakından takip ederek edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda yaşam boyu kullanır. |
|||||
10 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında toplumsal, bilimsel ve profesyonel etik değerleri gözeterek veri toplar, yorumlar ve paylaşır. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1). |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Afet İletişimine ‘İzmir’ Modeli
İzmir Ekonomi Üniversitesi’nde (İEÜ) görevli 4 akademisyen, küresel iklim değişikliğinin de etkisiyle sel, yangın, hortum ve deprem gibi doğal felaketlerin artması üzerine
Kariyer yolunda 3 günde 7 ziyaret
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü, öğrencilerini mezun olmadan önce iş dünyasıyla tanıştırarak kariyer yolculuklarında onlara yeni fırsatlar sunmak
MIRA Creative Women in Labor Market" Erasmus+ Projesi'nin 2. Ulusötesi Toplantısı, İngiltere'nin Hull kentinde gerçekleşti.
İzmir Ekonomi Üniversitesi'ni temsilen ise Dekanımız Prof. Dr. Ebru Uzunoğlu ve Bölüm Başkanımız Doç. Dr. Selin Türkel toplantıda yer aldı.
‘İyilik’ projeleriyle fark yarattılar
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü öğrencileri, dünyaca ünlü bir lastik markası (Continental) için ‘iyilik iletişimi’ temasıyla yaratıcı fikirler
‘İyilik’ projeleriyle fark yarattılar
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü öğrencileri, dünyaca ünlü bir lastik markası (Continental) için ‘iyilik iletişimi’ temasıyla yaratıcı fikirler
‘MIRA-İşgücü Piyasasında Yaratıcı Kadınlar’ adlı Erasmus+ Projesi
‘MIRA-İşgücü Piyasasında Yaratıcı Kadınlar’ adlı Erasmus+ Projesi'nin Nisan ayı toplantısı proje koordinatörü ve ortakların katılımıyla gerçekleşti. Proje sürecine ilişkin gelişmeler paylaşılırken, Mayıs
İletişim Araştırmaları Derneği (İLAD) tarafından 2020 yılında akredite edilmiş olan bölümümüz, ara değerlendirme sürecini başarıyla tamamlayarak toplam beş yıllık akreditasyona hak kazandı.
İletişim eğitimi konusunda Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından yetkilendirilen ulusal kalite güvence kuruluşu İLAD, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Programımızı beş yıl süreliğine
Amerika’da ‘İzmir’ gururu
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) mezunu Lena Çavuşoğlu, ailesinin sahibi olduğu firmada çalışmak yerine ‘Yurt dışında akademik kariyer yapacağım’ diyerek hayallerinin peşinden gitti,